• vioola

Silvertoning

Hejsan

Undrar om någon lagt en silvertoning på sitt hår (blonderat el slingat)och hur blev det i så fall? Själv funderar jag på att köpa wellas lila toning fresh silver 8/81 6-8 tvättar som köpes hos frissan. Funderar även på wellas skumtoning pärlblond nr 08 6-8 tvättar som finns i affären. Har ni några tips så är de välkomna. Tänker inte bleka nåt mer så poly silvershimmer går bort och silverschampo har jag blivit blågrön av förut så...

Alla tips är välkomna, förutom att jag ska gå till frissan ;).

Kramis

• Svar på tråden Silvertoning
  • discodivan

vill du ha grålila hår????

• vioola

Näe, varför skulle jag vilja ha det? ;)

• discodivan

för att du vill använda grålila toning?

• discodivan

eftersom du nyss blekt håret så suger håret åt sig av silverfärgen och du kommer säkerligen bli gråhårig

• vioola

Jag fick rådet av en frisör att använda en lila toning som slår ut det gula. Men om det funkar vet ju inte jag ;). Jag har slingor, är inte helblonderad.

• vixen not a tramp

Jag använde loreals silverschampo, silver inpackning/balsam (små påsar från frisören) och skumtoning från affären när jag blivit kyckling-gul i håret, hos frisören . Det funkade fint, men det krävdes upprepade behandlingar!

• vioola

Tack för svar! Tror jag köper wellas pärlblond moussetoning imorn. Ska testa luggen först, där ja är mest gul. Blir det styggt så kan jag alltid ta upp den med spänne. Bara det inte blir grått nu så ;).

• vioola

Wellas pärlemor kostar 55 kr och wellas lila toningen 100kr. Hm, får grönne lite på vem jag ska ta. Vet ju inte vem som passar bäst för mitt hår.. Spännande hihi

• Princess Leah

Vioola: Lite hjälp från en frissa kanske?!
    Där jag jobbar är vi inriktade på färg och jag har jobbat som frissa sen 1997!
    Är du gul ton i håret så stämmer det att violet tar ut det gula!
    Jag tycker goldwels skumtoning är bra, 10 V heter den och är till för ljusa hår. Testa den. Det ända som kan hända om du nu har gul ton i håret är att det inte tar och att du får upprepa behandlingen. Är du däremot jätte ljus redan så kan faktiskt håret slå i grå-lila.
    Köp toningen hos en frisör även om du ska göra det själv hemma, då får du rätt hjälp!

• ninjan

Om du får grått hår av toningen så är det inte så farligt, eftersom det gråa tvättas ur efter ett par tvättar. Och då har du en fin kall blond färg istället :)

Talar av egen erfarenhet, både som frisör och kund :)

• discodivan

det gjorde det inte på mig, har naturligt ljusblont babyhår där toning sätter sig som färg o växer bort, och det gråa gick absolut inte bort

• vioola

Discodivan
    Hm, lät inget trevligt! Vad gjorde du då? La du i slingor el färgade det mörkare? Nyfiken

• discodivan

hade haft mörk toning i tidigare

• vioola

Hallå hallå
    Mena efter det blev grått, vad fick du göra då?. La du i slingor el färgade du det mörkt?

• discodivan

fick färga det rött eller brunt, kommer inte ihåg

• vioola

Hallå hallå

Testade goldwell 10V i luggen, hade i det i ca 5 min men det hände ingenting. Ska testa igen och ha i det 10-15 nästa gång se om det händer nåt då.

Fortsättning förljer...

• vioola

Hej

Ja ni, nu har jag testat igen och satt säkert 20 minuter med skumtoningen goldwell 10V (125 kr). Och det hände ingenting nu heller. Nog meningen jag ska ha det så här. Jag är ju inte missfärgad på nåt vis men gillar inte gula/guldiga nyanser. Jaja, nu vet jag iaf att den inte funkar på mitt hår. Blir wellas billigare variant pärlemor (55 kr) nästa gång om jag ska testa nåt.

Det var väl allt ;)

Svar på tråden Silvertoning