• LittleStar

Naturdiet, funkar det?

Hej!

Jag har provat Cambridgekuren och gick ner 7 kilo på 3 veckor.

Men min fråga gäller Naturdiet och Nutrilett. Överallt kan man läsa debatter om vilken sort som är godast, och alla som ska börja med dessa osv. Men ingenstans kan jag läsa om det är nån som faktiskt har gått ner med hjälp av dessa, mer än 2-3 kilo, vilket säkert mest är vatten.

Är det nån som har gått ner mer än så?

Funderar nämligen på att prova, men inte om det inte ger resultat...

• Svar på tråden Naturdiet, funkar det?
  • BlueTopaz

Jag har gått ner ca 5kg av naturdiet och då slutade jag för att jag inte ville gå ner mer just då. Jag tycker att naturdieten funkade väldigt bra. En nackdel är dock att man blir väldigt bubblig i magen. ;)

Innan dessa 5kg hade jag gått ner 8kg först på egen hand och sedan med hjälp av aftonbladets viktklubb. Men bäst funkade ändå naturdieten. Jag åt dock inte enbart naturdiet utan bytte ut 1-2 mål om dagen och åt smått och nyttigt av den vanliga maten resterande mål. Höll på i ca 6-8 veckor om jag inte minns fel?

• Joli-07

Grejen varför man går upp i vikt igen efter bantning oavsett vilken diet man använder är för att man inte blir av med fettcellerna. Dom går inte att banta bort.
    Dom finns kvar och så fort du äter mer än du gör av med så suger dom åt sig och du går upp i vikt.
    När en människa som inte har varit överviktig äter mer än man gör av med så går man upp i vikt, men dock sakta eftersom kroppen bildar nya fettceller. För mig tog det många år att lägga på mig 15 kg trots godis och fet mat varje dag.
    Jag gick ner de kilona för några år sedan och sen dess för jag en ständig kamp mot kilona!
    För så fort jag äter vad andra "normala" människor äter varje dag så går jag upp i vikt. Och det snabbt!
    På en semestervecka utan att tänka på vad jag äter så går jag upp ca 2-3 kg.
    Så det gäller att fortsätta äta nyttigt även efter avslutad bantningskur!

• laxpate

gällande smaken så smakar naturdiet hur läskigt som hellst medan nutrilett är gott...men av en kompis som är väldigt insatt i vad som är bar att stopa i sig m.m. så säger han om man utgår från innehållsförtäckningen så e naturdiet bättre..det e proteinet i nutrilett som gör att det smakar så gott men det e inte bra aatt sätta i sig för mkt proteiner....

• Brud 8/9-07

jag tycker att naturdiet smakar gott faktiskt

• Februari07

Äsch, så Naturdiet ska vara bättre. Det var trist! Jag har kört med Nutrilett och det fungerade jättebra inte så där jättegott men det gick ner i alla fall... Sedan var det slut på affären så jag köpte Naturdiet men det får jag knappt i mig, det smakar ju förfärligt!!!!!

• bride 2 be

hej
    det finns andra sätt än att hålla på med pulver dieter för sånna som jag som måste ha något at tugga på!
    ett ex är att bara äta frukt och grönsaker, dricka måttligt med osockrad juice och röra på sig
    på en vecka har du gått ner ca 3 kg
    ja egentligen 4 men 1 kg går man upp igen
    jag har haft lättdressing till eller taccosås med lättcremefraiche och ibland hemmagjord tzatziki
    blev varken hungrig eler trött
    något frusen nån kväll men då var det -20 ute !
    lycka till allaihopa

• rosarosen

För några år sedan gick jag ner 50 kg (!) med viktväkarna (men åt mindre än vad de rekommenderade, annars hade jag ej gått ner). Träffade sedan min sambo och började äta p-piller. Har sedan under 1.5 år gått upp 35kg utan att lägga om kosten så mycket. Det är som om kroppen bara suger upp allt fett. Har nu bantat i ca 2 mån och gått ner 6kg. Som tur är har vi 1,5 år kvar till bröllopet. Jag har mkt svårare för att gå ner nu än vad jag hade innan jag började med p-pillerna. Läkare trodde ett tag att jag hade någon form av underproduktion i sköldkörteln men så var det inte. Vad tror ni skulle kunna hjälpa?

• JbB

Hej LittleStar!

Jag vet inte hur det är med naturdiet... men jag vet något annat helt säkert!

Min bästa vän har gått ner 14kg(!) och hennes vän i sin tur hela 16kg(!!) och hållt dom borta. Allt tack vare Herbalife!

Jag äter själv produkterna sen 3 veckor och har gått ner 4kg, är piggare och mycket roligare att leva med... ;)
    Två riktigt goda shakes (ja faktiskt goda) om dagen och en vanlig måltid mat, vatten och ett par mellanmål. Hur enkelt som helst, inte ens hungrig! Hemligheten är fullvärdig näring och protein. Till och med sockersuget är borta, jag som har varit världens gottegirs...

Nu har jag själv tyvärr inget bröllop att se fram emot men snygg tänker jag bli ändå. Hihi :)

Lycka Till!!!

