Jag visste att min man var sugen på förlovning men jag ville verkligen inte ha ett "planerat" frieri där man kollat ut en plts och ringar tillsammans och sen får han säga sina ord och sen får hon säga sina ord. Jag ville ha något spontant och eftersom att han hade pratat lite smått kring detta så tog jag saken i egna händer och frågade.
Vi hade tittat på ringar mest för att det var många i vår närhet som förlovat sig och visste att vi gillade samma typ av ring så jag gick och köpte dom. Var student och hade några tusen sparade och allt gick till ringarna, det kändes stort. I o m att jag studerade så sa jag att han skulle få en dag som jag hade planerat åt honom istället får en födelsedagspresent så dagen efter fixade jag frukost på sängen och skickade ut honom en stund på stan. Sen hämtade jag ut ringarna, köpe gosaker i saluhallen och gjorde varmchoklad (januari). Jag lånade mammas bil och tog med honom på en vinterutflykt vid havet och det var superromantiskt. Sen fick han en ordentlig kärleksförklaring innan jag tog fram ringarna. Det blev riktigt bra. Sen åkte vi hem till min mamma och skulle lämna bilen och eftersom jag sagt till henne varför så hade hon köpt hem champange och gjort små snittar.
Hoppas du kommer på något fint. Lycka till!!