Stålringar?
Hur är det med stålringar som förlovningringar? Är de hållbara? Bra "hårdhet" osv??
Har sett diskussionen om att guld nöter silver. Hur är det med stål?
Tack på förhand...
Hur är det med stålringar som förlovningringar? Är de hållbara? Bra "hårdhet" osv??
Har sett diskussionen om att guld nöter silver. Hur är det med stål?
Tack på förhand...
Stålringar är hållbara.. och ja, de nöter mot guldringar, så det är inget tips att ha dem bredvid varandra.
Nu hasr inte vi stålringar, men titanringar och det kan jag verkligen rekommendera.
Okej, tack
Men måste vara samma med titan då? att de skulle nöta mot en eventuell guldring?!
Killen vill helst ha silver (eller liknande antar jag,men inte guld) som förlovningsring. Mig kvittar det, bara den är fin. Men när/om man gifter sig så vill iaf jag ha en guldring, antagligen.. Hur kan man lösa det problemet? Är det märkbart det nöter?
Vad jag förstått så går det att löda ihop ringar, så att de inte nöter så mycket mot varandra. Men om du vill ha en guldring så kanske du kan tänka dig en förlovningsring i vitt guld? Olika guldfärger nöter inte så mycket mot varandra.
Tänk på att det är en färgskillnad på vitt guld och titan till att börja med.
Och ja det nöter märkbart.. så lösningen är i sådana fall att löda ihop dem.
Annars kanske ni kan ha olika material i era ringar.
Tack för alla svar hittills..
Vart kan man hitta ringar i vitt guld? Internet sidor alltså.. Finns det bland de sidor som redan nämnts i olika sammanhang?
Japp de finns lite här o var ;)
Vi har stålringar som förlovningsringar. Så när jag var och tittade på vigselring frågade jag om just detta med att ha guldring till den hårdare stålringen och då sa de att det inte var några problem. Frågade på fler ställen.
Nu har jag bestämt mig för att göra en vitguldsring med ametister.
Se bara till så att det är rostfritt stål!