• Princess Nightingale

Fotoautomat- snabbt svar tack

HEJ! Inatt fick min pojkvän/sambo för sig att fria till mig. Jag svarade ja. :D Så jag antar att jag lär hänga här nu ;)*LOL*
    Vi har pratat länge om att gå till en sådan där "gammal" fotoautomat där man tar pass/id/körkortsfoton, men finns dom numera? Och kan man ta 4 olika kort som man kunde förr eller måste man välja ett enda? Tänkte att det kunde vara kul att ta kort just idag :D

SÅ? Finns det några kvar i Göteborg?

• Svar på tråden Fotoautomat- snabbt svar tack
  • fröken Inga

Jo då de finns i en del gallerior och sånt. I örebro i alla fall... De funkar precis som förr;i med några tior och ut kommer fyra bilder tagna efter varandra. Grattis och lycka till!

• Ab fab

Jag är inte hundra- det fanns förr, men jag tror att det finns en på centralen

• bauti

En finns nog kvar på Domus Avenyn. Centralen lär garanterat ha en.

• Pickles

Lite OT och inte svar på din fråga men en rolig grej med fotoautomatkort:
    Våra kompisar gifte sig hemligt för några år sedan. Ingen (inkl deras föräldrar) visste något förrän korten var med i lokaltidningen. De hade varit i en fotoautomat och tagit 4 bilder och på varje bild höll de upp en skylt där det stod: Vi, har, gift, oss.
    Det är nog det billigaste (och roligaste)bröllopskortet jag har sett.

• Daphne

Julibrud 07

Tyckte att deras bröllopskort lät jätte kul. Jag hade aldrig klarat att hålla mig :)

• Daphne

Princess Nightingale

Grattis till förlovningen!

Jag bodde i Göteborg förut. Jag och min sambo tog kort i en fotoautomat på Frölunda Torg och då var det en lång remsa med fyra olika kort. Det var svart vita kort.

• Princess Nightingale

Ja tack för era svar! Nu kan jag även tillägga att det finns en inne på femmanhuset i GBG- mellan Hemtext och H&M.
    Man fick dom inte i en remsa (dom kommer 2x2 istället) men vi kunde ta 4 olika kort och dom blev super!

Vi passade på att prova ringar i dom olika butikerna och när vi kom hem såg vi, till vår stora förvåning, att internet hade samma ringar för drygt 60kr mindre/ gram. Så nu är dom beställda *tihi* :D

Svar på tråden Fotoautomat- snabbt svar tack