• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

muggles... är du från Gbg från början?!?

• viktualia

MsK - coolt! jag läste i geovetarhuset 00-03, så då har vi hängt i samma "hood" ett bra tag. häftigt!

uthärda är ordet just nu.. snörvelmaja inser dock att eftersom jobbet inte springer ifrån mig är det lika bra att sitta till kl 17.

...med den här huvudvärken är det dessutom inte så att jag längtar efter att sitta i en landsvägsbuss i 70 min... blärk!

• viktualia

MsK - värsta idén..men jag vet inte.. teet jag drack nyss var nog inte tillräckligt starkt och jag har nog hunnit nyktra till lite..... ha ha ha ha ha

• viktualia

Muggles - då kanske du använder konstiga ord som "tetig", "open" (=uttalas åpen) och annat mysko ?!?!

Min kära make är från en av kranskommunerna till Gbg... och han använder konstiga ord ibland...

... nu börjar klockan ÄNTLIGEN närma sig bussavgångsdags... jag vill hem till sängen! *snörvel*

• viktualia

Ms K- ha en trevlig helg! Och glögg.. det kanske vore något! Har en slatt i skafferiet!

Simma lugnt!

• viktualia

Så drar då även Vickan hemåt... hoppas på att bli ompysslad av maken...

Kram på er!

• viktualia

Tetig betyder udda/annorlunda/smådum på göteborgska

Makapär betyder grej/sak/pinal

• viktualia

Ms K - jag säger "hänka" för samma sak!

Muffins - näe "Bamba" är ett rent västsvenskt ord.. och är ju ursprungligen en förkortning av "barnmatsal".... fånigt tyckte jag redan när jag som liten läste "En ettas dagbok" av Viveka Sundvall (som hon hette då, numera Lärn).... Näee "matan" hette det i Uppsala

• viktualia

Bibblan är "rikssvensk" slang skulle jag säga. Svale är däremot väldigt västsvenskt och något jag lärde mig när jag flyttade till Gbg.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3