• Sunshine***

Fälla in två diamanter i halvkupade förlovningsringar?

Jag var ju helt säker på att det var ringen Bern som jag skulle ha som förlovningsring. Nu är jag inte lika säker längre. Jag tycker att den är för rak, och både jag och min pojkvän vill ha ringar som är halvkupade, kom vi fram till idag.

Både Hallbergs och Guldfynd har ju andra Schalinsringar och erbjudande om att få den mindre ringen utan kostnad.

Jag undrar om man kan köpa halvkupade ringar hos någon av dessa butiker, och sedan låta sätta in två diamanter (så att den ser ut som Bern) i min ring hos en guldsmed? Och vad kan detta komma och kosta isåfall?

Är det någon som är mer kunnig än jag?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Fälla in två diamanter i halvkupade förlovningsringar?
  • Princess Nightingale

Sunshine***
    Du, vi var på både Hallbergs, Guldfynd, Albrekts guld samt Smycka igår. Jag vet iofs inte hur mkt ni hade tänkt att lägga på ringarna men av dom nämnda butikerna verkade Smycka vara dyrast och Guldfynd billigast (under förutsättning att man får den mindre ringen för 1 kr -det är ju inte alltid man får det eftersom det är en kampanj dom bara kör med ibland- annars var Albrekts guld billigast)

Jag och min blivande beställde däremot ringar från www.vigselbutiken.se igår. Ringarna vi ville ha fanns bara på Smycka. Och priset via internetbutiken blev väldigt lockande. (235kr/g rött guld) Vi sparade minst 1800kr på det. :D

Så, till din fråga. Jag skulle kunna tippa på att det beror lite på hur rundade kanter du vill ha. Stenarna kan ju inte riktigt komma kant i kant heller. Men det går att göra. Frågan är om DU kommer tycka det är tillräckligt snyggt. Ta med dig en broschyr från Schalins till en guldsmed så förklarar han hur det kommer att se ut och kan dessutom ge dig ett kostnadsförslag.

Lycka till!

Svar på tråden Fälla in två diamanter i halvkupade förlovningsringar?