Inlägg från: Stjärn-öga |Visa alla inlägg
  • Stjärn-öga

    Mammalediga bröllopsplanerare i Stockholm?

    Hej!
    Jag är just nu mamma-ledig med min dotter som är snart 8 månader gammal. Bor i Haninge tillsammans med min sambo och vi ska gifta oss 4 augusti 2007 i Norrtälje. Skulle vara kul att kanske ta en fika!

  • Stjärn-öga

    Hej! Vi har nog kommit ganska långt i planeringen... Hittade min klänning igår-härligt! QAnnars har vi bokat kyrka, lokal, catering, fotograf och börjat titta på bröllopsresan. Vi tänkte oss en weekend i europa, eftersom vår dotter kommer att vara 1 år och 4 månader då och vi vill inte vara borta för länge från henne...
    Ja, Norrtälje är riktigt mysigt. Vår lokal ligger jättefint vid vattnet. Längtar!

  • Stjärn-öga

    lamama: Anledningen till att vi har kommit ganska långt i planeringen är att vi egentligen skulle gifta oss den här sommaren (2006) men när vi upptäckte att vi var gravida så bestämde vi att skjuta upp allt ett år. Jag ville inte amma och ha en ny liten bebis mitt i allt...
    Så vi hade tittat runt en hel del och nu har vi bokat så fort det gått för att få det som vi vill ha.

    Men det beror nog på vad du vill ha och var du ska gifta dig , om du behöver boka tidigt eller inte. Fotograf är nog bra att boka snart om ni ska ha en professionell -de bokas upp ganska fort!

    Men stressa inte upp dig i onödan, njut av att vara hemma med din dotter oxå! var bor du någonstans?

  • Stjärn-öga

    MarTh: Vi har oxå lantställe i Norrtälje, på en liten ort som heter Åkerö, på vägen ut mot Kapellskär... Först tänkte vi ha bröllopet i Stockholm men det var så svårt att hitta en bra lokal som inte var superdyr! Så eftersom jag varit ute i Norrtälje varje sommar hela mitt liv så kändes det som ett bra val.
    Min dotter fyller snart 8 månader, den 10:e. Hon är underbar, men ibland kan jag sakna lite egen tid. Men förhoppningsvis blir det lättare med sånt nu då jag inte ammar på dagarna längre. Då kan ju hennes pappa ta hand om henne om jag vill åka iväg på nåt!

  • Stjärn-öga

    Ha ha-ja, det är en liten värld ibland!
    Vi ska ha festen i Gräddö, i rådmansö bygdegård vid Gräddö brygga... Och vi gifter oss i Malsta kyrka. Den ligger en bit bort men vi blev så kära i den lilla kyrkan!
    Och våra döttrar är ju nästan precis jämngamla! Jag har helt slutat med ammning under dagarna, men ammar fortfarande på nätterna... Har inte riktigt orkat försöka sluta med det än...
    Hon vaknar några gånger per natt och då är det enklare att amma så hon somnar om snabbt igen.
    Var ska ni ha er fest? har ni bjudit många gäster?

  • Stjärn-öga

    Det verkar vara så att precis när man tycker att man fått lite grepp om situationen så händer nåt och det går tillbaka ett steg... Antar att det beror på om det händer mycket annat i utvecklingen. Ett tag vaknade min dotter varje-varannan timma från att hon somnade! Antagligen drömde hon mycket då, men usch vad jobbigt det var. Var såå trött!

    Vi kommer bjuda ca 50 personer, både till kyrkan och festen. Känns ganska lagom.
    Lokalen är fin, det är ju en bygdegård så det är lite "furu-känsla" men vi ska försöka göra fint själva. Det är ju billigt att hyra iaf! Och så ligger det så vackert vid vattnet. Det enda jag funderar på är att lokalen tar 100 sittande och vi kommer bara vara hälften så många. Hoppas att det inte bir en ödslig känsla...
    Ordnar ni egen mat/dryck eller är ni i en festväning som ordnar allt?

  • Stjärn-öga

    Vi har oxå catering och firman vi anlitar bidrar med serveringspersonal. Först hade vi tänkt ha buffé, mest för att spara in på personal, men när vi pratade m firman så sa han att om vi endast är 50 personer så klarar två av hans personal av att servera vid bordet. Så det blir förrätt, varmrätt och sedan bröllopstårta som efterrätt.

    Vi har inte så många barn i vår närhet så vi har sagt att de är inte förbjudna men att vi inte ordnar nåt särskilt för barnen (typ speciell mat, underhållning osv.) eftersom det är så få barn och de är ganska små allihopa...

    Har du börjat titta på klänning? jag har bestämt mig för den här fast i ivory-färg:
    www.bridefashion.dk/index.php&mid=40&start=6

  • Stjärn-öga

    Hejsan!
    Vad roligt att det finns några fler mammalediga som har lust att prata lite!

    Carro 1978: vad kul, var i Haninge bor ni? Vi bor ungefär vid Sågens centrum.

    Chihiro: Visst går tiden fort med de små! 8 månader har bara rusat iväg, jag kan inte förstå att jag har en så stor tjej nu. Hur länge ska du vara hemma med din? Jag ska vara ledig tills hon är ett år, alltså i April.

  • Stjärn-öga

    Visst ja,listan oxå!

    Beöllopivinter -10/3 2007, Koh Lanta, Thailand.
    Stjärn-öga -4/8 2007, Norrtälje.

  • Stjärn-öga

    Carro1978:
    Då bor vi ju supernära varandra! Kul!
    Planen är att jag ska vara hemma tills min dotter är 1 år och sedan ska min pojkvän vara hemma tills hon börjar dagis i augusti -07. Han kommer ta inskolningen samt sedan arbeta halvtid ett tag när hon börjar dagis.
    Lite svårt att veta exakt hur det blir eftersom jag ska söka nytt jobb och inte vet när/om jag får något! (hade ett vikariat när jag blev gravid som då inte förlängdes...)

    Vi ska gifta oss i Norrtälje eftersom jag har lantställe där och varit där varje sommar sedan jag föddes. Först tänkte vi ha bröllopet i Stockholm, men det föll på att vi inte hittade någon bra lokal som inte var super-dyr...
    Nu ska vi ha festen i en bygdegård och jag tror det blir jättebra. Ända grejen är att alla måste köra bil/ta taxi efter festen eftersom det inte går att ta sig kommunalt därifrån. Men jag hoppas att det inte hindrar folk från att komma!

    Hur långt har du kommit i planeringen?
    Hur långt har alla ni andra kommit i planeringen?

  • Stjärn-öga

    Hur ska ni göra med bröllopsresa? Åker ni på någon? Tar ni med er barnen då?

    Vi har bokat en weekend själva till Porto i Portugal. Vi vill inte vara borta för länge då lill-tjejen bara är 1 år och 4 månader då... Men känns ändå mysigt att få åka iväg själva ett tag! sova länge och bara njuta...

  • Stjärn-öga

    Jag förstår er precis! Vi tänkte oxå ta med oss vår dotter först men sedan ändrade vi oss ändå... Lite olika saker som spelade in men jag hoppas att det kommer gå bra. Blir nog farmor eller mormor som är barnvakt så vi ska "öva" innan vi åker så att vi vet att det är ok för henne att sova borta och så...

Svar på tråden Mammalediga bröllopsplanerare i Stockholm?