• Sunshine***

Vad tycker ni om denna ring som förlovningsring? Behöver smakråd!

Gud, jag är så velig gällande förlovingsring att det känns som jag aldrig kommer kunna bestämma mig, jag vill ju ha den PERFEKTA ringen som jag aldrig tröttnar på!

Har varit stensäker på att jag skulle ha en schalinsring tidigare, men jag tycker även att Signo har jättefina ringar. Jag har hittat några jag verkligen tycker är fina, men känner mig ändå osäker.

Vad tycker ni om denna ring? Ärliga svar

www.tcol.se/ Gå in på Signo, sedan andra sidan. Den ringen med 2 stenar jämte varandra. Artnr B013(Jag har snöat in mig på att min ring ska ha 2 stenar, en för mig och en för min älskling)

Jätteglad för smakråd med tanke på min velighet!

• Svar på tråden Vad tycker ni om denna ring som förlovningsring? Behöver smakråd!
  • Sunshine***

maljor: Tack för tipset! Vet dock inte om jag vågar köpa över nätet, vet inte min ringstorlek och det känns lite dumt att gå in i en affär och prova och greja, och sedan be dem att uppge den exakta storleken... Jag HADE dock tänkt köpa på nätet ursprungligen. Men det känns svårt somsagt.

Hur har ni andra gjort som köpt på nätet? Det känns lite "fräckt" att gå in prova massa ringar och sedan be om sitt ringmått? Tips mottages gärna

• Sunshine***

Cezi: Jo det var den jag hade bestämt mig för sedan flera månader tillbaka! Den är jättefin. Men när jag provade i butik tyckte både jag och min sambo att den var för rak. Damen i butiken sa att det gick att få den halvkupad, men frågan är om det skulle se snyggt ut med stenarna då?

• Linekulla

Sunshine***

Jag tycker att ringen är jättevacker! Känns den rätt så ta den! Det är en väldigt fin tanke tycker jag att ha en sten som symboliserar dig och en för din fästman! Jag blir alldeles knäsvag vid tanken! Såå fint!! :) Lycka till!

• Sofia08

Jättesöt ring! Men jag tycker ändå att du ska titta runt lite till, eftersom du är lite velig. Jag är världens veligaste, men när jag såg min ring så tyckte jag att den var helt rätt med en gång, och det kanske är så man ska känna??? Symboliken med två stenar är ju underbar! Ni har inte prövat att gå till en guldsmed? De kan ju göra ringarna precis som ni vill ha dem! Lycka till!

• Logan

Oroa dig inte för ringstorleksfrågan om du vill beställa över nätet: på jempguld (och säkert andra också) kan du få ett ringmått hemskickat. Så kan ni i lugn och ro prova ut vilken storlek som känns bäst. Det kostar typ 59 kronor, men de dras sen av på priset om du köper ringen där.
    Superenkelt. Kan verkligen rekommendera Jempguld - hur trevliga och gulliga som helst. Och varför betala 1700 kronor mer för exakt samma produkt (som vi skulle fått göra om vi köpt våra ringar på stan)?

• Lilla_Hemlig

Kupade och halvkupade tycker jag är klassiska. Det känns som att de kommer hålla en evighet, för det är ett "mode" som kommer igen.

Det viktigaste när man väljer ringar är att de symboliserar de man är. Jag känner att min ring gör det, och vi har valt de som passar oss utan en tanke på vem som kan tänkas inte tycka om dem.

Vad jag vill komma till... Jag tycker ringen var superfin!

• Gyllan

Den var mycket fin! Tyckte om den massor. Har kikat på nått liknande från början men eftersom jag har nästan en sådan, fast med tre stenar, som jag fick av mina föräldrar när jag gick ut högstadiet, så blir det en annan. Men den var väldigt fin...

• La Paloma

Den är superfin, tidslös, kommer hålla heeeeeeela livet

• Vezzla

www.vigselbutiken.se kan du också kolla, där finns många ringar lite biligare att beställa jämfört med andra internetbutiker (det varierar dock lite mellan modeller men det är värt att kolla) Där kan du också beställa efter ringmått!!

• föralltidhans

jag tycker den är superfin. Jag har alltid tänkt mig en rak men blev sugen på din när jag såg den

• maljor

jag hade tänkt att beställa min ring från nätet. Provade den i butik för att se hur den såg ut bredvid min förlovningsring först bara.

Har inte så stor budget och eftersom den blir 1700 billigare på nätet så varför inte?

• jennie-m

Tanken var hur fin som helst, men jag skulle tipsa om en ring där stenarna sitter ngt längre isär. Så ser man att det är två stenar även på lite håll. Det tycker jag skulle vara finare, men smaken är som baken! ;)

• Sunshine***

Peppar peppar men jag TROR nu att jag äntligen betämt mig! Det får bli en Halvkupad Schalinsring från Guldfynd/Hallbergs så att jag får min ring utan kostnad. Sedan kommer jag att sätta in två diamanter i den. Egendesignat helt enkelt!

Någon som har gjort som jag? Vad har det kostat att sätta in stenar i efterhand?

Svar på tråden Vad tycker ni om denna ring som förlovningsring? Behöver smakråd!