• Blomman29

SÖKES: Stövlar för breda vader!!! *gråtfärdig*

Jag har letat & letat men jag hittar inte ett endaste par som passar....
    Jag har hittat en nätbutik som säljer stövlar med olika skaftvidder - men tyvärr så är de modeller jag vill ha slut.
    duoboots.se

Jag MÅSTE hitta ett par stövlar.
    Ngn som vet vart man kan hitta stövlar för bredare vader? Även på nätet går bra!
    Priser spelar ingen roll - jag vill bara ha ett par som passar (och är snygga såklart).

Storlek:38
    Skaftvidd: 42-43 cm

• Svar på tråden SÖKES: Stövlar för breda vader!!! *gråtfärdig*
  • Blomman29

Ja, äkta skinn MÅSTE det vara... Annars vill jag inte ens köpa dem!

• MhjärtaJ

Alltså, jag tycker du ska chansa.. Jag loovar att de töjer sig! Jag kunde inte dra upp dragkedjan ....det fattades säkert 6-7cm...

• margott

det finns på www.have2have.se eller.com minns inte. de heter mormorskängor på ellos och josefssons (finns även där) ca 7 cm klack, gråsvarta (finns även i beige på Josefssons, dock med högre skaft.) jättesköna och lätta att gå med. jag har ett bar svarta i sthlm 35. älskar dem!
    www.josefssons.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=165067&SearchBackLink=%2fListPage%2fListPageSearch.aspx%3fName%3dmormor%26Color%3d%26Size%3d%26FromPrice%3d0%26ToPrice%3d0%26SimpleSearch%3dTrue%26ST%3dS%c3%b6k#

• margott

oops, såg inte att det var skinnstövlar du var ute efter. ett tips är att leta efter stövlar med snörning. då kan man "ställa in" som man vill

• Blomman29

margott>> Jag har provat skinnstövlar med snörning på både NILSON & SCORETT men de har oftast en fastsydd "plös" & då är de inte så töjbara som jag måste ha.
    Men tack för tipset iaf!

MhjärtaJ>> ja, jag skall noh chansa OM jag får tag på ett par från SCORETT!

• Nean82

Mitt problem är precis tvärtom. Har skostorlek 38/39 men i vaderna passar stövlar i storlek 36.
    Har någon något tips om stövlar med extra smala skaft?

• Blomman29

Gå in på duobotts.se! Där kan man beställa t.ex stl 38 med vadstorlek med mindre eller större stl!

• Blomman29

Jag har hittat ett par, men jag måste åka 13 mil! Men det är det värt !

• Madde.B

Jag köpte ett par esprit med vanligt skaft på Nilsson men skomakaren kunde ta ut dem 6 cm så nu är de perfekta!!

• Pomodoro

Evans har i England har massor av fina (och bredare) stovlar. Om du har vagarna forbi London t ex. Annars kankse de har en hemsida.

• Engäst

Jag fixk ett par i present häromdagen som är köpta på Naturkompaniet. De är mocka med platt sula och med snörning hela vägen som man kan snöra löst.

Annars har Ecco stövlar med resår som töjer sig. Jag har ett par svarta skinn med snygg fot och en lagom klack.

• Berner

I min hemstad har vi en affär som heter "Sköna skon" där finns sköna skor och stövlar till alla fötter och vader.
    Det låter som en tant skoaffär, men det är det inte.

• Blomman29

Tack för alla svar!
    jag behöver ha skaftvidd på 42 cm, men stövlarna är 38 cm (plus resår).
    Kan de funka ändå tror ni?

Svar på tråden SÖKES: Stövlar för breda vader!!! *gråtfärdig*