• Mimsan81

Vad kostar ert bröllop?

Jag ska gifta mig 2008. Samtidigt så håller vi på och sparar pengar så vi ska kunna köpa ett hus inom några år.
    Jag bara undrar vad ert bröllop kostar och hur man har råd med detta + ev. hus och andra utgifter som man ju oftast har i den åldern med t.ex. småbarn mm.

• Svar på tråden Vad kostar ert bröllop?
  • jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

Jag tror att det är vår sista riktigt dyra utgift:) Annars har vi lixom redan fått barn,köpt hus,bil och så behöver inte spara till det oxå s.a.s.
    Annars hade det ju "svidit"enorm i plånkan

• N&N

Vi ska ha 100 gäster som bor kvar i skärgården efter festen. Vi bjuder på buffé, tårta och all dryck + vickning. Vårt kommer att kosta ca 80 000 kr (då ingår allt) och vi får 35 000 kr från svärisarna och en summa från mina föräldrar som jag inte vet än. Bröllopsresan är inte inräknad då vi bara åker bort i 4-5 dagar här i Sverige och sen åker med barnen nästa vinter till Thailand istället. Vi har precis köpt vår hyresrätt i Sthlm och gör en ordentlig vinst och kan kosta på oss på bröllopet, har t o m renoverat vår kök precis :) Sambon studerar och jag jobbar (tjänar bra...).

• Pepparmyntan

Vårat kostade runt 100 000.
    Middag och vin 30,000
    Ring 10, 000
    Klänning 6000
    Blommor 1000
    Fotograf 3000
    skor och underkläder 3000
    Inbjudningar mm 1000
    Bröllopsresa 40 000
    Morgon gåvor 4000

• Fru Cinderella

Vårt landar nog på 30.000

• Fru Cinderella

hmm.. nej nu for jag med osanning.. snarare 37.000 föressten

• söta_bruden

Vi landar nog på ca 42000:- Först hade vi tänkt oss cirka 30000:- Men det skenade iväg liksom!

• GrisRosa

S:et och alla andra för den delen, hur mkt la ni ner på alkoholen och vilka/en sorter?

• Mimsan81

Cinderella: Hur har ni fördelat de pengarna? Och vilken typ av bröllop ska ni ha?

Skulle oxå kunna tänka mig att lägga mellan 30-50 000 ungefär. S:et: ni fick mycket för pengarna måste jag säga!

• Lena+Mattias=sant

På lokal som står för allt: 1000kr/gäst
    Catering med egen alkohol: 700kr/gäst
    Laga mat själv och egen alkohol: 400kr/gäst

Sen

ringar: 2000->
    Kläder: 2000->
    fotograf: 1000->

• Fru Cinderella

Mat, dryck, lokal, tårta 27.000
    Blommor 350
    Klänning 3500