Vad sa han/du i samband med förlovningen?
Ah, precis. Är nyfiken på vad du/eran m2b sa i samband med att han/du frågade om förlovningen =)Ah dom där extremt väl valda orden alltå... =)
Kom igen nu, finns ju massa förlovade människor här..
Ah, precis. Är nyfiken på vad du/eran m2b sa i samband med att han/du frågade om förlovningen =)Ah dom där extremt väl valda orden alltå... =)
Kom igen nu, finns ju massa förlovade människor här..
Han tog med mig på promenad till en av de vackraste platserna jag vet med utsikt över det öländska alvaret. När vi står där och beundrar utsikten frågar han om jag inte vill föreviga detta ögonblick med att bli hans för evigt. Sen tar han fram ring, två glas och en liten champange flaska som han hade gömt innanför jackan.
På kvällen hade han bokat Spa, middag samt svit med egen jaccuci.
Vi gifter oss knappt ett år efter frieriet.
Vi var på weekend i Paris. Hade gått en sväng på stan och när vi passerade en blomstermarknad sa jag något om att köpa massa rosor och champagne och fria. Vi åt middag och när vi kom tillbaka till hotellet rodnade han och plockade fram ett paket till mig - med ringar i! Han hade varit supernervös och det jag sa på stan gjorde att han trodde att jag anade nåt - men det gjorde jag inte. Jag hade ju gett upp hoppet! Men jag tror inte egenligen vi sa nåt speciellt. Han var så nervös och jag blev så glad att jag grät!
Vi var på ett slott och firade 5 år. Min kille gick ner på knä i sängen på klockslaget 5 år efter att vi blev tillsammans och höll ett ganska långt tal till mig och avslutade med "vill du bli min fru", det tyckte jag var så supergulligt! Självklart svarade jag JA!
Ok tjejer här kommer det mest romantiska av alla frierier!
Vi satt hemma i soffan och diskuterade att vi skulle ta ett ganska stort lån för att dra in kommunalt vatten i vårt hus.
Då säger jag - Ah men Robban - nu när vi ändå ska låna upp på huset - ska vi inte passa på å renovera badrummet och ta ut lite extra så vi kan gifta oss också.
Jo det gör vi sa Robban - sen var det klart!!!
Hahahahahaaha! Värsta garvis frieriet i alla fall!
Min sambo frågade först mina föräldrar "om lov". Sedan köpte han ringar och släpade med sig på vår 4-veckorssemester. "Rätt" tillfälle infann sig aldrig (vi åkte bl.a. till Hamburgerö för att ha picknick och sova under stjärnorna... där hade han tänkt fria, men det regnade och någon snodde hans tröja!), så vi kom hem igen efter semestern. Sedan en dag så hade vi precis haft en romantisk och härlig stund tillsammans (ni vet! ;)). Jag gick in i duschen och han sprang omkring och fånlog. Jag frågade vad det var med honom, började ana vad det handlade om. Men jag har tidigare trott att han varit på väg att fria, så jag tänkte att jag bara inbillade mig. Sen satte jag mig i soffan, han satte sig grensle över mig och blev alldeles tårögd innan hans ens börjat säga nåt. Mellan tårarna klämde han fram att han älskar mig och aldrig träffat någon som mig och sådär, sedan frågade han om jag ville gifta mig med honom. :D Jag svarade ja och då tog han fram ringarna. Hahaha! Jag blev helt överrumplad att han köpt ringar - det trodde jag faktiskt inte!
Jag älskar att det var så spontant och att han inte planerat in hela scenen i förväg. :) *kär*
Min m2b kidnappade mig från jobbet dagen innan och resan gick till Paris. Jag visste inget alls, han hade tom packat väskan med halva badrummet till mig :)
Vi strosade längst Champs elysees och han fipplade med sin mobil och svor över att han inte kom fram till Sverige på mobilen. Han frågade om han fick låna min och om jag kan testa att ringa mamma och pappa. Visst det gör jag och räcker honom luren. Han pratar med pappa och plötsligt så hör jag honom säga: Jag har en viktig fråga att ställa. Får jag gifta mig med din dotter? Jag undrar om jag har hört rätt och vet inte riktigt vad jag ska göra. Han får ett ja och lägger på. Så tar han min ena hand går ner på knä och säger mitt fullständiga namn vill du gifta dig med mig? Chockad får jag fram ett ja och sen börjar jag storgråta. Han har tagit med sin farmors ring som jag får bära tills vi köpt "riktiga" ringar. Det var en underbar minisemester och upplevelse!!
