Inlägg från: Gumsestumpan |Visa alla inlägg
  • Gumsestumpan

    Stockholmsbrudar nya kompisar 4

    Cavatina hälsar och meddelar att hon mår ganska bra och har inte lika ont längre. Hon har strul med inloggningen så hon kan inte skriva men följer spänt om det blir något fika till veckan. Hon vill helst fika inne i stan för att slippa hoppa omkring så mycket. Jag håller med henne för just nu kan jag inte vara borta hela kvällen så det vore bra om det var någonstans som är lätt att ta sig hem.

  • Gumsestumpan

    vitsippa-78: Naturligtvis får du hänga med! Välkommen!

    Någon mer som kan fika nästa vecka?

  • Gumsestumpan

    Bestämt och bestämt... Jag hade på förslag på onsdag och det verkar fungera för flera stycken så jag tycker vi kör på onsdag. Tid och plats är inte bestämt.

  • Gumsestumpan

    Wunja: Vad fina ni var! Fascinerande att kunna stå så bar mitt i vintern och vara så avslappnat. Jag hade hackat tänderna och studsat...

    Jag har också dålig koll när det gäller caféer. Men det finns ett som ligger mellan Vetekatten och Drottninggatan på samma sida om Kungsgatan som Vetekatten. Jag tror de har både mat och fika och är kanske inte lika populärt som Vetekatten. Men tyvärr så vet jag inte vad de heter och jag hittar de inte på hitta.se. Andra förslag?

  • Gumsestumpan

    Välkommen cinapuff!

    Vi är några som har träffats ganska många gånger men sedan är det andra som har kommit och gått. Den här gången verkar det vara två helt nya så det blir skoj.

    Vi brukar träffas kl. 18.00. Passar det bra för alla? Plats har vi inte riktigt bestämt. Om någon vet ett bra fik centralt som är lite lugnare kan den säga till...

  • Gumsestumpan

    Hej och välkommen Snutte! Visst får du hänga med. Om du har tid så är nästa fika imorgon onsdag kl. 18.00.

    Jag tycker det låter som en bra idé att träffas utanför Vetekatten. Då har vi något bestämt i alla fall.

  • Gumsestumpan

    Cavatina har fortfarande strul med inloggning så jag får vara språkrör... Hon håller koll på tråden och kommer dit vi bestämmer att träffas.

  • Gumsestumpan

    Oj, vad många vi blir! Skoj, skoj! Det ska bli så skönt att slippa gå hem till allt damm efter jobbet.

    Nu har jag provat på att helspackla en vägg och sitter och väntar på att duschen ska bli ledig. Man kan se att jag är nybörjare och det går inte alls lika fort som på teve...

    Gonatt!

  • Gumsestumpan

    Hej och tack för ikväll!
    Det var jättetrevligt, det var bara synd att jag var tvungen att gå. Vi skulle ha fått plats på Vetekatten istället då hade ni också varit tvungna att gå vid åttasnåret för jag tror de stänger då. Skämt åsido, när allt är klart här ska jag vara med till slutet också!

  • Gumsestumpan

    Tree: Spännande med husköp!! Hoppas huset är lika intressant efter visning och att det inte drar iväg med budgivningen. Lycka till!

  • Gumsestumpan

    Jag röstar också på efter påsk.

    Vi har börjat måla i köket! Hurra, nu är det mesta av underarbetet färdigt!

  • Gumsestumpan

    Välkommen beach!

    Trevligt med fika! Picknick låter trevligt men har det torkat upp riktigt så det är torrt i gräset? I alla fall i min värld är picknick lika med att sitta i gräset. Fast om vi är ute skulle Cinapuff kunna ta med sin hund. Det skulle vara skoj att träffa en honom... Jag röstar på tisdag eller torsdag.

    Dagens rapport: nu är vi tillbaka till underarbete igen. Jag hittade en spricka så det var bara att ta upp och spackla igen. Suck!! Vi som hade tänkt att lägga golv på fredag men nu ska det torka i ett eller två dygn och så måste vi nog spackla ett varv till och så ska det torkas och slipas.

  • Gumsestumpan

    BröllopA: Det är köksrenovering i lägenhet. Vi har inte blivit riktigt vuxna för att ta steget ut till hus. Jag är tveksam om vi någonsin kommer att ta det steget. Vi är inte riktigt några husmänniskor. Vi är ganska bra på att ta tag i en renovering och få den i land men i hus finns det alltid en massa småprojekt som ska göras som vi många gånger skulle skjuta upp. Det blir inte så bra. Den som lever får se...

    Beach: Jag har förutsatt att det är vecka 15, alltså den som börjar med en ledig måndag...

  • Gumsestumpan

    Jag har nog också svårt att komma ifrån på onsdag så tisdag passar mig bättre. Jag har nog inte lika bråttom för imorgon kommer pappa så då kan han och M jobba själva. Köket är ganska litet så det blir lite trångt att vara där alla tre.

    Wunja: Du ska nog fråga en annan dag... Just nu går det mest bakåt. Nu har vi upptäckt att vi inte tycker om färgen som vi har målat på lister, runt fönster och dörrar så jag ska och handla mer färg och måla om. Väggen har gått sönder lite mer och vi hade svårt med att få bort maskeringen igår... Efter påsk hoppas jag vara mer positiv och ha hunnit börja med att sätta in något skåp.

    Tree: Hur har det gått med husköpet? Huset såg fint väldigt fint ut. Skönt att det ligger så nära en station...

  • Gumsestumpan

    Jag glömde att meddela att Cavatina skulle komma och fika. Det var i alla fall när det pratades om tisdag.

  • Gumsestumpan

    Hej tjejer!
    Tyvärr så kan jag inte komma imorgon och jag vet inte om jag kan komma någon annan dag i veckan. Det har inte gått så bra som vi trodde i helgen så jag behövs hemma.

Svar på tråden Stockholmsbrudar nya kompisar 4