• snart hela kittet...

HJÄLP -Vad skriva i ringarna?

Nu har vi bestämt och beställt ringar. Imorgon bitti ska vi ringa och bekräfta. Men jag skulle nog vilja att det står något mer än bara namn och datum i ringarna. Men vad?
    Har ni några förslag?
    Vad står det i era ringar?

Frågan gäller både förlovning och vigselring

• Svar på tråden HJÄLP -Vad skriva i ringarna?
  • Sister of the Night

Det ryms ju inte så väldans mycket... kanske en symbol, till exempel ett litet hjärta?

• Tjolahopp

I min står det min blivandes mann å datum. Sen e ju stämpeln i ringen me så det får inte plats så mycket mer... Men ett litet hjärta var väl en himla fin idé

• La Paloma

I våra förlovningsringar står respektives namn och datum. I min vigselring kommer det stå hans och min initial med med två hjärtan emellan + datum. Jag ska ha en alliansring med 5 diamanter så det blir inte mycket plats över

• Lady o Lufsen

Koordinaterna för var ni träffades, förlovade er eller gifter er, kanske?

• Sister of the Night

Ytterligare idé kommer här:

Har man någon särskild psalm eller bibelvers man tycker mycket om -exempelvis en man väljer att få uppläst under vigseln, så kan ju den förkortningen vara lite personlig att ta med.

• Fru Cinderella

I förlovningsringarna står det den andres förnamn och datum.. i vigselringarna kommer datumen stå och vårt gemensamma efternamn

• silvera

Vi förlovade oss förra lördagen, och i min förlovningsring står det Anders 2/12-06, och mitt namn i hans ring. I våra vigselringar, (som vi får sätta på oss nu på lördag!) står det Anders "hjärta" Åsa 16/12-06

Vi hade svårt att välja vad vi ville ha för text, det var hur svårt som helst. Men det känns ok, att ha så här nu.

Fast helst hade vi velat ha ett annat typsnitt på texten, för nu så var det ett ganska fult typsnitt.(typ Arial)
    Skrivstil hade varit snyggt...
    Men å andra sidan så passar faktiskt texten med våra ringar, då de är ganska skarpa och platta.
    Oj , vad långt det blev!

• Höstlyckan

I våra ringar så står det Våra namn och datum och efter det står det Amore eftersom vi älskar Italien och det var där vi förlovade oss.

• InaHjärtarAdam

i min står det irina (hjärtsymbol) adam och i hans tvärtom :)

typ det jag heter här också, hehe

• BlivandeFruFrida

Jag ville att min kille skulle överaska mig med texten i ringen. Men jag var tvungen att tvinga ur honom det för att godkänna innan det var försent.
    Förslaget var "nu er du bara min" (norska)
    Det godkänndes inte, jag tänkte bara på de teckan jag fått lära mig visas vid kvinnomisshandel. Alltså att mannen "äger" kvinnan.

Nu står det "Elsker deg" i min förlovningsring. det är jätte bra att kunna titta på och tänka, ja, han älskar faktiskt mig :)
    Namn på oss vet vi ju och datum kommer då iallafall jag ihåg.

Vigsel ringen kommer nog ändå ha namnan och datumet.

• Yllo

I våra förlovningsringar skrev vi "Älskar dig din Bosse resp. Ylva 20.8-02 och i vigselringarna skrev vi "Bosse hjärtsymbol Ylva (tvärtom i hans ring) 3.6-06". Förlovningsringarna är graverade med maskin, fast lite skrivstilsaktigt. Vigselringarna är handgraverade

Min man hade från början velat att det skulle stå "Älskar dig för evigt din Bosse/Ylva" i våra ringar, men det rymdes inte i min ring... så det blev lite förkortat

Svar på tråden HJÄLP -Vad skriva i ringarna?