• LittleStar

Naturdiet, funkar det?

Hej!

Jag har provat Cambridgekuren och gick ner 7 kilo på 3 veckor.

Men min fråga gäller Naturdiet och Nutrilett. Överallt kan man läsa debatter om vilken sort som är godast, och alla som ska börja med dessa osv. Men ingenstans kan jag läsa om det är nån som faktiskt har gått ner med hjälp av dessa, mer än 2-3 kilo, vilket säkert mest är vatten.

Är det nån som har gått ner mer än så?

Funderar nämligen på att prova, men inte om det inte ger resultat...

• Svar på tråden Naturdiet, funkar det?
  • Doriol

Det är rätt enkelt med viktnedgång. Man måste förbruka mer än man får i sig för att gå ner i vikt.

Om du äter naturdiet eller nutrilett kommer du att gå ner i vikt. Säg t.ex. att din förbränning ligger på 2000kcal/dag vilket är normalt och att du sen äter 5 naturdiet/dag vilket väl skulle ge uppskattningsvis 1300kcal(?). Då har du ett underskott på 700kcal per dag vilket är 4900kcal på en vecka. dvs drygt ett halvt kilo skulle du kunna gå ner. (ca. 7000kcal=1kg fett)

Problemet är väl att många efter en sån kur "överäter" för att det varit så extremt tråkigt eller börjar äta som förut igen. Det är därför folk går upp efter dess kurer. Inte av kurerna i sig.

Om man går ner i vikt med någon form av pulverdiet eller liknande måste man komma ihåg att man måste anpassa matintaget efter sin nya vikt. Det tråkiga är ju att ju mindre du väger desto mindre "får" du äta.

Hoppas att du blev lite klokare :)

• Doriol

Av nån anledning missade jag första raden när jag läste ditt inlägg. 7kg på 3 veckor är ju verkligen jättemycket! Jag tror inte att cambridge är någon skillnad direkt mot naturdiet el likn.

• discodivan

5 naturdiet eller nutrilett ger knappt 600 kalorier, jag har gått ner 1,5 kg och har 17 kvar , går inte ner alls hur jag än försöker annars, behöver en kick start

• Doriol

ojdå, jag trodde de dryckerna låg på ung. 20kcal/st.
    600kcal är väldigt lite att leva på per dag...

• discodivan

nä men 120 kcal ungefär x 5

• amira

kroppen behöver ca 500 kalorier per dag som minimum för att klara sig. Jag körde cambridgekuren och gick ner 13 kg. Sen provad jag nutrilett men det upplevde jag inte alls som lika bra som cambridgekuren. Jag tycker att cambridgekurens soppor smakar mycket bättre än nutrilette.

• Doriol

hm.. jag menade 250kcal/st...

• finnbrud

Jag gick ner massor med nutrilett!
    Nu körde jag ju betydligt längre än de 2veckor de rekomenderar. Jag gick ner tot. 16kg. Jag gick ner i snitt ½kg./ dag...
    Så om man kämpar funkar det ju!
    Men hur nyttigt det är kan manju fundera på...

• LittleStar

Tack för alla svar!

Doriol: Jo, jag gick ner 7 kilo på 3 veckor, men det är extremt lite kalorier i den dieten, och man äter 3 påsar/dag. Första 3 dagarna mår man skit (jag i alla fall) och sen kommer kroppen in i ketos och man får en slags överskotts energi och känner inte hunger. Men sen saknade jag all mat så jag gav upp...

• Februari07

Cambridge, vad är det? Är det färdiga påsar alltså?

Svar på tråden Naturdiet, funkar det?