• Thailands brud

HJÄLP! Hur tolka grav. testet?

Jag har mått illa under en veckas tid nu och det blir bara värre o värre..... har fruktansvärd halsbränna och magen ser ut som en ballong.

Köpte ett CB grav test idag trots att det är minst 3 dagar till mens. I början visade det ett svagt svagt svagt plus men nu efter ca 20 minuter kan man bara se ett minus. Hur ska jag tolka detta?

Jag testade inte med den första morgonurinen vilket man egentligen skulle gjort..... Får väl annars testa imorgon igen.

Vilka är era erfarenheter?

• Svar på tråden HJÄLP! Hur tolka grav. testet?
  • Ellte

Du ska inte tolka det alls :? Vänta tills du skulle haft mens och testa då istället...så får du ett säkrare besked och slipper bli besviken. Att testa imorgon igen är bara slöseri med pengar ;)

Vänta du till på måndag och testa igen då :)

(Hälsotillståndet du beskriver liknar mitt ganska ofta...och jag är inte det minsta gravid ;))

• Thailands brud

Tack för ditt svar Eftersom en graviditet inte är det minsta planerad så blir man ju lite extra nojjig, men ska tålmodigt vänta till måndag..... hur det nu ska gå till...

Har hört att de digitala testerna ska vara bättre, någon som vet om det stämmer?

• Marskatt

Sen är det så (o det står väl i förpackningen?) att man ska titta på det vid rätt tidpunkt (relativt omgående) o sen kasta bort det, för efter en stund kan testet "ändra sig". Men vänta nu tills på måndag innan du gör nästa, o läs igenom papperet som följer med jättenoga innan dess.

• Thailands brud

Marskatt:

Ja det står att man ska läsa av det inom tidsramen, därför är jag ganska säker på att jag faktiskt är gravid.....
    Spännande! Ska som ni säger avvakta till måndag även om det blir super svårt

• kackelmaja

Later som du ar gravid, men kroppen kan ju fa for sig att gora en spontan abort axa, sa att din mens blir en vecka sen istallet..

• Thailands brud

Ja är jag gravid så är det ju i ett mkt tidigt stadium, v 3, och mkt kan hända. Den här väntan är sjukt jobbig...

• Modestie

Hur länge var plusset där då? Ett plus är egentligen alltid ett plus även om det försvinner efter några minuter, stickan förstörs ju efter ett tag. Hur svagt plusset är kan vara så olika. Vid mitt första plus var det jättesvagt och jag fick missfall sedan, men de säger att styrkan på plusset inte har med styrkan på gravidteten att göra och mitt andra plus var starkt och vid tredje gravidtteen var det jättesvagt igen, men allt gick bra.
    Med hänsyn till dina andra åkommor vill jag tro att det är ett plus

• Thailands brud

Modestie-

Jag kunde se plusset under några minuter men definitivt inte de 10 minuter som är "tidsramen". Det syntes så fort jag kissat på stickan.....
    Har du använt digitalt test ngn gång?

Jag kan inte äta p-piller eftersom jag inte tål hormoner så bra så därför funderar jag över om jag är en låghormonare.....hmm....får nog ringa till BM.

• BrudSommar2006

Vänta med att testa som föreslagits och köp CBs digitala test i stället, då får du klart veta om du är gravid eller inte, inga svaga streck som syns eller inte syns. Lycka till!

• Thailands brud

BrudSommar2006-

Tack Ett digitalt test ska inhandlas imorgon och på måndag gäller det......*nervöst*

Svar på tråden HJÄLP! Hur tolka grav. testet?