• TigerLinn

är det en självklarhet eller???

hej har en fråga..

hur är de när de gäller svensexa och möhippa jag och min m2b funderar lite.. är det självskrivit ett tärna och bestman ska ordna dessa eller ska man säga till om det? att man vill att de ska ansvara för det? kan man säga de när man säger till vad man INTE vill ha med??

hur fungerar det??

• Svar på tråden är det en självklarhet eller???
  • Pepparmyntan

Enligt tradition är det bestman och tärna som ska fixa svensexa respektive möhippa. Men det är ju inte alltid man kan räkna med det. Man kan nog aldrig räkna helt kallt med att få en möhippa utan detta ska vara en överraskning för bruden som görs av en eller flera kompisar. Helst ska man nog inte lägga sig i möhippan som brud. Det vore nog fel att kallt kräva en möhippa. Låt dina kompisar plannera eventuell möhippa utan att du lägger dig i och se det som en trevlig överraskning.

• TigerLinn

Pepparmyntan

jag tycker inte de är fel att vägra blir hippade jag och min m2b pratade om just detta med svensexa och hippa i början av planeringen å då ville ingen av oss någon just för att varken han eller jag vill göra massa knasiga saker på stan eller... vi vill hellre ha sista kvällen med gärngen eller så... när vi beärattade att vi inte ville ha någon sexnsexa elle rhippa blev mina vänninor besvikna när jag förklarade att jag inte vill göra massa knasiga saker så förstod vissa.
    givetvis känner mina vänner mig å vet vad jag kan tänka gå med på en vanlig dag men jag har ont i några delar av kroppen bla nacken och har ajg en "dålig" dag så kan en sak som jag skulle tycka vara kul bara pest den dagen å tyvärr är jag så envis och lånsint när de gäller att bli tvingad till saker att om de skulle hitta på saker jag inte pallar för dagen kan ajg ställa in allt vad bröllop heter kanske låter löjligt men när jag har ont har jag inte nå tålamod alls lite svårt att förklara..

nu har då vi funderat lite å de skulle vara kul me nån middag han me killarna och jag med tjejerna... på var sitt håll å så nå aktiviteter tillsammans.. kanske bowla eller nå mildare lekar... film eller vad som helt sådan...

jag tror vi ska prata med bestman å tärna om detta men fler förlsg?

• Pepparmyntan

TigerLinn, jag förstod nog inte din fråga först. Men om du har ont och kanske inte orkar med vissa aktiviteter tycker jag absolut att du kan ta upp detta med tärnan så att hon kan försöka anpassa eller om du känner att du inte orkar hitta på nåt.

Svar på tråden är det en självklarhet eller???