• Amooore

Elakt!!

Vi har inte fått så roliga reaktioner från våra släktingar när vi berättade att vi förlovat oss. Det är mest vänner som blivit glada, men det känns ju nästan som att man hellre vill att familjen ska bli glad.

Vi har bl.a. hört "va? har ni förlovat er?..du ska ju vara ung så länge det går!" (Jag är 19 och han 20)

"Jasså?" (inte ens en glad min där..)

"Men är du inte rädd att han ska såra dig igen" (Vi hade det lite trassligt för ett tag sen men det har vi reparerat nu, så nu vill vi bara vara lyckliga)

"Det är ju inget man bara gör sådär" (Nej vi hade ju planerat och specialbeställt ringar och allt! Det här har vi funderat på länge!)

Inte många som har blivit glada och grattat oss direkt.. :( Blir ju bara ledsen. Vi älskar ju varann och vill visa upp vår kärlek för hela världen! men världen verkar inte gilla de..

Känns inte som att nån tar det här seriöst förutom vi själva :(

Usch va arg jag blir! vad ska jag göra? känns inte som att jag kan glädjas åt förlovningen längre. Känns inte så kul att planera bröllop sen heller. Då lär man ju höra ännu mer negativa kommentarer.

• Svar på tråden Elakt!!
  • kela81

vilka tråkiga släktingar du har!

Det är ju du, och abra du som vet om det är rätt för díg eller inte! SDå fortsätt glädjas du och planera på!

Inte så lätt att inte bry sig kanske (tro mig jag vet...min mammas kommentar var-äh...avrför köpa guldrinagr när ni ändå snart gör slut....)
    men försök! Det är du och din m2b som gäller! Inte släkten!

• Fru Cinderella

Vi fick också en del taskiga reaktioner.. men de felsta lugnade sig när tiden väl gick.. när jag sa till mamma att vi skulle gifta oss om ett år sa hon bara ".. jo mycket kan hända på ett år". Men nu är hon i full flärd med o hjälpa oss med gästlistan, middagen och andra saker.. tyckte det var jätte kul o va med mig o prova klänning etc.. så de kan ändra sig.. första reaktionen behöver inte vara den rätta.

• kela81

_Cinderella_

".. jo mycket kan hända på ett år". haha....har vi samma mamma eller

hoppas att din familj ochså ändrar inställning som cinderellas gjort TS!

• Fru Mallgroda

Tyvärr är världen full av missundsamma typer, men det är de som kan glädjas tillsammans med en som man ska vara rädd om. De är ens bästa stöd i livet!

Fokusera på er vänskap och kärlek och inte på det negativa som ni får uppleva.Ni har varandra och er glädje; det är den somgäller, eller hur!?

Ha en skön helg!

• Azacia

smartiz och _Cinderella_

".. jo mycket kan hända på ett år". haha....har vi samma mamma eller

Oj, låter som en mamma kloning här!! Min mamma sa exakt samma sak, värre blev det eftersom vi precis blivit särbos i.o.m. att jag flyttat till Sverige för att plugga och han var kvar i England
    "Han hinner kanske hitta en annan" menade hon!!

• Azacia

TS Stå på dig, visst är det tråkigt att de inte är glada, men huvudsaken är att ni är glada!!!!

Kram

• Fru Cinderella

Azacia

Nej, vad snubbigt.. det kanske är något med den generationen

• emsipemsi

När vi förlovade oss (imorgon är det exakt 11 år sedan ) kommenterade min pappa det:

"Du hinner förlova dig många gånger" Han (och mamma) tyckte vi var för unga. Vi var 19 och 20 år. Respektfullt?

Grattis och lycka till!

• Amooore

Ja, jag tycker att de kan vara lite mer respektfulla och tänka på att vi är lyckliga..
    Blir så arg när folk tycker att man är för ung och ska påpeka att det minsann kommer ta slut. Det finns ju de som träffats när de var 14-15 (jag känner ett sånt par som nu är ca 50 år) och de har ju levt med varann hela livet. Att alla ska vara så negativa ibland..gahh!

Men jag ska stå på mig och visa hela världen att det här är rätt! de ska allt få se om ytterligare några år att det visst funkade! :P

emsipemsi - Så roligt att höra att det fortfarande funkar för er och att ni var lika gamla som mig och min fästman när ni förlovade er :)

Svar på tråden Elakt!!