• Angelita

    Ot -Nya vänner i Göteborg!

    Hej!
    Jag känner att det skulle vara skoj att träffa lite nya vänner, och här vore väl ett bra sätt att hitta några? Jag ska inte gifta mig, men gillar att hänga här ändå och läsa om allt som kan röra en singel-tjej som mig ändå
    Jag gillar; Fika, shoppa, festa(inte så mkt nuför tiden dock), laga mat, läsa, teckna, inreda... och en hel del annat.
    Ha det gott tills vi hörs!
    /Christina

  • Svar på tråden Ot -Nya vänner i Göteborg!
  • ladymarmelade

    Jag var ute för ett par veckor sedan, och jag var så apbakis dagen efter så jag kunde inte gå ur sängen förrän vid fem på eftermiddagen :D Tror du man börjar bli gammal....?

  • glad tjej

    Angelita:
    Jag har en väldigt tuff klass och det har varit väldigt mycket denna terminen. Ibland ångrar jag mitt val av yrke. Jag behöver nog lite julledighet så kommer jag tillbaka med lust och energi
    Hur är det att arbeta som fotterapeut?

  • Bröllopstokiig

    ladymarmelade
    Jag tycker också att jag börjar bli gammal... tagit klivet över det gyllene 25 strecket, jag är närmare 40 än 10... hihi Men hur gammal kommer man inte känna sig då man är 40 då? Blir det syrgas tuber på ryggen då man ska ut på krogen?

    glad tjej
    Barnen kan kanske vara jobbiga.. Inte lyssna på dig och så? Respekten för lärarna kanske inte är den samma som förr längre?
    Jag jobbar som fotterapeut på ett äldreboende, och tja.. en del är ju inte dirket så bra så man kan sitta och prata med dem. En del är dementa mm. Men det är skoj ändå, jag får sitta där och pilla och ge dem en skön stund med fina tassar som resultat Men visst kan det vara jobbigt då de evvisas med att sparkas eller dra undan fötterna...

  • ladymarmelade

    Usch, nästa kliv jag tar blir över det gyllene (????) 30 strecket :( Får stora skälvan bara jag tänker på det och kan knappt uttala det högt...

    Vad har du gjort i helgen då? Har du varit på krogen?
    Syrgastuber eller ett syrgastält som man kan gå och ta en powernap i - det är det som gäller vid 40 ja :D :D :D

  • Angelita

    ladymarmelade
    Men är det inte så... Man är bara så gammal som man känner sig? Och när man fyller 30, blir det inte ett år plus varje år sedan utan ett år minus

    I helgen har jag mest jobbat... Men idag hade jag lite adventsmys med några kompisar, lite hemmarostade nötter, färska fikon, pepparkakor och glögg såklart! Luktade jul i hela lägenheten...
    Vad har du gjort i helgen?

  • ladymarmelade

    30 och sen ett år minus varje gång? Menar du detta?! :D UNDERBART!! Ångesten la sig med en gång.
    Som du sa, man är så gammal som man känner sig. Jag tycker att jag är som jag var när jag var 20...typ...ibland.... :D

    Jag har röjt och stökat hela helgen. Pojkvännen flyttar ner från Sthlm nästa lördag, så jag måste göra plats för honom och hans prylar :)
    Sen var jag på Adventsfika hos mina föräldrar. Börjar komma i bra julstämning nu.

  • Angelita

    ladymarmelade
    Men visst är det bra! Därför ser jag fram emot att bli 30, så jag kan bli 20 igen snart.. haha!

    Så din pojkvän flyttar ner hit? Va roligt för dig! Skönt att slippa tåget upp va, speciellt "mjölk-tåget" som tar 5 timmar... Urk En kompis till mig flyttade till Stockholm, till sin pojkvän... Kunde inte han gjort som din pärla och flyttat ner hit också, så jag fick behålla Camilla här?

