Inlägg från: jenny_nenne |Visa alla inlägg
  • jenny_nenne

    Halmstad brudar 2007

    HEJ!!
    Jag vill oxå vara med i denna tråden. Vi gifter oss den 26 maj i snöstorp kyrka. Har festen i skedala bygdegård.
    Vart ska i göra håret? Jag gör hår och smink på självfallet.
    Jag har tips om en bra fotograf (ser det ut som på hemsidan). Han kommer med hela dagen för ca 4500 kr. Sen får man cd skivan av honom, vill man ha framkallat bilder genom honom gör han det billigt. (stor bild 180kr tex) Han verkar trevlig Var ska ni fota er?

  • jenny_nenne

    vi har bokat lokalen från fredag till söndagkväll för 1700kr. Lokalen är lite ..."gammal" kan man väl säga och det som stör mig mest är de bajsbruna plaststolarna, men jag luskar fortfarande på om vi ska klä dem eller inte. I övrigt gör vi nog inte så mkt med lokalen. Jag tror inte man tänker på det så mkt när själva dukningen är framme. Hoppas jag iaf.

  • jenny_nenne

    steninge2007:
    1650 kr kostar det att göra hår och makeup på självfallet. Då ingår det smink. Det var det billigaste jag hittade. (letade inte på alla ställen) Och självfallet får bra kritik av mina kompisar.
    Fick ett samtal från dem idag där de sa att de har en visning på svarta örnshuset den 26 februari. Där jag kunde få inspiration. Snällt att ringa å berätta sån tycker jag.

  • jenny_nenne

    för vår del blir det lammytterfilé. en kompis till oss är souschef på hotell skansen i Båstad. Han ska laga en tre-rätters till oss. Såg menyn för nån vecka sedan. vet inte vad hälften av det är för ngt ens...haha. Men det ser himla proffsigt och gott ut. Får se till att provsmaka det först...

  • jenny_nenne

    ja visst är det. pilgrimsmusslor har jag ätit innan så det vet jag hur det smakar, men det var en massa namn på saker som jag aldrig hört talas om. ska bli spännande att få smaka det hela.

    hur går det för er andra??

  • jenny_nenne

    jag ska fixa hår och makeup på självfallet. 1650 kr för bägge. fått bra kritik av andra.

  • jenny_nenne

    jag håller med om att fotagraferingen är dyr. Den billigaste jag hittade i halmstad var göte karlssons foto. 3000 kr för 8 bilder i ett album.
    Men jag tog en kompis kompis som e utbildad fotograf och fick fasen å mycket mer för pengarna. Annars hade det blivit göte för vår del.

  • jenny_nenne

    vi ska vara i skedala bygdegård. Jag vet inte om det fanns dusch där men det var i alla fall två lokaler kan man väl säga. En på samma våning som man kommer in och sen kunde man gå ner en trappa där det oxå var ett stort rum. Där tänkte vi natta barnen som ska vara med så jag antar att dina gäster skulle kunna sova där nere om ni fixar lite madrasser typ. hur många blir ni? Det är ju ganska liten lokal i sig.

  • jenny_nenne

    kan en vigselförrätare viga oss i kyrkan om det visar sig att det inte finns någon präst ledig?? Någon som vet?

  • jenny_nenne

    ~~Dark Angel~~
    vi ska oxå vara i snöstorp. Vet du om de dekorerar något själva i kyrkan?

    Snöstorps kyrka är tydligen utnämnd till en av sveriges tio finaste... lite onödig fakta så här på kvällen....

  • jenny_nenne

    K&N
    Snöstorp kostade unt 3500 kr för två dagar om inte jag minns fel. Det är en större lokal. Vi är bara 26 + 9 så vi tog skedala bygdegård. Den kostar oss 1600 kr från fredag morgon till söndag kväll. Mycket billigare än snöstorp alltså.

    Vilket datum gifter ni er?

  • jenny_nenne

    eh...det var inte det priset jag fick på allmogegården. Det var ju inte så farligt. Kanske var det för fre-sön som det var över 4000 kr? Hmm...
    Jaja, nu den hade ändå varit för stor för lilla oss.

  • jenny_nenne

    cinderella:

    hur många är ni som ska käka där? eller e det bara du och gubben? Är det många som ska äta så kanske det är "lönt" att öppna tidigare även om man brukar ha stängt? Sen kanske det finns restauranger som har öppet i och med att det är sommar och varmt...

  • jenny_nenne

    åsa.j:

    jag vet inte ännu vad vi ska göra med stolarna. Ev kanske man kunde hyr via min mammas jobb, men annars så får de nog vara som de är...tyvärr.
    Har du sett dem??

  • jenny_nenne

    åsa:

    ok, men hur många gäster blir ni då? Jag tänkte på så ni vet att lokalen inte är sådär jättestor.

  • jenny_nenne

    hmmm...funderade på att man kunde gjort det väldigt enkelt för sig kanske om min idé funkar. Kanske någon annan hät på bt som provat. Om man tar vita örngott oh bara drar över ryggstödet på stolen och som föregående skrivare sa, knyter ett sidenband runt. Kan det bli fint tro?

  • jenny_nenne

    oj 60 stycken! ska ni äta där allihopa??! Jag vet inte men det känns lite trångt. Frågade precis min sambo han sa oxå det. Men jag vet inte, kanske borde ni åka och titta på den för säkerhets skull.
    Det kan vara jag som minns fel, så ni inte tror att det är stoööre än det är menar jag.

  • jenny_nenne

    va bra! för då struntar jag i att engagera mig i stolarna och lägger energin på att... ja vad fasen ska man göra mer? Det känns som att jag inte gjort speciellt mycket, ändå finns det inte nåt direkt att göra. Vad är det som tar sån tid för alla andra so stressar runt?? Har jag missat något eller e det bara lugnet för stormen?

    Det som är klart är: kyrka, lokal, fotograf, hår, smink, blommor, dukning, placering, festprogram (lejt bort), brudklänning, underkläder, skor, m2b+bestman kläder, näbbkläder, transport, hotell, resa, ringar, mat+personal, tårta...

    Det jag har kvar är: köpa sprit (planerad resa till tyskland), mina skor (hittat), tärnkläder (höggravid), placeringskort (köpa papper).

    Hjälp mig tjejjer, vad är det jag missar?? Eller kan det vara så att om man inte stressar upp sig i onödan så e det inte så stressigt?

  • jenny_nenne

    ja musiken...den e sååååå tråkig!!! Vi har en kompis som har mixerbord, discokula ja hela faderittan. Men jag har varit stenhård från början och sagt att jag vill ha förinspelad musiklista för att jag VET hur det slutar annars. Det blir deras musiksmak istället för våran. Folk ska fram å önska låtar, byta mitt i, ska "bara höra den EN gång till" osv. Ja ni vet. Så vi håller på att ladda ner de låtarna vi vill ha från nätet och från cd:skivor. Men hur kul e det.

    Jag: Älskling, vilka låtar vill du ha med på bröllopet?
    Han: Jag vet inte, vilka vill du ha?
    Jag: Jag vet inte heller...

    Wihoooo, vi har fått ihop 16 stycken, om man sätter dem på repeat kanske?? hehe

  • jenny_nenne

    noomi!!! i love you!!! det där var det bästa som jag läst på länge!!

    nu ska jag ladda ner musik...tack!

Svar på tråden Halmstad brudar 2007