Hej allihop...
wow, det var massor att läsa igenom. Ni är så flitiga här inne :D Härligt!
En rapport från kvällen...
Överraskning nr 1.
Jag hade bokat massage åt sambon på måndag, via nätet, där jag skrev in hans uppgifter osv och skrev att det var en födelsedagspresent men tydligen blev det nåt fel på bokningen via nätet så massören ringde upp, MIN SAMBO, haha, som inte visste nåt ännu. Blev ju ganska knäppt då hon insåg att hon trampat i klaveret. Hon blev helt ställd när hon insåg att det troligtvis var han som svarade så hon presenterade sig ej, utan sa att hon sökte hans sambo ;) varpå han, som ej ville lämna ut mitt nr till någon som ej presenterade sig, krävde att få veta vem hon var, hahahahaha... (han ÄR sån ;) ) så hon sa att hon var massör, varpå han fattade, såååå typiskt, men inget hon kunde hjälpa stackarn.
Hon ringde mig direkt efter och sa att hon nog gjort en tabbe, men jag sa att det inte gjorde nåt.
Jag hade ju en överraskning till i fickan lixom.
Iallfall så blev det SÅ HÄR...
Jag sa till sambon i tel när jag pratade m honom från skolan att jag äntligen fått tag i snubben från kakelvaruhuset (vi skulle ju boka tid pga att vi håller på att bygga radhus, bostadsrätter, och har en kontakt där som ska visa oss vilka kakel och klinkers vi får välja mellan) och att vi skulle komma dit lite innan kl.20 då de stänger då på måndagar.
Jag sa att det tydligen varit många från vår bostadsrättförening som hade ringt och velat boka tid med honom och att han nog lagt det efter arbetstid för att kunna ta hand om oss alla på en gång. jag LÄT verkligen helt trovärdig utan att säga för mkt om det.
Jag var ganska casual och sa det sådär i förbigående. Sen sa jag att jag och hans syster pratat om att kolla kakel dagen innan då de var här och att hon gärna ville följa med och att hon skulle plocka upp oss halv åtta.
han sa, jaha, men varför vill hon kolla kakel DÄR, de verkar ju inte vara så billiga precis. -Jag vet inte sa jag, hon ville nog bara se sig omkring typ och kolla utbudet, vi hann inte prata så mkt om det ;)
Sen kom dom och deras dotter var med för att passa våra barn medan vi var iväg.
jag lyckades ju ej med bedriften att få daniel att duscha, haha, han tyckte ju inte det var nån mening att göra det bara för att åka o kolla kakel. Jag stoppade ner en skjorta och hans deodorant i min väska ;)
Vi åkte iväg och han anade VERKLIGEN INGENTING...
Vi sa ju att vi skulle släppa Daniels systers sambo vid ett visst ställe (där restaurangen ligger) och sen åka t kakelvaruhuset. När vi så kom till det stället där M skulle av så hoppade vi alla ur och Daniel blev lite förvirrad.
Då tog jag upp hans skjorta och deo och sa, -Du vill kanske fräscha upp dig lite, för vi ska inte till nåt kakelvaruhus ;)
Hihi...
Såååå roligt, han hade inte minsta lilla misstanke, vilket känns helt sanslöst. Det brukar inte gå att lura honom.
hehe...
Vi hade en helt underbar kväll med supergod mat och trevligt sällskap. Jag är fortfarande så mätt att jag håller på att spricka...
tack allihop för tips :)
Att just hitta en anledning att åka in till Malmö var ju det svåra, för alla vi känner bor i Lund, inkl Daniels syster så om jag sagt att de ville ha hjälp att bära en möbel så hade det ju varit i Lund, ej malmö. Jaja, nu löste det sig och det FUNGERADE, hihi...
Vi har verkligen haft det suuupermysigt :)