• fashiongirl

Simma

Hej, jag ska köpa ett kort på badhuset i stan nästa vecka har jag tänkt. Tänker simma 2-3ggr i veckan, dock inte så länge utan kanske ca 20 min/gång. Vill få fastare armar och lår, vad tror ni?? Är det en bra grej att börja simma då?

• Svar på tråden Simma
  • hemligt2007

Det är en Väldigt bra grej att börja simma :) eftersom att det stärker hela kroppen. Så det borde även ge dig fastare armar och lår!

Lycka till med din simmning!

• Lena+Mattias=sant

Varför bara 20-30min per gång? Men visst slimmar simning kroppen.

• fashiongirl

Ok vad bra att ni tror på simning. Kommer bara bli korta stunder för att jag tänker springa bort och simma på lunchen, när jag slutar vill jag nämligen bara hem så det är enda alternativet för att jag ska kunna träna regelbundet och inte bara ett par gånger.

• jocelyn

Låter som ett jättebra upplägg! Om du har chansen/möjligheten att cykla dit/tbx slår du 2 flugor i en smäll, benen blir gaaaanska trimmade även av korta cykelturer. :)

• fashiongirl

jocelyn: jag åker buss till jobbet (känner mig så snäll mot naturen) så möjlighet till cykel har jag inte. Däremot kommer det bli en promenad dit på ca 10 min*2. Känner att jag måste börja träna mer, helt förslappad just nu efter jul och allt.

• jocelyn

Herregu jag vet inte vad jag tänkte med; jag menar såklart att det går att cykla när det är barmark! Inte i stormen! *virrigt värre*

• fashiongirl

haha tänkte inte heller på att det inte är cykelväder nu.

Svar på tråden Simma