• föralltidhans

Julklapp till svärmor

Det är alltid lika svårt att komma på men brukar alltid lösa sig fast nu står det still och vi kan inte komma på något. En ofta lyckad lösning är att ge typ body lotions och sånt men det fick hon i födelsedagspresent för bara en månad sedan.

Kan någon hjälpa oss, hon är drygt 50 och har väl egentligen ingen särskild hobby.

Tack

• Svar på tråden Julklapp till svärmor
  • majka

En spa behandling, fotvård, klocka.

• Marskatt

Delikatesskorg! Det ska min sambos föräldrar få av oss. Inget annat verkar duga riktigt, de böcker vi köper passar inte (fast de själva nyss köpt samma författare), upplevelser har de "inte tid o ork med", o härliga bodylotions, hemmaspa mm blir bara liggande i all oändlighet. Mat giller de i alla fall, så nu har vi köpt en rätt stor korg på Tiimari o fyllt med allehanda godsaker!

• Akvavit

Brukar hon köpa nån månadstidning? Kanske en prenumeration på den?

• föralltidhans

nä hon brukar faktiskt låna tidningar på biblioteket för att hon tycker det är en tråkig utgift. Tanken har slagit mig men sambon tyckte inte det var så bra...

Tack för förslagen!

• Vinterbrud feb -07

Brukar ha jättesvårt att köpa julklappar och presenter till svärmor. Hon är inte den som klär upp sig särskilt ofta och spa och dyl är inte heller riktigt hennes grej. Min mamma är tvärtom och älskar sånt. Förra året bestämde jag mig för att köpa nåt liknande som jag gör åt min mamma och köpte svärmor ett Pilgrim halsband. En lite enklare modell och inte så utmärkande färg, men svärmor blev jätteglad! Hon är helt enkelt för snål för att köpa sånt åt sig själv, men tyckte det var jättekul att få! Så jag tipsar om smycken efter min långa bakgrundsberättelse... ;)

• föralltidhans

smycken är en kanonide men tycker ni det är för tråkigt när hon fick en klocka och ett halsband förra året?

• Fröken Malm

Jag har köpt följande till min svärmor:

-2 st turkosa ljushållare formad som en ros.

-En plastmanick som man sätter på en PET-flaska så man kan hälla ur den som en vattenkanna

-En stor burk med lime/citronhonung, eftersom hon dricker mycket te

• Lilla Li

Jag har köpt biljetter till en show till svärmor och svärfar. :) De gör sällan saker tillsammans och jag hoppas de kommer uppskatta det!

• A:s wife

Till svärmor och hennes man köpte vi ett sällskapsspel för vuxna. det heter Sybarit och handlar om mat/matlagning, drycker, vett&etikett etc. Vi hade "julafton" med dem i lördags och spelet blev succé!! vi spelade en omgång under kvällen och det var jättekul!
    så om hon tycker om sällskapsaktiviteter kan jag rekommendera det!

• Lilla Li

A:s babe: I vilka affärer kan man köpa Sybarit?

Svar på tråden Julklapp till svärmor