• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Snitte- 5/7-2008

hejsan

vårbrud2008, usch läskigt med stearinet men skönt att han mår bra. jag tror man skickar in mått så du behöver inte vara orolig att du har olika storlekar.. :)

• vårbrud2008

Nu har jag fastnat i hur man beställer....
    Hur har ni andra gått till väga om ni har handlat på detta viset?????

• Anja 19 juli 2008

Hej allihop...

wow, det var massor att läsa igenom. Ni är så flitiga här inne :D Härligt!

En rapport från kvällen...

Överraskning nr 1.

Jag hade bokat massage åt sambon på måndag, via nätet, där jag skrev in hans uppgifter osv och skrev att det var en födelsedagspresent men tydligen blev det nåt fel på bokningen via nätet så massören ringde upp, MIN SAMBO, haha, som inte visste nåt ännu. Blev ju ganska knäppt då hon insåg att hon trampat i klaveret. Hon blev helt ställd när hon insåg att det troligtvis var han som svarade så hon presenterade sig ej, utan sa att hon sökte hans sambo ;) varpå han, som ej ville lämna ut mitt nr till någon som ej presenterade sig, krävde att få veta vem hon var, hahahahaha... (han ÄR sån ;) ) så hon sa att hon var massör, varpå han fattade, såååå typiskt, men inget hon kunde hjälpa stackarn.

Hon ringde mig direkt efter och sa att hon nog gjort en tabbe, men jag sa att det inte gjorde nåt.

Jag hade ju en överraskning till i fickan lixom.

Iallfall så blev det SÅ HÄR...

Jag sa till sambon i tel när jag pratade m honom från skolan att jag äntligen fått tag i snubben från kakelvaruhuset (vi skulle ju boka tid pga att vi håller på att bygga radhus, bostadsrätter, och har en kontakt där som ska visa oss vilka kakel och klinkers vi får välja mellan) och att vi skulle komma dit lite innan kl.20 då de stänger då på måndagar.

Jag sa att det tydligen varit många från vår bostadsrättförening som hade ringt och velat boka tid med honom och att han nog lagt det efter arbetstid för att kunna ta hand om oss alla på en gång. jag LÄT verkligen helt trovärdig utan att säga för mkt om det.

Jag var ganska casual och sa det sådär i förbigående. Sen sa jag att jag och hans syster pratat om att kolla kakel dagen innan då de var här och att hon gärna ville följa med och att hon skulle plocka upp oss halv åtta.

han sa, jaha, men varför vill hon kolla kakel DÄR, de verkar ju inte vara så billiga precis. -Jag vet inte sa jag, hon ville nog bara se sig omkring typ och kolla utbudet, vi hann inte prata så mkt om det ;)

Sen kom dom och deras dotter var med för att passa våra barn medan vi var iväg.

jag lyckades ju ej med bedriften att få daniel att duscha, haha, han tyckte ju inte det var nån mening att göra det bara för att åka o kolla kakel. Jag stoppade ner en skjorta och hans deodorant i min väska ;)

Vi åkte iväg och han anade VERKLIGEN INGENTING...

Vi sa ju att vi skulle släppa Daniels systers sambo vid ett visst ställe (där restaurangen ligger) och sen åka t kakelvaruhuset. När vi så kom till det stället där M skulle av så hoppade vi alla ur och Daniel blev lite förvirrad.

Då tog jag upp hans skjorta och deo och sa, -Du vill kanske fräscha upp dig lite, för vi ska inte till nåt kakelvaruhus ;)

Hihi...

Såååå roligt, han hade inte minsta lilla misstanke, vilket känns helt sanslöst. Det brukar inte gå att lura honom.

hehe...

Vi hade en helt underbar kväll med supergod mat och trevligt sällskap. Jag är fortfarande så mätt att jag håller på att spricka...

tack allihop för tips :)

Att just hitta en anledning att åka in till Malmö var ju det svåra, för alla vi känner bor i Lund, inkl Daniels syster så om jag sagt att de ville ha hjälp att bära en möbel så hade det ju varit i Lund, ej malmö. Jaja, nu löste det sig och det FUNGERADE, hihi...

Vi har verkligen haft det suuupermysigt :)

• Anja 19 juli 2008

Norrsken

vilka ursöta hundar :) sååå gulliga...

Snart_FruL

Skönt att få operation gjord så att du slipper glasögon/linser sen. Måste kännas så skönt.

Vårbrud2008

Kul att ha hittat rätt klänning :) Du får uppdatera oss med vad som händer. Vad kostar den? Vilken är det, vi kanske kan få se? Nyfiken :D

Snitte

vet precis hur du känner dig. Man blir skiträdd när barn och eld, varm vätska, spisplattor och annat befinner sig i samma rum . Jag fasar alltid för att barnen ska bränna sig på nåt. De två små får aldrig vara med när jag kokar knäck vid jul och sånt. Det är ju sååå otäckt. (hemsk mamma va ;) )
    Självklart kan du leja folk att göra mat. Att ha enhetliga formar är en utmärkt idé :)

Madlin

Låter som att du haft en helt underbar och lyxig dag... få shoppa tills man blir helt trött och sen bad och fotmassage på det. Wow... Kan knappast bli bättre :)

:)

• sajberpillan

morrn morrn
    ska strax iväg till jobbet.
    Anja: låter som en hellyckad kväll, vad härligt!
    madlin: Lyxigt värre, shoppping och massage!
    vårbrud: kan man inte bara skicka in sina olika mått då? midjemått mm angett i cm?

nä, ha det bra.

• Pumpkin

Morrn morrn!
    Här sitter jag som Apan Apansson i bur för allas beskådan, placerad helt ensam i receptionen. Så jäkla pissigt, anmälde mig INTE frivillig till det här...

Anja: Kul att du lyckades!

• Snart_FruL

Anja Vad roligt att det lyckades.
    och jo det känns jätteskönt. Dessutom är jag inte lika nervös den här gången genom att jag redan operarat första ögat.

Norrsken trist, det är ju alltid trist att behöva göra nåt man inte vill.

• Pumpkin

Snart_FruL: Ja speciellt när dom sökte frivilliga och jag _medvetet inte_ anmälde mig. Misstrivs redan riktigt ordentligt på jobbet, så det här hjälper inte direkt

• Snart_FruL

Ja det är ju aldrig kul när man utses som frivillig mot sin vilja.

Känner med dig, även om jag själv inte skulle ha nåt emot att sitta i en reception.

Själv sitter jag här med lite lätt ångest, ska till arbetsterapeuten i dag, och hon vill ha mig att gå stavgång. Skulle kanske eventuellt gå med på det om inte det var mitt i Angered centrum, bland allt folk där.

• InaHjärtarAdam

hinner inte läsa igenom allt nu sen sist jag var inne, men jag ville bara berätta att JAG VANN MIN KLÄNNING på ebay inatt!!!
    nu måste jag rusa till skolan men kommer om några timmar och berättar mer. såg att nån ville ha info om kinaklänningar och hur man gör. jag berättar snart!! :)

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare