• Höstbrud-07

Tjocka armar - klänning?

Hej!
    Jag undrar hur ni tänker som är lite överviktiga och också har ganska tjocka armar, vad har ni för klänning? De flesta klänningar är ju ärmlösa eller med axelband av olika tjocklek, dvs döljer inte armarna alls. Jag har aldrig armlöst annars men nu vet jag inte hur jag ska göra, tycker ju de klänningarna som har axelband är finast, vill inte ha klänning med lång arm och det finns inte så många heller med bara någon kort ärm. Men jag vill inte heller känna att mina armar gör att jag känner mig mindre fin på bröllopsdagen...

• Svar på tråden Tjocka armar - klänning?
  • anjo_73

Jag har köpt en klänning med trumpetärmar i chiffong. Visserligen var det inte mitt förstahandsval ifall jag kunnat välja vilken klänning jag ville, men jag skulle aldrig klara av att ha helt bara armar.

Mina armar är minst sagt fläskiga och dessutom bleka (och med gäddhäng...). Jag skulle känna mig vansinnigt obekväm i ärmlöst, så det får gå i första hand. Hade förmodligen inte blivit nöjd med fotona heller om jag bara retat mig på armarna.

• stormvind

Kan du inte ha en bred sjal som bara ligger över armarna, en cape eller bolero. Lycka till!

• amd

Jag ska ha trumpet ärm med, vill inte visa mina armar...känndes bekvämast med de har aldrig tex linne..

•  Miss Cee

Jag känner mig inte bekväm i ärmlöst och visste att jag vill INTE Gå en hel dag och undr om jag ser bar ut eller inte. Jag vill vETA att det ser ok ut, så jag kan slappna av. Så jag har lång ärm :)

Vad de sa till mig i bröllopsbutiken, så är det bara axelband (av typen 3-4 cm breda iaf) så kan man enkelt så på en chiffongärm i valfri längd, utan att det är alls svårt!

Du kan ju välja en kort ärm om du föredrar det. En sjal tror jag mest är i vägen om man har den för att dölja..

• Cezi

De tre första länkarna funkar bara om du kopierar hela raden och klistrar in i adressfönstret :)

• Sarillo

Hej! Ett tips är att du inte ska ha en klänning med kort ärm för det framhäver stora armar!
    Det finns mycket vackra klänningar med chiffongärmar, en sån kan du ha. Ogillar du alla typer av ärmar så ska du prova dig fram till en klänning som du trivs i, som är bekväm och som du tycker framhäver dina bästa former. Då tänker den som ser dig inte på smådetaljer. Klänningen skall klä dig! Du ska inte klä klänningen... Jag har stora överarmar och har en klänning från www.yala.se som heter Ester. Jag är superfin i den!
    Lycka till!!!

• MhjärtaJ

Jag ska ha en top från KIK som heter Brudtop Plissé. Den har en liten "ärm" precis där mina armar är som störst. Perfekt

• -Systeryster-

Höstbrud 07: Jag hade en axelbandslös klänning i siden med en sjal i samma tyg som jag hade över axlarna, sedan knöt jag den i ryggen eller fram beroende på tillfälle under dagen. Det funkade jättebra och jag har "kul stötar" armar. Om du vill kan jag maila en bild.

• NuÄrDetDags

Jag har lite samma problem. Jag är inte överviktig men mina överarmar är rätt så "dallriga" och jag känner mig naken och konstig om jag inte har i alla fall kort ärm.

Min brudklänning har långa trumpetärmar men senare på kvällen tänkte jag byta till en "vanlig festklänning", troligtvis med smala axelband. MEN bara om jag hittar en fin spetsbolero eller så, annars får det bli en annan klänning, även om den jag kikar på nu är fin. Jag vill ju inte känna mig "ful" och naken på min bröllopsdag...

By the way, vet någon vart man kan hitta en spetsbolero, helst inte för dyrt...?

• Karis Annelie

Om man har stora armar ska man inte ha en arm som slutar där de är som storast, det framhäver enbart armarna!!

• Karis Annelie

STORAST... vad är det för språk?! hahaha ;)

• labolina55

Jag förstod det som att man vill dölja hänget på armarna inte att dem är stora!

• Karis Annelie

TS pratade bara om stora armar inte om häng.

Svar på tråden Tjocka armar - klänning?