• fröken Inga

Hur tränar ni för att komma i Klänningen?

Hej tjejer.

Jag vet ju att jag inte är den ändå som vill gå ner lite för att passa perfekt i Klänningen med stort K. HUr tränar ni? HUr ofta och hur mycket?

Själv har jag motionstränat intensivt på motionscykeln i några mmånader men ska nu börja styrketräna på friskis & svettis. Måste köra ganska intensivt så jag planerar att träna tre gånger i veckan. Min främsta måltavla är magen, men tränar förstås hela kroppen.

Hey ho, let´s go!

• Svar på tråden Hur tränar ni för att komma i Klänningen?
  • KatarinaT

Varför inte vara på den säkra sidan och käpa en klänning som passar perfekt istället? Det kommer jag göra den dagen det är dags...

• Louise14

Hej, överallt och i alla affären, så rekommenderar de en att köpa en klänning som passar den kroppen som man haft de senast 3 åren, för har man inte ändrat sig innan, så varför skulla man göra det nu?

Jag skulle också gå på den klänninge som passar bra ca 3 månader innan!

• Lyckligt gift sedan 20/5 -06

Har personligen varit tärna på ett bröllop där bruden köpt en klänning som var 2 storlekar för liten. Hon hade tänkt gå ner allt men nej då. Allt för lite träning i kombination med hennes fettdrypande mat gjorde att hon såg ut som en...hmm... vill inte säga något för elakt men hon var verkligen så ful den dagen kan jag säga. Hennes uppsättning och make-up var verkligen påkostade men allt flertalet av gästerna såg var att hon hade fått pressa sig i klänningen.

Till råga på allt så gick klänningen sönder när hon skulle ta av den.

Så mitt råd är liksom de tidigare svaren att köpa en klänning i den storleken som du har nu. För att inte riskera att se ful ut på ditt bröllop.

• bruttan85

När ska du gifta dig?

• Brud 2008

Att träna för att passa i klänningen behöver väl inte betyda att man redan har köpt den? Jag hade tänkt köpa min klänning under hösten eller vintern nästa år, och jag gifter mig i juni 2008. Så innan jag ska köpa den hade jag tänkt gå ner några kilon, just för att passa i den klänning som jag tänker köpa då.

• fröken Inga

Gifter mig i juni och får klänningen uppsydd åt mig. Jag kanske uttryckte mig luddigt men jag har inte tänkt skaffa mig en för liten klänning. Jag har tänkt gå ner i vikt för att sedan sy klänningen. Vill vara lite smalare då.

• Louise14

Hmm, ja, vet inte riktigt vad man skall säga att det är för träning som passar just dig. Mycket beror ju på hur ens kropp är uppbyggd samt hur man ser ut just nu. Lättare träning om det finns mer att ta av och så. men framförallt variation. Både konditionsträning och styrketräning. Vad man kan tänka på , är att för att kunna bränna fett måste man ha muskler, och ju mer muskler man har, desto mer fett bränner man dagligen.

Vad är du ute efter? tränar själv väldigt mycket och ofta, så har nog en del knep att dela med mig av,....

• brun ögd

Det är ganska vanligt att förlora ett par kilon veckorna innan bröllop på ren nervositet och stress. Det kan också ställa till en hel del om du redan har en klänning som passar.

Svar på tråden Hur tränar ni för att komma i Klänningen?