• Juni07
    Äldre 20 Feb 09:40
    80638 visningar
    686 svar
    686
    80638

    Hur många Haninge brudar finns här?

    Tack! (just nu är huvudet som lindat i bomull, tycker itne ett dugg synd om mig själv )

    MUMSIGT, lät hur gott som helst!

  • Juni07
    Äldre 20 Feb 10:14
    #0

    Åh det lätt jättegott alltihop, vi ska heller inte ha efterrätt utan kör bara
    på tårta vi med

    Fjantmamma är jag nog också ibland, men inte när det gäller att lämna bort till mormor&morfar, men det är bara till dem det funkar utan att jag behöver oroa mig
    min äldsta tjej har en annan pappa än min blivande så hon (och jag) har vant sig att vara borta ibland..

  • Juni07
    Äldre 20 Feb 10:39
    #0

    SEMLA - mums

    Har ni hört om demonstationen ang nedskärningen i barnomsorg/skola som ska vara idag, jag ska gå, HUR kan man göra så här mot våra barn, jag är med i föräldrarföreningen och det här gör mig så jäkla upprörd, nån mer som ska gå??

  • Juni07
    Äldre 20 Feb 10:45
    #0

    mizztigger: ju större barnen bli desto mindre se man av dem känns det som
    vi har provat allt, varannan vecka, varann helg, to-sö varannn vecka just nu rullar det bara på, ibland varannan helg men ibland kan det gå månader mellan gångerna, beror på hur mycket hennes pappa har att göra jag har slutat fråga, ringa, tjata, nu är hon snart 11 år och säger ibland ifrån själv om hon inte vill och ibland också tvärs om...rätt skönt även om jag inte vill lägga beslutet på henne...

  • Juni07
    Äldre 20 Feb 10:48
    #0

    VALS kurs, vi kan nog dansa - men VALS, nä det vet jag inte, vad ska ni ha för låt??

    JAg vill inte ha nån "tråkig" traditionell vals, utan lite mer mordern låt i 3-takt(som jag förstått att det ska vara) men hur vet man vilka som går i 3-takt, några förslag kankse....

  • Juni07
    Äldre 20 Feb 13:19
    #0

    Den där askungesången att dansa vals till läser jag om lite överallt men vet inte vilken det är, du har den inte så man kan lyssna, jag funderar lite på Åsa Jinders "av längtan till dig" tycker den är så fin...

  • Juni07
    Äldre 20 Feb 13:49
    #0

    Jaaa *jag ska bli en fru...längtar* den är ju verkligen en kanonlåt att dansa till, hmmm nu fick jag nåt att fundera på

  • Juni07
    Äldre 22 Feb 09:51
    #0

    mizztigger: så du ska göra en secret box, kul, det är häftigt, men jag är för feg tror jag, men skulle vara en kul grej att prova!

  • Juni07
    Äldre 22 Feb 10:21
    #0

    Igår fick vi hem Hindersprövningen och Vigelsintyget från Skatteverket, bara 1 vecka tog det
    nu ska jag knalla upp till expiditionen vid Eskilskyrkan och lämna dessa på lunchen....wow nu känns det verkligen att det börjar närma sig.

  • Juni07
    Äldre 22 Feb 10:34
    #0

    Nä vi gifter oss i ÖsterHaninge kyrka men de har sin exp i Eskilskyrkan, man kan ta med det till samtalet med prästen också men jag vill inte ha den liggande hemma ifall den kommer bort Vigselintyget tror jag däremot att man lämnar till prästen, men vet inte riktigt får fråga det idag

    Ja, Jag ska bli en fru...längtar - jag är också upptagen helger framöver, faktiskt har jag inte en ledig helg förrän 24-25 mars inser jag nu när jag tittar efter men bättre sent än aldrig, ska vi boka nåt redan nu så många hinner planera in

    Nästan vecka när jag inte har några barn hemma ska jag i alla fall åka in till stan nån em och titta på underkläder, vi ska prova in våra ringar, åka till Camillas Blommor i trollbäcken ( de har nån brud erbjudande nu så jag ) titta på den bil som vi ev ska åka i från kyrkan till lokalen, gäller att passa på nä man har tid, ska försöka hinna jobba lite också

  • Juni07
    Äldre 22 Feb 13:04
    #0

    Jag ska bli en fru..längtar: Vet inte riktigt vad man ska göra med vigselbeviset men vad jag förstår av papperet så ska man ge det till prästen och han skriver på när det är klart liksom, att man nu är gift har även skickat in om namnbyte och det står där också, så då börjar det nog gälla skulle jag tro, men bara min gissning än så länge!