Kramar JbB
    är inte här så ofta men maila mej om du vill. Kram. jenny@euromail.se

• Balinda

vill bara varna för Herbalife som tjänat sjukt mycket pengar på människor som vill gå ner i vikt. dem håller på med pyramidpel och det finns många hemsidor som varnar för dem. har en del vänner som provat. lagt ner tusentals kronor. gått ner i vikt men sedan gått upp ALLT plus lite till igen..

• JbB

Hej Balinda!

Självklart tjänar Herbalife pengar, precis som nutrilett, naturdiet och allt annat. Skillnaden är att det går till distributörer, dvs vanliga människor.

Det finns mer än 60miljoner dokumenterade resultat, männsikor över världen som skickat in sina resultat med produkterna till Herbalife. 27år, 63länder, börsnoterat mm, mm.

Trist med dina kompisar... Men det är tyvärr så att gör man på rätt sätt och har en bra distributör som hjälper en så går man inte upp igen. Jag vet, jag har sett det och jag är själv där.

Pyramidspel... vet du vad det är? Det finns inte hos Herbalife. Där kan vem som helst tjäna mer än "chefen". Kan man det på ett vanligt jobb? Ta ett vanligt företag, är inte det en pyramid om något? VD, olika chefer i många led och sen packet längst ner. I Herbalife blir det vad du gör det till, alla har samma möjligheter, har man det på ett vanligt jobb?

Jag vet, för jag har hört mej noga, noga för innan jag började äta produkterna själv. Min distributör är en toppentjej och jag är supernöjd.

Kasta inte smuts på något innan du har fakta, svart på vitt i din hand. Detta är för väldigt, väldigt, många det bästa som hänt i mående och hälsa.

Lev väl.

Kram JbB

• Balinda

trist att se att du har gått på detta.
    jag skulle aldrig slänga ur mig saker utan att sitte inne med fakta.

jag varnar ännu en gång för detta. skulle aldrig göra det om det inte var sant.

det finns mängder med sidor om detta på nätet. tom konsumentverket tar upp herbalife. Du får gärna prova om du tror att det fungerar vilket det kanske oxå görför vissa men pyramidspel är vad det är och att argumentera om annat är löjligt.

• klurifax

Jag har en fråga ang naturdiet - nutrilett; Hur är de i konststensen? Är det grynigt eller som mjölk?

• littlepixiegrl

Det finns så många Herbalife-liknande företag som bestämt hävdar att de inte håller på med pyramidspel...min kompis drogs med i ett sånt och jag höll på att skratta ihjäl mig på ett möte när försäljaren/konsulenten/distributören sa att det företaget var minsann inte ett pyramidföretag för här byggde man pipelines! Hahaha...samma lika! :)

• NuÄrDetDags

rosarosen: Har du funderat på att byta till ett annat preventivmedel eller andra p-piller, om du tror att de du tar hänger ihop med viktökningen? En av mina kompisar hade samma problem - gick upp i vikt jättesnabbt när hon började med p-piller (kommer inte ihåg vilka) - hon bytte först till andra piller, då gick det bättre, men först när hon bytte till Persona blev hon sitt "vanliga jag" igen. Den tillför ju inget till kroppen, är alltså hormonfri...

www.persona.info/se/

• finnbrud

klurifax:
    Jag har bara testat nutrilett, och det är väl lite med betoning på lite grynig. men det tycker jag är bra, för personligen så tuggar jag lite på dessa, vilket gör att jag känner mig mer mätt efteråt. Jag har testat att dricka utan att tugga, och blir då mkt. hungrigare. Men det är ju som sagt bara som jag upplever det.

Lycka till!

• JbB

Balinda...

Många är tyvärr som du, bara kastar ur sej en massa som påstås vara fakta...

Jag menar du har ju inte ens provat själv! Har du ens läst marknadsplanen? Om du vet vad det är? Visste du att Herbalife är godkänt av svenska livsmedelsverket och har 12% moms. Nä förmodligen inte.

Jag har lusläst allt jag kommit över och det finns inget konstigt, inte någonstans. Jag var helt säker på att jag skulle hitta nått skumt gömt någonstans men jag gör ju inte det! Jag har även läst andra "varningar" men nästan varje gång har skrivaren inte själv provat produkterna.

Varna du och men tyck inte synd om mej, för jag mår bättre än någonsin och 15års jojobantning är slut. :) Jag är inte längre slav under sockersuget, det är det bästa som hänt på riktigt, riktigt länge.

Kram JbB

• rosarosen

NuÄrDetDags

Tack för tipset. Läste lite på deras hemsida. Min läkare har oxå sagt att jag nog borde prata med barnmorskan och kanske byta sort. Det dumma är bara att jag har 7 kartor kvar... Känns onödigt att slänga (lämna dem på apokteket) dem. Tror att jag ska sluta med p-pillerna faktiskt. Jag mår nog inte så bra av dem. Men det är skönt att slippa en jobbig mens iaf.

• Balinda

JbB
    det är jättebra att du mår men du missar poängen i det jag säger.
    Jag tycker inte att det är okej att människor tjänar massa pengar på andra männsikor mår dåligt och är överviktiga. Cheferna i herbalife tjänar mijoner och hela röreslen är sekt liknade. Det har sänt maasor av Tv-program om just detta.

Som sagt om du tycker att det är värt och inte bryr dig om detta så är det upp till dig. För min del äter jag hellre nyttig och bra mat. ( och ja jag har provat Herbalife)

:)

Svar på tråden Naturdiet, funkar det?