• Eric86

Förlovning, frågor!

Min flickvän och jag har pratat om att förlova oss. Vi var och kikade på förlovningsringar här om dagen och föll för ett par Lynggaard ringar, vi är båda design intresserade, hmm lite dumt kanske, hamnar totalt över ca 30´ Vi är båda rätt så unga och studerar fortfarande, vilket självfallet leder till begränsad budget. Är det Ok att jag betalar våra ringar? Jag har andra ekonomiska förutsättningar än min flickvän, och skulle inte tveka en sekund att köpa våra ringar, känns inte konstigt.

Sen till en annan fråga. Vill ju göra det "på riktigt"! Hur gör jag? Känner mig lite förvirrad, ska jag fria till henne? Hmm.

/En vilsen ung man=) Eric

• Svar på tråden Förlovning, frågor!
  • NuÄrDetDags

Nu kanske jag får på nöten av alla feminister men om ni har kikat på ringar och hittat rätt, du vet hennes storlek och kan och vill betala vad de kostar: go for it!

Överraska henne med en romantisk middag, antingen hemma eller på en restaurang och fråga henne (med egna ord): "Vill du gifta dig med mig!"

Vi gjorde det "traditionellt" (snälla, slå och sparka inte ;)). Jag hade ingen aning om att min m2b hade varit och köpt en ring och han trollade fram den när jag inte räknade med det - underbart!

• Mycket långt kvar

Varför skulle feminister ha något emot det? Om en har mer pengar än den andre, och vill betala för det som båda vill ha är det väl jättebra om det funkar!

• Brud 2008

Min fästman gjorde likadant, köpte ringarna och överraskade mig med ett frieri.Om du tycker att det är bra så kör på, jag har aldrig hört om någon som inte gillar såna överraskningar ;)

• fröken Inga

Lyckos tjej, säger jag bara. Om inte hon tycker att det är konstigt är det ju bara att köra på. Er egna åsikter är de som räknas. Fria till henne när hon minnst anar, framför hela hennes familj kanske. Du vet ju vad svaret blior så du riskerar ju inget fiasko

• mariatheresia

Olika hur man är och känner men utgå från hur du och din flickvän är som personer. När jag frågade min pojkvänom han ville förlova sig med mig frågade jag också om han ville gifta sig med mig. Detta för att vara tydlig eftersom det är så olika idag om man ser förlovningen som sin egen avslutande handling eller om man på tradionellt vis ser det just som ett löfte om att man ska gifta sig länge fram. Om du vill gifta dig med henne tycker jag absolut att du ska fria.
    Om du vet att det känns bra för din flickvän att du betalar för båda ringarna så gör det. Fast jag fick en smärre överraskning (gick precis som du och funderade på att betala för båda ringarna) och trodde att det skulle vara populärt... Hade sån tur att en tjejkompis till min pojkvän förlovade sig just när jag gick och funderade på att fråga honom så vi kom och prata om det på ett självklart sätt. Visade sig att min pojkvän som annars gillar att bli tradionellt uppvaktad (lite omkastade könsroller här, ja:)tyckte att förlovningsringarna skulle vara gåvor till varandra:) Men du känner din flickvän så gör som du tror hon blir glad för och stort lycka till:)

Svar på tråden Förlovning, frågor!