• fdblondin

Förlovningsannons

Kan man skriva så här???

På min födelsedag blev det vi två på riktigt
    Emma Karlsson
    Henrik Svensson
    Ronneby brunn 21/3-07

• Svar på tråden Förlovningsannons
  • BT brud

2005-12-07 17:12 Moulin

Jag tror att det var Magdalena Ribbing som tyckte att förlovningsannonser ska vara enkla. Om man skriver "av kärlek" eller så är det onödigt, för varför annars skulle man förlova sig? Vi hade ändå "In the name of love" i vår annons, framför allt för att min karl är ett U2-fan av rang, och vi har bara fått positiva kommentarer för det! Men nu var det väl inte det du frågade efter heller. Ni kanske kan skriva något om ett stundande bröllop (jag antar att det bland annat är därför ni förlovar er?). Typ "One down, one to go... Första ringen finns på fingret, nu stundar en lång bröllopsplanering och suktan efter den andra!". Eller något liknande. Vad svårt det var!

• BT brud

2005-12-09 10:36 Lycklig?

"XX paxad av YY, Platsen dd/mm-åå"

Den har jag sett i en tidning och tyckte var jättegullig.

++++++++++++

Våra namn
    "I luften"/"5000m höjd"
    Datum

Eftersom att vi förlovade oss i flygplanet på väg till våran weekend.
    Men vi valde att skicka ett mms till nära och kära med en bild på våra händer och utan någon text.
    eller......................

Om ni något i luften hör som klingar så är det vi som byter ringar!
    Våra namn.

Jag tyckte det va lite gulligt =)

eller
    ,,,,,,,,,,,

Alla vet att jag samlar på grodor så på våran annons så kommer det att stå:

Efter många paddor har xxx hittat sin groda
    som blev till en prins,xxx.
    Plats datum

en till kortis ...Alla vet att jag samlar på grodor så på våran annons så kommer det att stå:

Efter många paddor har xxx hittat sin groda
    som blev till en prins,xxx.
    Plats datum

............Äntligen....
    Namn och datum

...är det dax.
    Namn, datum och kyrka

• BT brud

hoppas du kan hitta lite ideer här som jag hittade i en annan länk1

• SpookysKira

I var stod det "Vi har forlovat oss! Diana och Aaron den 24 Oktober 2005 i Omaha, Nebraska.". Enkelt och rakt pa sak, fast vi forlovade oss ocksa pa min fodelsedag ;)

• fdblondin

mm nått ska jag nog komma på med alla ideer, men prroblemet är jag vet inte om jag vill gifta mig med killen pga hans ekonomiska problem

• BT brud

kom du på det nu? :-O nää fixa upp i hans ekonomi först , eller dump han sen eller nu!

• fdblondin

förlova mig kan jag göra men sen blir det nog inget mera....

• BT brud

Då ska du nog inte forlova dig heller , ska man det så ska man nångång gifta sig! ,,,,,

• fdblondin

Jag har ca 60 år på att gifta mig så det ska nog lösa sig får man hoppas

• BT brud

jo det tror jag med,att du har, forstog att du är ganska ung men man ska inte förlova sig bara för att förlova sig!
    det er vad jag tycker

• fdblondin

jag är 22 och hlt klar på min sak men går min kille bort vill jag inte bli skuld satt resten av mitt liv pga han det ärnog ingen som vill

• Fru Cinderella

fdblondin

Om du bara vill förlova dig o inte gifta dig med honom så är det helt din ensak. Men är du säker på att du vill leva med en person med sådana ekonomiska problem, gift eller ogift? Verkar lite osäkert inför framtiden.

• BT brud

då får ni ha äktenskapsförord allt hans er hans och allt ditt är ditt

• fdblondin

alla är inte perfekta kvittar vem man tar så har den sina problem

Svar på tråden Förlovningsannons