• Bruden i Vasastan

Trendiga/annorlunda brudklänningar?

Jag är på jakt efter en annorlunda brudklänning. Jag vill inte ha någon stel i slätt tyg utan kanske någon i chiffong, empireskuren. Det jag tänker mig är inte alls något utflippat, men jag tycker ändå inte det går att hitta. Tycker de flesta är ganska lika i modellen i brudbutikerna. Har tänkt sy upp men jag vill ju prova först så jag vet att det passar mig. Är 1,60 så det är ju ingen idé att kolla en bild på en modell! Gillar Pronovias klänningar, från 2007-kollektionen. Gå gärna in och kolla! www.pronovias.com

• Svar på tråden Trendiga/annorlunda brudklänningar?
  • Bella79

Att gå till en bra sömmerska är det bästa du kan göra, en som är duktig på att även rita en modell. Så gjorde jag. Jag sydde upp en rembo-styling inspirerad klänning
    som jag blev mycket nöjd med.
    Det som var bra med denna sömmerska att där kunde jag sitta i lugn och ro och tillsammans rita upp min drömklänning.
    Här är hennes mail:
    ella.karrfelt@swipnet.se

• Bruden i Vasastan

Tack! Hur visste du att du skulle passa i den modellen? När man ser bilder är ju modellerna 1,80 långa och väger 50 kg. Jag är lite mer "normal". Det som ser fint ut på någon annan kanske inte passar på mig?

• steninge2007

Bella79- Jag har tänkt att sy upp en Remboinspirerad klänning. Har du någon bild på din som man kan få se? Vart finns sömerskan? Hur mkt fick du betala?
    Många frågor... Är tacksam för svar.

• Bella79

Bruden i Vasastan
    Jag visst på ett ungefär hur min klänning skulle se ut.Sömmerskan var duktig på att se vad som kunde passa mig, så vi skissade på klänningen och bestämde tyg.
    Sedan under sömnadens gång blev det lite ändringar. Det var super att få vara med och utforma min klänning.

Steninge2007
    Om du lämnar din mail adress så ska jag skicka dig en bild.
    Sömmerskan finns på söder i Stockholm.
    Jag betalade 6000 för sömnad och ca. 1300 för tyger som jag köpte genom sömmerskan.

Svar på tråden Trendiga/annorlunda brudklänningar?