• vioola

Vita slingor

Hejsan

Jag färgade mitt redan blonderade hår som jag tyckte var aningen gult och guldigt med färgen viva sunny blonde (blond). Nu är det mörkare men med aningen orange touche istället. Lyser lite i vissa ljus. Å så vill jag ju givetvis inte ha. Vet faktiskt inte vad jag är ute efter riktigt. Men iaf så tänkte jag (kanske) göra många tunna slingor. Men jag vill absolut inte ha nåt gul/guldtonat. Hur länge tror ni jag behöver sitta med slingorna då, och vad är bäst? Brukar köra med poly (va ett tag sen men...) då den är rätt stark. Men har ni andra förslag så berätta gärna. Borde väl gå till frissan men är snål för tillfället. Blir aldrig nöjd vad jag än gör verkar det som, snyft

Kramis

• Svar på tråden Vita slingor
  • pickolina

Fast helt ärligt.. Om du ändå inte lyckas få det som du vill ha det och gjort det om och om igen... Är det inte då billigare att gå till frissan, innan du lagt ner lika mycket pengar, fortfarande är missnöjd och dessutom har förstört håret på köpet?!

• vioola

Hallå hallå

Nja, vet inte riktigt. Menade att jag är missnöjd hur jag än ser ut i håret. Om jag så är mörkhårig, platina, mellanblond, ljusblond el vad det nu kan vara. Vet liksom inte riktigt hur jag vill ha håret. Jag kan mycket väl gå såhär, det är inte fult på något sätt. Färgen är jämn och det ser naturligt ut (om man nu vill ha "rödblont"). Känns inte som jag bara... Suck! Var inte nöjd när jag hade min fina blonda naturliga färg heller. Skulle ha peruker för varje dag haha.

Men tillbaka till min fråga då. Nån som vet?

Kramis

• vioola

Mitt hår var inte helblonderat från början förresten utan slingat och blekt av solen. Och hade blivit gul/guldigt.

• Josefin82

Om det bara är lite gula toner kan du ju använda ett silverschampo, slipper du hålla på och preparera så mkt...

• vioola

Nu är det redan färgat, är väl blond/mellanblond nu med lite rött. Håret är inte skadat så det är lugnt. Inte så att jag färgar håret flera ggr per år förutom 2006 då ;). Nån som har nåt bra slingtips eller nåt annat färgtips kanske för en som passar bäst i kalla toner?

Kramis

• bonitan FRU 1/7-06

hmm..

Jag skulle nog inte göra så mycket förutom att prova silverschampoo eller gå till frissan. Utan rött i finnd det en risk att det blir grönt. alt gå in till frisören och se om det har någon toning som de kan sälja till dig..

lycka till.

• ninjan

såvida ditt hår inte är torrt och slitet så kan du plocka ur en massa tunna slingor och lägga mer blondering på dem. I och med att håret redan är ljust behövs antagligen inte så jättelång verkningstid. Beror förstås på hur mycker röda pigment du har i ditt hår.. Ju längre blandningen sitter på håret desto mera slits det.. Du kan ju ta en provslinga och se när det börjar se klart ut. Men kolla inte på vått hår, se till att torka slingan du kollar på, för den ljusnar när den är torr. Och så är silverschampo en bra ide. Men jagtror inte att du får vita slingor enbart av det om det är lite rött i ditt hår.

Sen detdär med att håret kan bli grönt om man inte har röda pigment i håret..det gäller när man har blonderat hår och färgar det mörkt. Då behövs en förpigmentering . Men vad jag förstod så ville du alltså ha ljusare hår, och inte mörkare, eller?

• irin

Har bara ett tips åt er!! Gå till frissan...förstör inte ert hår innan bröllopet!!!

• vioola

Hejsan

Så silvershampo kan tona ner röda toner alltså? Trodde bara det kunde göra det mindre gult. Provade det för flera år sen men då blev jag blågrön i håret istället. Men det gick ju att skölja ur tack och lov.

Jo, jag vill nog bli ljusare igen. Men jag färgade ju håret med viva blond för jag ville bli just blond, inte ljusblond med gula/guldiga slingor som jag va. Rörigt värre... Men men, kanske bara att inse att jag nog ska va ljusare ;)

Kramis

• ninjan

Vill bara förtydliga lite.. Silverschampo tar inte bort röda nyanser, utan tonar ner gulhet i hår. Så vitt hår får du nog inte av ett silverschampo..

• vixen not a tramp

Loreal proffesionals silverschampoo är superduperbra!

• vioola

Hejsan

Nu är jag inne på att göra på vita och ljusbruna slingor. Detta ska givetvis göras hos frisör i så fall. Men om jag "bara" gör vita slingor kanske jag kan göra det själv. Blir knäpp på mig själv ;). Ska låta håret vila i nån vecka iaf sen kör vi hihi.

Kramis

• wifetobe07

Silvershampo tonar ner gula toner. Har bara bra erfarenheter av det. Fast använd det inte fööör mycket, bara så att du blir av med de gula tonerna.

• vioola

Hejsan

Nu har jag varit hos frissan och gjort (nästan) vita slingor. Tycker dock att det är lite gultonat ändå, blev så när det blandades med det andra håret. Får se efter några gånger jag tvättat håret, då det "lägger sig" mer med det andra håret. Kanske ska testa nåt silverschampo. Men när jag gjorde det sist blev det blå/lila/grönt/grått, nåt i den stilen iaf haha.

Kramis

• pickolina

vioola - Det lägger sig säkert. Förhoppningsvis i alla fall... ;) Det ser ju alltid lite annorlunda ut när det är nygjort.

• vioola

Hallå i natten

Undrar om någon lagt en silvertoning på sitt hår (blonderat el slingat)och hur blev det i så fall? Själv funderar jag på att köpa wellas lila toning fresh silver 8/81. Det går ju ur om det skulle bli bedrövligt ;). Funderar även på wellas skumtoning pärlblond nr 08. Har ni några tips så är de välkomna. Och nej jag tänker inte gå tillbaks till frissan ;)

• Modestie

Får jag fråga vad du har för åkta grundfärg i håret?

Frisörer använder ju ingen som är dåligt/för starkt för håret. Mne behöver veta din grundfärg...

• vioola

Hej

Jag hade färgat håret med sunny viva blonde innan slingorna. Så vanlig blond med aningen rött i. Var ett tag sen som min riktiga hårfärg såg ljuset ;). Var ljusblond när jag var 13 iaf.

Kramis

Svar på tråden Vita slingor