• Tjajja

Tar saken i egna händer!

Hej! Jag och min sambo har varit tillsammans i snart tre år. Vi har prata lite löst om förlovning i allmänhet och vi är redo för det. Grejen är bara den att jag börjar bli otålig =) Jag tror det kommer ta ett tag för honom att "få tummen ur" och bli redo att verkligen fråga mej om vi ska förlova oss. Så jag planerar helt enkelt att ta saken i egna händer!

Någon som har tips på hur de frågat sin sambo/pojkvän/man om de vill förlova sig/gifta sig?

• Svar på tråden Tar saken i egna händer!
  • Nemo nisi mors

Gör inte som jag dvs gå och dröm om att göra det på ett romantiskt vis för att sen av ren nervositet fråga hemma i soffan under fikat. Ångrar mig så.

Såg du fab 5 när de fixa en killes ägenhet när han skulle fria till sin flickvän. I trädgården hade de satt upp en massa ljus och i en av choklad boxarna som var till deserten fanns ringen. Super romantiskt.

• Hemlig brud 07

Jag gjorde så här för många år sedan.

Köpte hans favorit choklad (Center). Skrev något om att jag ville gifta mig med honom och undrade om han ville bli min. Öppnade chokladen försiktigt och lade in lappen där. Tog lite klister och klistrade igen.

Han blev överlycklig över att jag köpt hans favorit choklad. Öppnade och åt upp chokladen. Knöglade ihop papperet.

Han såg inte lappen!!!!!!!!!!

Fick på peka det för honom att chokladen var preparerad och att han skulle titta i papperet. Han läste och log. Men sa att nej inte nu. Jag är inte redo för det.

Så kanske inte detta var ett så bra exempel. Ett exempel på hur du inte ska göra kanske? Har friat många gånger. Det som gick hem var att jag pratade om arv om vi dog, med tanke på att vi har barn men ej gifta. Super romantiskt ;)

• svessan

Jag visste att min man var sugen på förlovning men jag ville verkligen inte ha ett "planerat" frieri där man kollat ut en plts och ringar tillsammans och sen får han säga sina ord och sen får hon säga sina ord. Jag ville ha något spontant och eftersom att han hade pratat lite smått kring detta så tog jag saken i egna händer och frågade.

Vi hade tittat på ringar mest för att det var många i vår närhet som förlovat sig och visste att vi gillade samma typ av ring så jag gick och köpte dom. Var student och hade några tusen sparade och allt gick till ringarna, det kändes stort. I o m att jag studerade så sa jag att han skulle få en dag som jag hade planerat åt honom istället får en födelsedagspresent så dagen efter fixade jag frukost på sängen och skickade ut honom en stund på stan. Sen hämtade jag ut ringarna, köpe gosaker i saluhallen och gjorde varmchoklad (januari). Jag lånade mammas bil och tog med honom på en vinterutflykt vid havet och det var superromantiskt. Sen fick han en ordentlig kärleksförklaring innan jag tog fram ringarna. Det blev riktigt bra. Sen åkte vi hem till min mamma och skulle lämna bilen och eftersom jag sagt till henne varför så hade hon köpt hem champange och gjort små snittar.

Hoppas du kommer på något fint. Lycka till!!

Svar på tråden Tar saken i egna händer!