• ankan05

Bantarsoppan - bröd...

Jag går på den berömda bantarsoppan och är nu inne på dag 3. Det fungerar bra och jag känner mig redan lite lättare i kroppen även om jag ännu inte vågat(!) ställa mig på vågen.

Problemet är att en av mina kollegor bjuder på frallor här på jobbet idag... Grova frallor med ost och paprika ser det ut att vara. Helst skulle jag vilja hoppa över helt och köra stenhårt på min diet, men på mitt jobb, som är VÄLDIGT familjärt, skulle det absolut inte gå att tacka nej till förmiddagsfrallorna.

Så ni behöver inte säga åt mig att jag ska tacka nej, för det är helt omöjligt, utan min fråga är istället:

Sabbar jag hela dieten om jag på förmiddagen idag äter en grov fralla med ost (inget smör) och paprika och sedan går tillbaka till soppan??!

• Svar på tråden Bantarsoppan - bröd...
  • ankan05

Kommer här:

BANTARSOPPAN

6 stora lökar
    1 medelstort vitkålshuvud
    4 morötter
    1 st stjälk selleri
    2 gröna paprikor
    2 burkar krossade tomater
    2 burkar löksoppa (eller 1 påse)
    3 st buljongtärningar
    svartpeppar
    (vitlök)
    (Soja)

Gör så här:
    Skär alla grönsakerna i bitar och täck med vatten. Häll i resten av ingredienserna och koka i en timme.

Dag 1 Ät alla sorters frukt (ej banan)+ så mycket av SOPPAN som möjligt.
    Dag 2 Ät alla sorters grönsaker undvik sädesslag, ärtor och bönor) SOPPA naturligtvis.
    Dag 3 Ät alla sorters frukter och grönsaker (ej potatis), SOPPA naturligtvis.
    Dag 4 7 - 8 bananer, 5 - 8 glas lättmjölk, + SOPPA.
    Dag 5 6 tomater, 280 - 340 g nötkött, endast 8 glas vatten, + SOPPA.
    Dag 6 Ät så mycket nötkött och alla sorters grönsaker som Du vill + SOPPA.
    Dag 7 Ät så mycket Du vill av ovan nämnda saker och drick så mycket Du vill av safter, juicer, te och kaffe samt av råris + SOPPA.

Det påstås att Du kommer att gå ned 4 -7 kg och ändå må gott. Du kan äta så mycket soppa som Du vill och ändå gå ned i vikt. Detta gör Du på grund av att sammansättningen medverkar till att Du förbränner kalorier fortare än vad Du tar in. Du kan följa denna diet så länge Du vill utan att må dåligt samtidigt kommer Du att rena Din matsmältningsorganism och hålla Dig friskare.

• Ellte

Låter jättegott! Tror dock inte alls att det gör nån större inverkan på vikten i längden att äta denna soppa en vecka. Det mesta som du går ner är vatten :? Att leva på det vecka efter vecka lär inte vara bra för kroppen alls eftersom det blir lite ensidigt och väldigt lite proteiner... Trist dessutom. Fast jag kan gott tänka mig att laga soppan till middag nån kväll :D

• Pumpkin

Ellte: Precis så tänkte jag också Och risken (och det troliga) är att man går upp nått kilo igen efter man avslutat dieten.

• kackelmaja

aha kalsoppedieten, den har jag gjort tva ganger, funkar faktiskt riktigt bra, fast meningen ar ju att man ska halla efter vad man ater efterat axa hmm.. ;)
    Jag o flera jag kanner brukar anvanda den infor festligare tillfallen da man snabbt vill bli av med de dar "extra tre kilona". Soppan ar jattegod och det gar att gora varianter pa den, jag har tex gjort den lite asiatisk genom att anvanda pak soi och andra kryddor osv :)

• vixen not a tramp

Låter gott, men jag känner mig allltid så skeptisk när det utlovas mirakel på kort tid. Går man verkligen ner i fett?

• kackelmaja

Fast man ska bara ata soppan en vecka sedan bor man inte ata soppedieten igen forran tidigast 2-3 veckor senare..

• kackelmaja

Mia.Maria => Ingen aning vad som forsvinner faktiskt, jag brukar ga ner runt 3 kg, dricker valdigt mkt vatten axa under denna tiden (annars tappar man typ bara vatska)..

• vixen not a tramp

Ok, perfekt för att komma i något som sitter tight till en fest eller så alltså!

• Pumpkin

Mia.Maria: Det mest troliga är att du enbart tappar vätska faktiskt...

Svar på tråden Bantarsoppan - bröd...