Hej! Nu bor ju vi i en ganska liten stad, där det förmodligen är billigare med vissa saker. Vårt bröllop kostade ca 30 000:- totalt! Då hade vi 65 gäster med buffé, kaffe och tårta. Klänning hyrde jag(när ska jag ha den igen?), min man köpte en fin kostym och så hyrde vi skjorta och en så´n där jag vet inte vad det heter, men mellanting mellan slips och fluga. Hyrde kostym,skjorta och så till sonen. Köpte en jättefin klänning till dottern på Kappahl.Tärnan hyrde sin klänning och marskalken fixade också egna kläder. Blommor beställde vi på torget, kostade typ 500:- för allt (buketter, bordsdek mm), maten fixade vi själva.Hade helstekt marinerad fläskfilé och kyckling.Detta serverades kallt tillsammans med fräscha sallader och varm potatisgratäng.Beställde bröd och tårta (ca 2500
.Maten hjälpte våra föräldrar oss med, både med pengar och tillagning.Körde nästan allt i ugnen,dagen innan och hade tjejer som skar upp precis innan vi skulle äta. Man kan komma billigt undan, bara man vill planera och lägga lite tid på saker och ting.Vi tyckte inte det var värt att punga ut 70 000 på EN enda dag, de pengarna vill vi lägga på annat.Men totalt med kort å så fick vi en underbar bröllopsdag med egendesignade ringar för ca 30 000. Lycka till. Kram