HJÄLP Vad ska jag göra???
Jag är så oerört ledsen.. Det känns som att min sambo har glömt bort mig. Vi träffas väldigt sällan pga hans jobb. Han jobbar nätter så de perioderna som han jobbar så träffas vi max 1½ per dag och det sliter verkligen på förhållandet, vilket jag även har berättat för honom.
Men eftersom att jag vet att han blir ledig i fyra dagar sedan så har jag lärt mig att stå ut.
Mitt stora problem nu är att han har börjat prioritera sina kompisar framför mig. Det började med att han tänkte lämna mig helt ensam timmarna innan tolvslaget på nyårsafton för att träffa sina kompisar. Självklart blev jag jätteledsen så otroligt nog stannade han hemma efter många om och men. Men kvällen var för mig helt förstörd. Att han ens kunda tänka tanken...
Och idag är det vår enda lediga dag som vi bara kan ägna oss åt varandra. Men då har han valt att träffa några kompisar(inte samma som nyår) istället. Jag bad och bönade om att han skulle träffa dem igår eller imorgon men det ville han inte trots att kompisarna är lediga då med.
Jag tycker att han är så egoistisk. Jag försöker göra allt för att vi ska få träffas så mycket som möjlig, jag lägger mitt schema HELT EFTER HANS trots att det innebär att jag får slita ihjäl mig. Men vad har jag för det när han bara umgås med sina kompisar när vi är lediga tillsammans? Självklart får han träffa sina kompisar, det handlar inte om det. Men jag tycker att han kan välja de dagar då jag tex jobbar eller då något annat är inplanerat, att vi gör många "ärenden" på samma dag, så att vi får någon HEL DAG för oss själva. Men det är uteslutet.
Och jag får göra allt hemma, han tror att kylskåpet fyller sig själv, att disken diskar sig själv, att smutsiga kläder blir rena om man lägger dem på golvet samt att huset städar sig själv. Jag gör allt i hushållet så att när vi väl är lediga så får vi rå om varandra (trodde jag..), men när han är ledig sover han eller spelar tv-spel hemma hos någon kompis. Visst, vi umgås väl också då men det är inte mycket jämför med allt jag gör för att vi ska få rå om varandra ordentligt.
Det kan låta som att jag försöker kontrollera honom men det gör/vill jag inte utan jag vill att han ska satsa på vårt förhållande också, speciellt när det är så jobbigt med hans arbetstider. Jag behöver känna mig älskad och att någon bryr sig om mig och just för tillfället gör jag inte det.
Visst säger han att han älskar mig men jag behöver så mycket mer än "bara" ord.
Snälla hjälp mig med vad jag ska göra.
Min mamma tycker att jag ska börja fundera på om jag verkligen ska stanna kvar. Jag älskar honom men jag vet inte hur länge jag orkar.
"Ledsen"