Bröllop Augusti 2007 Lund/Malmö
Hejsan
Är det fler som ska gifta sig i augusti 2007?
Hejsan
Är det fler som ska gifta sig i augusti 2007?
De tar 850 per kuvert och då ingår allt utom nattamat(utom baren också såklart)
brud 20070825: Vi vet inte alls vart vi ska vara än. Vi funderar på att gå till någon restaurang med våra närmsta. Problemet är att våra närmsta blir en ca 30 pers åtminstonde och vi vill hålla kostnaderna nere så mycket som möjligt. Föräldrarna är omgifta med "bonussyskon och deras respektive och vissa vänner vill vi verkligen ha med.
Vi vill inte ha någon "vanlig" fest med spel och dans utan snarare kunna sitta runt ett bord och hinna prata med våra vänner och ha det mysigt.
Problemet med detta upplägget är som sagt kostnaderna. Vi vill inte att det ska skena iväg för mycket så ett annat upplägg är att hyra ngt ställe och laga maten själv. Fast då kommer vi ifrån den här lite lyxiga och intima känslan. hmmm lyxigt och billigt rimmar inte riktigt. Det är jobbigt när drömmarna och plånboken inte riktigt kommer överens :(.
I alla fall. Det som är viktigt för mig är att vi får en fin ceremoni i kyrkan och jag håller tummarna för att min favoritpräst ska jobba den helgen som vi har bokat.
bloomsterflickan
vilken är din favorit präst?
Jag vill ha Andres Nilgård för han döpte bägge mina pojkar
bloomsterflickan vilken datum i september ska du gifta dig?
Jag tycker bra om Mats Ahlberg.
"Tyvärr" vill jag fortsätta att vara lite hemlig. Man vet aldrig vem som hänger på dessa forum. Jag är lite nojig, jag vet, men jag tror att alla ska förstå vem jag är om jag skriver ut för mycket datum, platser osv. Vi ska ju inte avslöja för resten av familjen förrän lite senare. Jag hoppas att du förstår ;)
När har ni tänkt att skicka ut era inbjudningar?
Är det för kort om tid i slutet på maj?
Det är helt ok att du inte vill berätta mer.
Jag tänkte skicka ut mina i början på februari eftersom det är många som åker på semester i augusti.
Ska också skicka ut inbjudningarna i början av februari. Det kommer bli ett januari pyssel. Ska prova brudklänningar med min tärna på måndag... Kul värre!
Hejsan!
Ska gifta mig i Malmo i Augusti. Jag och min fiance bor i New York och forsoker planera allt harifran. Men det ar jattespannande!!! Vi blir antagligen over 100 personer, vet inte hur manga som kan ta sig hit fran USA och Israel.
Ar det nagon som har nagra tips pa inbjudningar?? Vi maste gora tva uppsattningar, en pa Engelska och en pa Svenska, vet inte vart man kan fa tag pa fina inbjudningar i Malmo. Alla tips valkommna.
Majsan_älskar_Martin
När var det du skulle gifta dig?
Hur långt har ni kommit i planeringen?
Jag gifter mig 18/8. Vi har bokat kyrka, lokal och band. Dessutom har jag börjat titta på klänningar, ska som sagt titta och prova imorgon. Jag har skrivit en dikt till inbjudningarna men längre än så har jag inte kommit. Fotograf har vi bestämt oss för att inte anlita men vi har inte hört med gästen som vi vill ska fotografera. Det återstår också att tillfråga vår tilltänkta toastmaster samt att be min blivande makes vän och fellow artist att spela bröllopsvalsen.