• föralltidhans

Julklapp till svärmor

Det är alltid lika svårt att komma på men brukar alltid lösa sig fast nu står det still och vi kan inte komma på något. En ofta lyckad lösning är att ge typ body lotions och sånt men det fick hon i födelsedagspresent för bara en månad sedan.

Kan någon hjälpa oss, hon är drygt 50 och har väl egentligen ingen särskild hobby.

Tack

• Svar på tråden Julklapp till svärmor
  • Lady o Lufsen

Har inte din man något bra förslag?
    Han känner kanske sin mamma bäst?

Om hon inte har någon hobby så kanske det är en god idé att köpa något presentkort på en kurs så att hon får känna på?
    Keramikmålning, lappsömnad...det finns ju ett ganska stort utbud...

• Mysprick

Slänger in ett snabbt tips! Kanske en vetekudde eller något annat varmt och mysigt som tofflor.
    Eller ge svärmor och svärfar en sån där vante där man håller handen inuti. Aldrig för sent för romantik

• silvera

Min svärmor kommer att få ett nattlinne från Lindex. Helst hade jag velat köpa någon av alla deras fina pyjamas de har nu, men hon gillar bara nattlinnen. Sedan får hon en biobiljett till juldagen, då vi alla ska se på Göta Kanal. (där min man är statist i!)
    Å så får hon en hårfön.

Hon ska få en äggklocka också,
    men den får svärfar i julklapp, som utfyllnad....

• Too Be  gift nu

Svärmor får av mig en korg med fleecefiltar till henne och svärfar, koppar där det står "tea for two" på, julte,honung,marmelad,honungsljus, almenacka med bilder på våra hundar varje månad (hon är stolt gammelmatte),servetter med änglar på,prydnadsängel och en julgrupp med en jättefinkruka med änglar på (svärmor gillar verkligen änglar:) )

• vinter007

bauti: HAHA! Om man ändå kunde göra så... hihi.

• wifetobe07

Gillar hon matlagning? I så fall har de som skrivit "Annas mat" kokböckerna kommit ut med en ny som heter "Under Valnötsträder". Den köpte vi, mycket fina bilder och så i.

Annars tycker jag en korg med "delikatesser" är en väldigt bra idé. Sällan man köper sånt till sig själv.

• föralltidhans

wow vilka bra förslag, vi pratade precis om snygga tofflor som min mamma ska få. Tofflor och vetekudde tycker jag låter som en kanonklapp. Vi får se om jag kan övertyga honom.

Ett jättetack till er allihop. Nu har vi förslag för en halv evighet *kanon*

• Marskatt

Lilla Li

Sybarit fanns på Duka för ett par år sen o nu till jul har BRIO-katalogen haft med spelet, så om du hittar en butik som är återförsäljare så bör spelet finnas där. Vi köpte det i julklapp till min svägerska för två år sen o det är jätteuppskattat! Verkligen ett kul spel!

• silvera

Jag såg Sybarit på Duka i Kista i går.

• Lilla Li

Apropå presenter till svärmor... Min fyllde år igår och vi var där på kalas. Jag köpte alla julklappar och presenter för typ 2 månader sedan och var således färdig med hennes present. Innan vi åkte dit så utbrast min sambo "Men jag har inte köpt nån present till henne!". Sen kom han på - just det, det hade ju jag gjort...

Typiskt honom att komma på nåt sånt i sista sekunden! ;)

• A:s wife

Sybarit finn "lite överallt" =) det finns i vår lilla ICA-butik hemma, på vivo, ICA Maxi har annonserat om det, jag har sett det på duka, mm. kostar runt 400-lappen.

• maljor

Lilla Li

Måste vara för att han är man, min är likadan han kan sitta på julafton och fråga mig om vi verkligen har julklappar till alla. Varför tror han att jag stressar runt i affärerna flera veckor före jul för? ;)

• ljuvligt

Usch jag mår så dåligt har inte hittat något åt svärmor hon är så kräsen,
    böcker går inte att ge henne inte spa kort, inte en delikatess korg!!
    Blir toookiiig

• fröken Inga

Något som är en bra present till alla kvinnor, i alla åldrar är ett överfallsalarm. Clas ohlsson har ett för 60 kr.

• Mitt hjärta är hemma

Min svärmor kommer av maken och mig att få...
    bredband (förlängning)
    parfym
    smyckesskrin
    batterier (laddningsbara givetvis)
    - allt det är saker hon önskar sig.
    Min mor får en fiffig skärbräda och en kalasbra bok om relativitetsteorin samt tillsammans med fassan en "delikatesskorg" - alltid uppskattat. Extrasvärmor får bestick och böcker.

• föralltidhans

Nu har vi kommit fram till vad det blir. En delikatesskorg och en bok.
    Tack allihop

Svar på tråden Julklapp till svärmor