    25 mars verkar bra för ett nytt försök att ses, mizztigger?? silvera?? vilka mer....~annelie~, carina 6, carro1978, Gyllan, vi borde kunna bli några om alla vill och kan, men det känns som snart bara är vi kvar på denna sida, MEN med lite framförhållning kanske fler hinner med att titta in, alla är kanske inte lika "flitiga" BT hängare som vissa

    Erbjudandet på Camillas blommor var visst att man fick corsagen "på köpet" så jag vet inte hur mycket det gör totalt...står mer på hemsidan.

    Idag var jag in på Triumph igen, nu har dom fått in underklädesserien för brudar, jättefin, inget överraskande utan rätt klassisk, beror på hur vågad man är till vardags kollade även på den på Lindex men det var inget för mig, för plottrig spets och "krussidullig" nä får nog kosta nån krona mer för min del så det blir kvalité...

  • Juni07
    Äldre 22 Feb 13:06
    #0

    OJ vad långt det blev...

  • Juni07
    Äldre 22 Feb 13:50
    #0

    silvera: men nu fattar jag inte, jag har skickat in om hindersprövning och namnbyte, igår fick vi tillbaka det, ett intyg om hindersprövning och ett intyg om vigsel!!
    Det man får efter vigsel är väl ett bevis men detta var ett intyg om vigsel + hindersprövning, fick inte ni så??

    jag skulle ha varit till pastorsexp idag men hann inte så jag frågar dig

  • Juni07
    Äldre 22 Feb 13:51
    #0

    åhh nej vad jobbigt med katten, stackars liten

  • Juni07
    Äldre 22 Feb 14:48
    #0

    Silvera: ok nåja det löser sig säkert, när jag pratade med damen på exp sa hon att jag kunde komma förbi med papperet om hindersprövning jag tar väl med båda, får vi se vad hon säger!

    Österhaninge kyrka brukar ha info träffar nån månad innan för alla blivade brudpar, var ni på nåt sådant, man skulle få en inbjudan, i så fall, hur tyckte ni de var?

  • Juni07
    Äldre 22 Feb 15:08
    #0

    Ja men som jag förstod så skulle man få ett privat möte också strax innan där man pratar ocm sina önskemål.
    detta var mer som en "allmän info" hmm återstår att se.

    Får man provgå in i kyrkan tro knäpp fråga jag vet..... men jag har funderat på det, jag skulle nog behöva det också men framförallt barnen....

  • Juni07
    Äldre 23 Feb 09:43
    #0

    Silvera: tack för tipset att "kidnappa" gyllan, ska fundera på saken

    Förstår att det låter knasigt och roligt detta men min yngsta dotter är väldgit blyg och kan sätta sig på tvären rejält om hon bestämmer sig för det så mest är denna tanke att hon ska veta lite i förväg vad som ska hända på dagen D, så vi slipper bära henne in i kyrkan.... nä det hoppas jag ju såklart inte men ni förstår säkert

    Gyllan: Vad skönt det måste vara att känna sig så bekväm och hemma med själva vigseln, jag är rätt nervös för den faktiskt
    Håller på att fundera på in/ut gångsmusik i kyrkan, har du några tips, vad är vanligast, nåt som inte gör sig så bra mm tacksam

  • Juni07
    Äldre 23 Feb 13:37
    #0

    Hallååååå...var är alla idag, lider av total beslutsångest just nu i allt

    Hemma är alla förkylda och sjuka, planeringen står stilla och jag vill komma framåt, vill att det ska bli VÅR....NU.....men eftersom vi har en del kvar att göra så är det kanske tur att det bara är Februari ännu.

Svar på tråden Hur många Haninge brudar finns här?