• njoy

Angående Brunnby gård i Västerås

Har sett många som har rekommenderat Brunnby gård i västerås som festlokal då den både ska vara trevlig och hyfsat billig..
    Har surfat runt på deras hemsida och dom verkar ha tagit bort möjligheten att hyra festlokalen eftersom det inte längre finns någon information om det och inte heller någon person man kan kontakta.
    Någon som vet hur det ligger till?
    Det finns ju inte så många trevliga ställen att fira bröllop tyvärr

• Svar på tråden Angående Brunnby gård i Västerås
  • Mia81

Kolla med junibrud i v-ås tråden, hon hade festen där.

• junibrud2006

Här är jag! Brunnbys hemsida går till hushållningssällskapet, www.brunnby.com. Du ska istället ringa 021-17 77 30 och prata med Birgitta. Hon har hand om konferens/festlokalen i herrgårdsbyggnaden. De har även catering och kan ordna med servering.

Här har du lite bilder från vår fest. Du får kanske scrolla ner lite på sidorna och sedan kan du klicka in dig där du vill titta. Hör gärna av dig med frågor!

sockerpuffen.multiply.com/photos/album/3
    sockerpuffen.multiply.com/photos/album/1

• Gabbies

junibrud: nu kommer jag med mina frågor igen och detta har jag frågat dig tusen ggr men iaf vad fick ni betala och vad ingick i det? :)

• junibrud2006

Nu ska vi se om jag minns allt... Får ta fram pärmen och dubbelkolla lite... Själva Brunnby gård kostade 4250 kronor att hyra. Då hade vi tillgång till lokalerna från fredag lunch till söndag. I lokalerna hade vi tillgång till entrésal med plats för presentbord och bar, matsalen med scen, ett mindre rum för uppdukning av exempelvis kaffe, kök med porslin etc samt jordkällare för dricka. Vi fick givetvis även använda gräsytorna utanför.

Vi betalade några hundralappar extra för att slippa städa på söndagen.

Utöver detta tillkom maten vi tog genom deras catering samt serveringspersonalen. Vi betalade 218 kronor för varmrätt och dessert med tallriksupplägg (oxfilé tournedos med potatisbakelse, vårprimörer och deras egen brunnbysås samt pannacotta med limemarinerade jordgubbar). Därutöver hade vi servering hela dagen, två som jobbade 15-22 samt två som jobbade 14.30-02.30. Dessa kostade 4750 kronor och serverade champagne och snittar, serverade under middagen, skötte kaffet och stod sedan i baren.

Brunnby är nog lite mittemellan i pris. Det finns enklare och billigare och det finns betydligt dyrare. För oss passade det perfekt med läget, underbar lokal och det kändes rätt för vår del.

• njoy

junibrud:
    Tack så jättemycket för infot!
    Du har ingen koll på vilken annan mat man kan beställa? Om det finns någon meny eller så menar jag Vi hade tänkt oss buffé..

Lite fler frågor från mig:
    * För mig känns det viktigt att serveringspersonalen har koll på läget så att jag slipper Hade dom det på Brunnby?
    * Hade ni gjort snittar själva och var det ok för dom? (Vi hade en idé om att göra förrätten själv nämligen)
    * Visst får man ta med egen alkohol, men dom sköter serveringen av den?
    * Eran tårta ser mycket smaskig ut. Var beställde ni den?
    * Utsidan på huset ser jättemysigt och fint ut Hur var lokalerna innuti? Är det lite herrgårddsstil?
    * Vad ingår i hyran? Bestick, porslin, dukar och så menar jag?
    * Pyntar och dukar man själv?

Tycker att det är konstigt att det inte verkar finnas någon som hellst info om Brunnby ute på nätet eller någon annanstans.

Gud så mycket frågor det blir, men jag känner att jag vill ha koll på läget så att jag kan jämföra priser och så innan vi bestämmer oss..

• junibrud2006

Ingen fara! Vi är jättenöjda och jag svarar mer än gärna på frågor.

Menyn pratade vi ihop oss med tillsammans med dem. De verkade vara öppna för det mesta så buffé är säkerligen inga problem. Jag jämförde priser och deras var under eller likvärdiga de andra cateringfirmorna jag kollade. Det kändes enkelt och smidigt att ta det genom dem, plus att vi fick allt på faktura i efterhand.

Serveringspersonalen var underbar! Helt fantastiska. Vi gifte oss 14.30 och stannade en stund för bilder vid kyrkan. När gästerna anlände hade de dukat fram snittar och champagne och när vi anlände mötte en tjej upp oss med en fin bricka med varsitt glas. Små detaljer som gör det där lilla extra. Snabb servering av maten, bra service gällande påfyllnad i glas etc. Det fixade och donade hela tiden, verkligen bra service.

Vi hade gjort snittar själva. Inga problem alls. Vi fixade till och med lite med dem i deras kök på fredagen, använde deras ugn etc. Vi hade ganska mycket snittar så det var istället för förätt.

Man tar med egen alkohol till Brunnby. Den ställer man sedan ner i jordkällaren och vid trappan byggde de upp en bar efter middagen. På det sättet var det smidigt för dem att fylla på och fixa. Det var alltid två tjejer i baren som skötte servicen vilket var jätteskönt.

Vår tårta köpte vi på Öhrmans. Det är ljus och mörk chokladmousse (lite mer ljus än mörk eftersom vi inte ville ha den för tung efter maten) med rommarinerade hallon emellan. Supergod!

Utsidan och miljön är underbar. Det var härligt att kunna gå ut, prata lite och mingla under festen. Plus att det var trevligt att ha champagne och snittar i grönskan.

Miljön invändigt är fin, herrgårdsmiljö, även om det kanske blivit något slitet med åren vad gäller tapet och karmar. Men med dekorationer etc så tänker man inte på det och det är fantastiskt mysigt med den pampiga entrén och stora salen. Plus att det finns rejält med toaletter. Aldrig fel, inte minst när en annan ska göra besök med stooor klänning, underkjol etc...

Vi hyrde dukar och pyntade borden. Bestick och porslin finns på Brunnby. De fanns dock till hands hela fredagen medan vi pysslade.

Jag rekommenderar Brunnby varmt!!!

• Brud007

Hej njoy. Vi ska ha festen på brunnby. Vi var där idag och tittade,dom håller på och rustar toaletterna.Ser ut att bli jätte fint.

Svar på tråden Angående Brunnby gård i Västerås