    Ja, den där sköna julstämmningen börjar man känna av... snart blir det väl stressigt iofs... Jag har inte köpt en enda julklapp! Har inte en suck om vad jag ska köpa till någon, förutom min syster Har du tips på bra klappar?

  • ladymarmelade

    Ja ÄNTLIGEN flyttar han hit! Vi har hållt på och pendlat fram och tillbaka i över ett år nu. Väldigt tröttsamt, och framförallt VÄLDIGT dyrt i längden - även om jag har studentrabatt.
    Så nu ska man prova på sambolivet igen, det var ett tag sen :D

    Jag är nog ingen idéspruta när det gäller julklappar tyvärr. Lika svårt varje år. Och man är ute i sista sekunden varje år också! Konstigt att man aldrig lär sig.
    Köpte en julklapp idag till min lilla dotter som är 4 år. Det blev en sån där enerverande My Little Pony som pratar... :D

  • Angelita

    Hihi Jag tror jag vet vad ni kommer vakna av för ljud på Juldagen..... My Little Ponyn! :D

    Imorgon ska jag ut på stan på klapp-jakt, fick min skatteåterbäring idag så det blir ju liiite lättare då jag har råd också, haha

    Planer inför helgen?

  • ladymarmelade

    Hellre vakna av My Little Pony ljudet på Juldagen än Nyårsdagen :D :D :D

    Låter kul med klappjakt! Och särskilt när man har pengar att bränna :D Nackdelen är bara alla andra som envisas med att jaga klappar också.
    Mina helgplaner är ju att köra flyttlass från Stockholm och hit. Visst ska det bli kul att få hit honom, men jag kan verkligen inte säga att det spritter i kroppen av glädje vid tanken på att bära tunga lådor och möbler upp till andra våningen... Suck. Undrar om jag kan ta en lått låda och sen bära den fram och tillbaka och upp och ner hela dagen...hmmm...

    Inget party inplanerat i helgen då?

  • Angelita

    Hehe Jaaa... Ta en tom låda, som du förberett innan lasset kommer... Så kan du bära den upp och ner, spraya med lite vatten i pannan med jämna mellanrum så det iallafall ser ut som att den är väldigt tung...
    Till helgen jobbar jag, så något party blir det inte
    Och gissa vad.. jag har hittat EN julklapp! Till syrrans odrägliga sambo. Man fick 4:e boken på köpet om man handlade på Akademibokhandeln, han kommer få den fjärde som var gratis... Bra eller styggt??

  • ladymarmelade

    Frågan är ju bara hur jag ska förklara fenomenet att jag bär en låda ner till bilen... :D Det kan ju orsaka misstankar.

    :D :D :D Tyckte det var skitkul med den fjärde gratisboken! Låter precis som nånting jag skulle kunna göra. Om han dessutom är odräglig så tycker jag inte du behöver ha dåligt samvete. Och han vet ju inte att den var gratis :D

    Sitter och väntar på min pappa som ska komma hem från jobbet, så att vi kan börja vår långa färd till den Kungliga Hufvudstaden. Är skittrött, så jag tror jag kommer somna innan vi ens har kommit ur stan :D Stackars pappa, vilket dåligt sällskap jag kommer vara.

  • Angelita

    Stackare.. Men ha splglasögon på dig, trots det molniga vädret... hmmm (så syns det inte att du sover )
    Nu ska jag ut och handla lite middag, något med kyckling får det bli.. Ovanligt va? :D
    Hoppas det går bra i Sthlm nu, passa på att shoppa lite på Zara också kanske?
    Men va bra.. Då kan jag med gott samvete ge honom gratis-boken då Egentligen ger ju tomten bara paket till SNÄLLA barn, ett barn lever han upp till att vara, men inte snäll.. haha! Men gratis saker kan jag ju snällt ge bort ändå :D
    Trevlig helg på dig, och lycka till med flytten igen!
    /Christina

Svar på tråden Ot -Nya vänner i Göteborg!