Jag och min sambo var ute och gick med hunden, och jag berättade om nån snygg tatuering jag sett i en tidning. Jag sade, på skämt, att vi kunde tatuera oss, båda två, så alla såg att vi hörde ihop. Han svarade: nej, det gör nog alldeles för ont..vi kanske skulle ta å förlova oss istället? Otrooooligt romantiskt.;) Så nu på nyårsafton är det dags :)
Vi var på vår semester i somras till en grekisk ö, väldigt ovanligt...
Iallafall... sista dagen spöregnar det, det bara vräker ner och vi blir fast inne på rummet och har inget att hitta på. Så vi sitter på sängen och spelar rummy och pratar lite. Så kommer vi på att under hösten firar vi 4 år tillsammans. Frågar honom vad vi ska hitta på eftersom 3 årsfirandet aldrig blev av på grund av en flytt. Jag vet inte svara han. Halvt på skoj, halvt på allvar säger jag att då kan vi ju förlova oss. Han tittar på mig, lite finurligt sådär, men svarar ingenting. Hur skulle du vilja förlova dig då, säger han efter vad som känns som en evighet. Svarar att min drömförlovning nog skulle vara på en vacker strandsand i månljuset. Då reser han sig upp, lägger ifrån sig korten och säger åt mig att göra samma sak. Jag funderar på vad han sysslar med, det spöregnar ju ute så vi kan ju inte gå nånstans.
Då går han ner på knä och frågar om jag vill förlova mig med honom! Såklart svarade jag ja!
Så igår small det. Igår firade vi 4 år tillsammans och passade på att förlova oss. Otroligt romantiskt och jag bara grinade när han trädde på min ring!
Vi var på helgsemester på Visingsö där vi hade hyrt en stuga på konstnärsgården Tempelgården. På kvällen skulle vi grilla och dricka lite vin och medans grillen stod och drog åt sig satt vi på trappan in till stugan med varsitt glas rött. Jag bad patrik att skåla för nåt, det var ju ändå vår helg (det var första helgen på hela sommaren som vi var lediga tillsammans). han blev tyst en stund sen sa han "då tycker jag att vi skålar för oss, för vår kärlek och för att vi gifter oss nästa år..." Jag fattade först ingenting och frågade säkert 4 gånger om han menade allvar och när jag väl förstått det så blev hela jag varm och lycklig och allt på en gång. Hela kvällen och resten av helgen så gick jag omkring med ett fånigt flin på läpparna och om jag tänker efter så har jag det nog fortfarande . Vi gifter oss i juni nästa år och lyckan kryper i kroppen.
-Happy birthday, love. I got you all these flowers on one condition...
-What's that?
- That you never spend another birthday without me.
Kira: Vackert!
Tack, Marlean! Jag blev lite tarogd av det... ;)
Titti - Jag ska också gifta mej i Örebro på Nyårsafton. Vart ska ni vara? Vi ska ha festen på Innova (Tullängsskolan nya cafeteria/aula) och vigseln på Rådhuset.
Min karl hade gömt ringen i ett påskägg och gick sen ner på knä och fråga om jag ville gifta mej med honom, mitt i ringde hans farfar och undrade vad vi gjorde..hmm..vi är upptagna ringer sen...själa stunden blev ju liksom förstörd..men det var romatiskt ändå.
Min blivande gick ner på ett knä och sa: "Vill du?"
Att han inte avslutade meningen och friade korrekt både irriterade och roade mig så jag var tvungen att säga "Vill vadå?" trots att han satt där med öppen ringask. "Vill du tillbringa resten av ditt liv med mig", sa han då. Det accepterade jag självklart.
Bengal:
Jag ska förlova mig på nyårsafton, och inte gifta mig..å jag bor inte i Örebro, utan i Orsa..? *förvirrad* ;)
Min blivande man sa en vecka innan att vi skulle ha en picknik även om det regnade. Så kom dagen han ville ha en picknic ja visst så regnade det.Men vi la en filt på golvet och tände levande ljus och åt mitt på rums golvet sen när jag precis komme in i rummet och ska sätta mig ner så tar han min hand och går ner på knä och tar fram en ask bakom ryggen och frågar om jag vill förlova mig med honom. Och jag sa ja :) det var en fantastisk pickninc även om det var tråkigt väder ute
Vi hade också picknick med strålade väder dock. Men vi hade sagt att även i fall det öser ner skulle vi gå till den platsen vi tänkt och förlova oss i hellregnet.
Både han o jag vart lite besvikna på att solen strålade frånen blå himmel fakiskt.. men det var riktigt trevligt ändå ;)