• fdblondin

Förlovningsannons

Kan man skriva så här???

På min födelsedag blev det vi två på riktigt
    Emma Karlsson
    Henrik Svensson
    Ronneby brunn 21/3-07

• Svar på tråden Förlovningsannons
  • Jennybrewitz

Jag reagerade på att det stod "min" födelsedag fast ni är två personer med i annonsen...

• anneluttan

Det låter jätte-fint.
    Med risk för att någon kan tro att ni faktiskt har gift er....redan.*ler och blinkar*

• viktualia

Näeee jag tror faktiskt att den där annonsen kan misstolkas... dels med "min födelsedag" och dels i att man kan tro att ni gift er....

• fdblondin

Okej å skiter jag i de och bara skriver våra namn...

• Fru Cinderella

Men antar att annonsen kommer stå på förlovningssektionen o då kan man ju inte misstolka?? Eller..??

Däremot så kändes det lite väl riktat mot dig o skriva min födelsedag..

Men kan ni inte hitta på något annat i stället för bara era namn? Eller kör på det om ni vill det.. det är det enda viktiga. Inte vad en massa gnällkärringar som jag själv här på BT säger ;) ;) ;)

• fdblondin

Vill skriva nått kul eftersom vi ska göra det på min födelsedag några förslag på vad jag kan skriva???

• Fru Cinderella

Hurra hurra vi förlovar oss idag

• BT brud

2006-01-13 16:50 Majta

Nu är jag förlovad!!!! Det är såå underbart!! Trodde inte det skulle kännas annorlunda,,, men oj vilken skillnad! Känner mig sååå lycklig!!

Annonsen som vi hade var så här:

Att få älskas utav Dig
    är det vackraste för Mig

namn
    namn

5 januari 2006

Var väl inte så jätte annorlunda, men det kändes som om det var vi! Och vi har fått många positiva kommentarer om annonsen!

Jag känner mig som världens lyckligaste just nu! Går runt på moln och bara njuter!!

• BT brud

2006-01-29 11:34 *E*

HEJ!

Jag har själv suttit och funderat lite på hur min förlovnings annons ska se ut, ska förlova mig i April.

Har hittat ett litet citat som jag tycker om.

"Idag är det bara du och jag,
    idag är det bara vi två.
    Du är min och jag är din,
    kärleken förde oss samman"

Killens namn & tjejens namn

• BT brud

2005-12-07 17:12 Moulin

Jag tror att det var Magdalena Ribbing som tyckte att förlovningsannonser ska vara enkla. Om man skriver "av kärlek" eller så är det onödigt, för varför annars skulle man förlova sig? Vi hade ändå "In the name of love" i vår annons, framför allt för att min karl är ett U2-fan av rang, och vi har bara fått positiva kommentarer för det! Men nu var det väl inte det du frågade efter heller. Ni kanske kan skriva något om ett stundande bröllop (jag antar att det bland annat är därför ni förlovar er?). Typ "One down, one to go... Första ringen finns på fingret, nu stundar en lång bröllopsplanering och suktan efter den andra!". Eller något liknande. Vad svårt det var!

Svar på tråden Förlovningsannons