• Möhippa?

Säljare av sexleksaker till möhippa 6 jan

Vi har planerat en möhippa lör den 6 jan 9.30 och har bokat en tjej från ett företag som skall visa upp leksaker, men hon tar 400 kr då det är en möhippa (såvida vi inte köper saker för minst 4000 kr). Nu har vi tyvärr drabbats av ett avhopp (i möhippegänget) så vi skulle behöva hitta någon som gör detta gratis (vi har en massa andra aktiviteter som vi inte kan spara in på), har ni något tips?
    Det är väl upp till säljaren att kunna sälja även om det är en möhippa...

• Svar på tråden Säljare av sexleksaker till möhippa 6 jan
  • Zozo

Trodde aldrig det var ngt köptvang pa sana grejer? Typ Tupperware etc

• TingelingAnna

www.drlove.se/homeparty/

På min möhippa (som var i Sthlm) kom en tjej från DrLove hem till oss. Mycket bra! (Jag tror inte att det kostade nåt.)

• NuÄrDetDags

Jag var på ett födelsedagsparty förra veckan där en tjej kom från ett företag och presenterade (och sålde) en massa hjälpmedel och leksaker.

Kollade precis deras hemsida och de säger:
    "Vi har inget köptvång och våra partyn är i regel helt kostnadsfria."

De håller på i hela Sverige.

Nu vet jag inte om jag kan lägga ut adressen här men om du ger mig din e-post-adress kan jag skicka den till dig.

• Möhippa?

Vad gulliga ni är!
    NuÄrDetDags Kan tyvärr inte lägga ut mailadressen pga att bruden surfar omkring här inne...
    Om du har någon mail så skulle jag kunna maila dig.
    Men alla andra tipsar ju om hemsidor så det borde väl kunna gå...

Mer tips tack!

• missZapon

www.lustjakt.se jag var på ett sånt party som var helt gratis. Du hittar själv fler olika försäljningsombud på sidan och är det i stockholm så borde det ju inte vara några problem :)

lycka till!

• Möhippa?

Tusen tack tjejer för alla tips!
    Tänkte sätta mig och ringa runt ikväll så att jag isåfall kan avboka den andra tjejen så snart som möjligt!

Tipsa på bara!

• Septemberbruttan

www.lustjakt.se

Men vissa tar ut en avgift då det är en möhippa, eftersom det sällan är någon hög förtjänst på såna "partyn" utan mest tänkt som en kul grej. Hör med försäljaren innan så att ni är helt säkra!

Från en som är insatt...

• Aprikot

Jag har varit säljare och som septemberbruttan sa tjänar vi inte särskilt mycket på en möhippa. Jag hade en med endast fem deltagare. Det tar ett antal timmar av vår tid, oftast på en helg, och det finns ju ingen som vill jobba gratis. Tror jag :) Det var inget köptvång för det företag jag jobbade på utan avgiften är till för att vi säljare inte ska hoppa alla möhippor för att det är dålig förtjänst. Men hör med den säljaren ni får tag på. Hon väljer säkert själv hur hon gör.

• Septemberbruttan

Aprikot

Precis! Har själv också varit säljare en gång i tiden. Jag hade flera möhippor, men brukade ta ut en mindre summa plus bensinpengar. Många har aldrig varit på ett sån tillställning förut så det brukar bara bli en enda stor skrattsalva, med väldigt liten förtjänst.

• Möhippa?

Ja jag kan förstå om man bara är en 5 st men då man är 14 st tjejer så borde det ju gå att sälja en del.
    Jag menar på ett "vanligt" party så är det ju inte heller givet att man får sälja, även där så är det ju väldigt fnissigt och lite vin innan folk vågar köpa...

Svar på tråden Säljare av sexleksaker till möhippa 6 jan