• Blomman29

SÖKES: Stövlar för breda vader!!! *gråtfärdig*

Jag har letat & letat men jag hittar inte ett endaste par som passar....
    Jag har hittat en nätbutik som säljer stövlar med olika skaftvidder - men tyvärr så är de modeller jag vill ha slut.
    duoboots.se

Jag MÅSTE hitta ett par stövlar.
    Ngn som vet vart man kan hitta stövlar för bredare vader? Även på nätet går bra!
    Priser spelar ingen roll - jag vill bara ha ett par som passar (och är snygga såklart).

Storlek:38
    Skaftvidd: 42-43 cm

• Svar på tråden SÖKES: Stövlar för breda vader!!! *gråtfärdig*
  • anne på grönkulla

Jag har ett par Palmroth-stövlar med rätt breda skaft (har inte mätt dock) som jag köpt på NK - de har en butik i Barkarby outlet också. Kanske värt att prova?

• Sweetpea

Kolla La Redoute, där köpte jag mina sist. Scorett har många par stövlar med mycket resår som funkar på alla vader, och bor du i Stockholm tror jag att Frövi i Gamla stan har ett specialsortiment. Lycka till - jag vet hur det är!

• Blomman29

Attans, jag bor mitt emellan Gbg & Stockholm.
    Kan man beställa på nätet?
    ALLA tips mottages - för jag måste ha ett par till alla julens fester ju!

• nångångså...

Rekommenderar också Scorett. De har en jättesnygg stövler med resår som går hela vägen, men som är en del av designen. Verkligen snygg!

www.scorett.se/default.asp

klicka på stövlar, gå en hel del "pilar" framåt så kommer de!

• Blomman29

Menar du de med artnr:110806?
    Snygga!!! Men undrar om jag får på mig dem... Är det dragkedja o sidan?

Hoppas att de finns kvar i min närmaste butik...

• Sister of the Night

Jag har samma fråga som TS, men jag undrar över var man kan hitta platåstövlar som funkar till en bredare vad... Någon som vet?

• nångångså...

Ja det var dem jag menade. Ja det är dragkedja på andra sidan. Dessa stövlar tog en expedit fram till min kompis som vanligen har väldig svårt att hitta något som ska upp över anklarna. De är verkligen fina, ännu snyggare på och i verkligheten än på bilden. Jag tänker köpa dem också om de reas ut efter jul :)
    Hoppas du hittar dem!

• Blomman29

Jag skall ringa runt till butiker lite i morgon & på måndag & höra om de har kvar ett par stl 38. *hoppas*
    Nyfiken; har din väninna STORA vader?
    är orolig för att jag inte kommer få på mig dessa, för de ser sååå smala ut på bilden.

• MhjärtaJ

Jag var lite våghalsig...
    Hittade ett par stövlar för ett par år sedan..och det var kärlek vid första ögonkastet
    Tyvärr var vaderna alldeles för stora...Eller stövlarna för små..
    Men jag köpte dem ändå...gick med dem på hemma ett par gånger och töjde dem på bara ett par dagar. Tänk på att välja stövlar med reså samt i äkta skinn!! då töjer de sig ganska snabbt!!

• MhjärtaJ

Kan tillägga att jag var STOR när jag köpte mina stövlar! 17kg mer än idag...o det gick bra ändå

Svar på tråden SÖKES: Stövlar för breda vader!!! *gråtfärdig*