• Tina23
    Äldre 9 Jan 13:08
    112072 visningar
    24 svar
    24
    112072

    Beläggning i munnen??

    Brukar få nån typ av vita slemmiga "trådar" i munnen, särskilt på mornarna när man vaknar..vad sjutton kan det vara? är det obalans i kroppen? nån som haft nåt liknande?

    *orolig*

  • Svar på tråden Beläggning i munnen??
  • Lady o Lufsen
    Äldre 9 Jan 19:38
    #0

    Jag var rökare i 25 år- har aldrig haft något sådant...
    Däremot så kan jag ha det om jag borstar tänderna precis innan jag går och lägger mig eftersom jag inte sköljer efter sista borstningen.

    Om jag borstar tänderna och sedan är vaken ett tag till innan jag går och lägger mig så får jag aldrig så...därför går min röst till tandcremen men det kan ju naturligtvis vara något helt annat.

  • Äldre 9 Jan 19:40
    #0

    Jag har också trott att det beror på att jag var rökare.La av på heltid för 1 1/2 år sedan och höll mig till fest. Och nu är jag gravid och röker inte alls.Det har blivit betydligt bättre men är inte borta helt. Så försvinner det på mig så är det antagligen det eller hormonerna som spökar?!

  • 200712­31
    Äldre 9 Jan 19:43
    #0

    Ikväll sköljer jag INTE efter tandborstningen. Blir lite spännande... *hihi*

  • pickol­ina
    Äldre 9 Jan 19:45
    #0

    Dum fråga, men varför sköljer man inte??? *nyfiken* :D

  • Lady o Lufsen
    Äldre 9 Jan 19:46
    #0

    ...tilläggas bör att jag borstar tänderna två gånger efter varandra på kvällen eftersom dagens alla matrester ska försvinna och jag tycker att det är lite äckligt att inte skölja...så min procedur ser ut såhär: Borsta tänderna, tandtråd eller stickor, skölj ur ordentligt, borsta igen, skölj ej.

  • Lady o Lufsen
    Äldre 9 Jan 19:47
    #0

    Man bör inte skölja för att fluoret ska ligga kvar så länge som möjligt. Ett råd från tandläkaren och även som information på vissa tandcremetuber...

  • pickol­ina
    Äldre 9 Jan 20:00
    #0

    Där ser man, hade jag ingen aning om.. :)

  • Mitt hjärta är hemma
    Äldre 9 Jan 20:05
    #0

    Man kan ju skölja med flourlösning då...

    Min farfar hade ibland sådana trådar (eller iaf nån typ av trådar) i mungipan. Han rökte i 60 år.

  • BT brud
    Äldre 9 Jan 20:20
    #0

    HAR DU BYTT TANDKRÄM?
    jag läste inte alla inlägg i tråden1
    jag får det ocxså när jag tar sambons tandkräm sensodyne FA SJUTTON HETER DEN??( när min är slut)eller va den heter , när jag använder min colgate gel får jag inget sånt!

  • angel eyes
    Äldre 10 Jan 16:14
    #0

    Jag förstår inte riktigt vad ni menar med "trådar", men jag är ibland "slemmig" på nåt sätt i munnen när ja vaknar, det känns inte så fräsht, men jag har testat olika tandkrämer och det har inte hjälpt..

    Däremot: förra veckan var jag hos tandläkaren, och hon frågade mig (pågrund av mitt röda tandkött) om jag sover med öppen mun (!!) Min pojkvän har påpekat att jag gör det, och då berättade tandläkaren att både rött tandkött och slemmig mun på morgonen kan bero på detta..

    Bara en tanke, om fallet kan va lika för er?!

  • a+p
    Äldre 10 Jan 16:20
    #0

    Jag brukar också få det men jag har trott att det berodde på att jag tar på cerat på läpparna innan jag lägger mig. Har också en känsla av att det är på vintern när jag använder cerat mycket som jag får beläggning på insidan av mina läppar när jag vaknar. Jag röker inte så det kan inte vara därför.

  • - Mary -
    Äldre 10 Jan 20:40
    #0

    Åh, har du sensodyne TS???
    Jag kände igen vad du pratade om för trådar och att jag inte har haft de så länge, och det kan nog stämma som BT brud skrev att det är sensodyne (elelr liknande kanske), mina började komma när vi helt gick över till snsodyne!! Men jag har bara trott att det lixom är läpphud eller nåt, har absolut inte tyckt att det är nåt att oroa sig över..

  • Tina23
    Äldre 10 Jan 21:23
    #0

    trevligt va d många svar jag fick :P

    ja, det kanske e tandkrämen som orsakar det. jag kan ju använda många olika tandkräm. jag har oxå trott att det kunde vara nån lypsyl som gör det men jag får sånt ändå.

  • Äldre 12 Dec 20:00
    #24

    Jag förstör inte vad "den vita tråden" är

Svar på tråden Beläggning i munnen??