• Februari07

OT: Egen "Mina vänner-bok"

Min bästis fyller 30 ihelgen, jag ska ge henne en korg fylld med lite olika saker, konsertbiljetter, vin, choklad...men jag skulle även vilja lägga ned en "Mina Vänner"-bok som hennes kompisar kan fylla i på festen. Nu är budgeten tyvärr slut, har någon en mall på sidor till en egen som jag bara kan ändra lite i...hinner inte göra en själv från scratch....
    Vore tacksam för hjälp!

• Svar på tråden OT: Egen "Mina vänner-bok"
  • Lilla Li

Ooohh låter kul! Jag har ingen mall men skulle jättegärna göra en åt dig under dagen om du vill? Har du tänkt att skriva ut den då eller? Du skulle ju kunna skriva ut A4-blad där kompisarna svarar på varsitt blad. Och så en fin pärm att sätta in alltihop i. :)

• Milou27

Februari07:
    Jag köpte precis en sådan bok på Åhlens och den kostade bara runt 50 kr. Kanske kan vara något? Den var väldigt uppskattad på festen!

• MissJay

Ja! Det finns en "vuxen-bok" mina vänner ute på bokhandlar och Åhlens precis som Milou27 tipsar om. Jag har gett bort en sådan i present en gång och det var väldigt uppskattat och den är väldigt billig!

Lycka till!!

• Februari07

Lilla Li: Hur gullig är inte du!!!!! Du får hemskt gärna göra en mall om du vill, men inte om det är till besvär för dig. Det jag tänkt mig är storlek A5, som jag sedan ska sätta ihop med en slags spiralbindning (låter flott men det är ful plastig spiral jag hittat här på jobbet). Jag tänkte att det skulle vara en ruta för att rita bild eller sätta in foto oxå.

Mina Vänner-boken från Åhlens har jag själv och den har hon fyllt i en gång på en fest så det kändes inte kul att köpa den, fast jag funderade faktiskt på det igår. Och den är rolig!

• Lilla Li

Februari07: Nej det blir kul! :D Jag går hem från jobbet efter lunch idag så jag sätter mig med det då. Har du några andra önskemål när vi ändå håller på? ;) Små bilder och illustrationer? Förslag på frågor?

• FrkF

Hejsan Lilla Li

när du är färdig med mallen, skulle jag bli JÄTTEGLAD om du även kunde maila den till mig. Min tärna fyller nämligen 30 innan bröllopet.

MVH
    Frida

• Februari07

Oj det var svårt...nu måste jag tänka.
    De vanliga frågorna om en själv (Namn, yrke, bor, bor med, fritid mm mm)
    Relation till födelsedagsbarnet
    Beskriv födelsedagsbarnet med tre ord:
    Mitt första minne av födelsedagsbarnet:
    Bästa/roligaste/pinsammaste minnen av födelsedagsbarnet
    Tre ord som beskriver födelsedagsbarnet:
    Några ord från mig till födelsedagsbarnet:

Det är så synd, jag älskar verkligen att pyssla med sånt här men tiden är för knapp denna gång, har en massa annat som måste göras.
    Bara fråga om det är mer du undra....

• Lilla Li

FrkF: Absolut! :) Kul kul!

Februari07: Ingen orsak. Den blir klar tills ikväll senast!

• Lilla Li

Februari07: Går det bra om det blir en fram- och en baksida på pappret eller vill du ha bara en sida?

• Lilla Li

Nu har jag gjort en första version. Om du ger mig din mailadress så får du den och kan se vad du tycker om den. Jag kikar in här om ett par timmar igen!

• Februari07

Sorry Lilla Li jag har inte varit in på ett tag. Jag ska fara hem nu för jag ska ha middagsbjudning ikväll, så hemadressen är:
    fritte@mbox321.swipnet.se
    så kollar jag in sent ikväll när främmandet har farit.
    Vad spännande!

Det spelar nog ingen roll om det blir på en eller båda sidorna.

• Februari07

Tack Lilla Li! Jag kollade på mina vänner-bladen igår och det ser bra ut!

Fick du mitt mailsvar, tror inte det för jag hade tydligen problem med mailen...ser det eftersom jag skickade det vidare till jobbet och jag inte har fått det här. Nu kommer jag inte riktigt ihåg vad det var jag funderade över men jag tror att det var att jag föreslagit både mitt första minne och bästa minne, om du ids får du gärna ta bort mitt första minne, det blev lite dubbelt så. Och så skicka det hem till mig igen så skriver jag ut det ikväll.
    Tackar, tackar!

• Lilla Li

Nu har jag mailat både FrkF och Februari07!

• Februari07

Tack så mycket för hjälpen Lilla Li! Boken var jättekul att ha på festen och jag tror att hon fick svar från alla så det blev ett kul minne att spara....

Svar på tråden OT: Egen "Mina vänner-bok"