• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • syster_Kristin

Hej tjejjer! Nu är jag tillbaka efter några dagars frånvaro. Det är VERKLIGEN fart i denna tråden.

Snitte: Vilken kör sjunger du i (nyfiken i en strut)? Jag var med i en kör i Skåre förut men har slutat nu.

Anja74: Vilken vacker kyrka! Den såg så "varm" ut inuti, annars kan kyrkor gärna se lite "hårda och kalla" ut.

Ang. buffé, det har vi också tänkt. Vi är båda matälskare och storätare och vill att man ska kunna plocka av det man gillar och äta så mycket man orkar!

Sist men inte minst: Välkommen Nennzo! Jag är också ny här och planerar för bröllop 080808.

• B & S

vad har hänt senast här? nån med kortis update åt mig? jag hinner aldrig läsa för ja får inte tag i en data så ofta nu när nån har stulit våran...

Annars kan ja berätta att jag nu märkt att Svartbrud är uppdaterad...sen när vet ja däremot inte så kan hända det vart uppe länge(?) o ja inte sett men ja fyllde i lite mera info o uppdaterade samt en NY bild på våran bebbe som ska komma till oss i Mars *håller tummarna* :D

• Pumpkin

Anja: Let us know vad dom säger på lokalen
    Självklart får ni kyrkan, du kommer ju ligga på telefonen och börja slå siffrorna exakt så att signalerna går fram när dom öppnar

syster_Kristin: Har ni tänkt på vilken typ av buffé ni vill ha? Typ italiensk, vegetarisk eller bara massa mat?

B & S: Tja, vad har hänt här? Några till har förlovat sig (däribland jag ) och bestämt datum/nya datum. Vi har fått en hel del nya medlemmar i vår härliga tråd och stämningen är på topp som vanligt! Var in och kollade på er bebbe, så söt!
    Och Svartbrud uppdaterades väl här efter årsskiftet nån gång, så det är inte så länge

• InaHjärtarAdam

gomorron tjejer!!

har fått mail från ebridalstore angående min klänning, men behöver hjälp och smakråd från er tjejer senare. det är om färger och tygval och såntdär. har fått pengar av mamma till alltihop jag ska köpa, 1700kr. men nu fick jag svar från ebridalstore att det bara kommer kosta 1277kr! weeeii!! hehe, det är ju födelsedagspengar så jag tänker inte säga ett knyst om att det blev billigare, och sen ska jag shoppa upp resten i helgen!!;)

norrsken, vad ska du göra i sthlm nästa helg? jag är nyyyfiken!! :D

• Pumpkin

Ina: Åh åh, jag kan hjälpa till! *viftar med armarna* Hehe, smart att inte säga nått till mamsen, det skulle inte jag gjort heller

Jag ska ner till Sthlm/Norrtälje för att träffa mamsen och min moster, morbror och lilla kusin. Har inte träffat lilla kusinen sen hon var 4-5 månader och nu är hon 9 månader!

• Maggies

InaHjärtarAdam: Jag kan också hjälpa till!

• Pumpkin

Köpte hem TRE bröllopstidningar igår - Amelia B&B, Bröllopsguiden och nån engelsk/amerikansk blombröllopstidning. Fick många jättebra idéer, efter bara en tidning!

• Snart så....

Nennza;
    Vi ska gifta oss 5/7 2008 i fjällbacka. vi ska ha middagen på Stora Hotellet och har även bokat hela hotellet + vandrarhemmet för gästerna. Vi bokade i somras och då var 2007 fullt samt många datum 2008. De var jättetrevliga och kan hjälpa till att ordna det mesta vilket är jätteskönt då vi bor i stockholm.
    Senare i vår ska vi ner till vårt landställe och då boka allt övrigt som frisör, fotograf, band mm. Har kollat upp alla men känns lite bättre att få träffa och prata med respektive person.

Tips för din del är kanske boka några rum för era gäster för allt boende försvinner FORT där.

Annars har vi bara valt ut ringen, vilket blir en specialgjort variant som ska passa förlovningsringen.
    Inbjudningarna har vi inte ens tänkt på men vi bor nära Papprika så vi kommer nog ta deras hjälp :)
    ska dock skicka ut "save-the date" kort nästa jul.

Hur har ni planerat?

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare