• exe

Köpa stilrena ringar i Prag?

Sambon har hintat lite om att vår fantasi om förlovning på Karlsbron i Prag är på G. (det har blivit ett märkligt mellanting av gemensam planering och överraskning) Vår fundering nu är; går det att hitta fina ringar i Prag om man gillar stilrena i vitguld/platina/titan? Och är det nån skillnad på kvalitet mot att köpa här hemma? Nån som vet?

• Svar på tråden Köpa stilrena ringar i Prag?
  • InaHjärtarAdam

om det var mej det gällde så hade jag köpt ringar hemma och tagit med. så att man inte står där utan sen och blir ledsen för att det inte finns några...

• Nemo nisi mors

Har varit i Prag några gånger och om de har något så är det juvilerarbutiker, teater och skobutiker. Jättefina smycken. De jag köpt har hållt bra och de var till ett bra pris. Har inte köpt ring av den typ ni vill ha, risken finns att där är väntetid eller dyl så ni inte kan få dom till dagen D.

• exe

Tack för svaren - av olika anledningar skulle det betyda en del rent emotionellt om ringarna var från Prag... Ska nog ta och undersöka läget lite via nätet. Kanske kan man "förbeställa".. Kruxet är ju bara att just datumet f resan osv är en av de hemliga bitarna som sambon vägrar avslöja:)

• Lasky

Det finns ingen skillnad om man köper ringar i Sverige eller utomlands. Det blir mycket billigare än man köper här. Kvalitet är bra så att man kan köpa ringar som har mer guld.

• exe

Lasky!

Longshot men, du har inte nåt tips på juvelaffär i Prag månntro?

• Nemo nisi mors

Jag köpte mina smycken på Striborné sperky

tfn 004220 24213627

Vacklavske nam 19
    Praha 1

Svar på tråden Köpa stilrena ringar i Prag?