• Wiilja

Förlovning 070707

Jag och min pojkvän funderar på att förlova oss den 7 juli nästa år, alltså 070707.
    Funderar på att "kidnappa" honom och åka iväg någonstans över helgen, ta in på hotell eller liknande.
    Lääängtar såå mycket!
    Har kollat ringar och vet vilka vi vill ha så nu vill jag bara att tiden ska gå fort ;)
    Någon mer som planerar förlovning i juli?

• Svar på tråden Förlovning 070707
  • Karis Annelie

OJ va långt innan ni planerar... låter ju bara tråkigt att vänta så länge. vi ska förlova oss på julafton, enda anledningen att det började planeras en månad innan var för det tar ett tag o få ringarna.

• Wiilja

Varför skulle det vara tråkigt?
    Det ger oss bara något att längta efter.
    Vi skulle kunna förlova oss i morgon om det vore så, men datumet 070707 betyder något för oss. Och det krävs en del planering för alla planer den dagen!!!
    *muttrar*

• missZapon

Tycker det låter jätte fint att gå och vänta och planera inför förlovning precis som med ett bröllop!

Vi köpte ringar tidigt sen hade vi dem i köksskåpet i typ en månad för att vi inte kunnde komma på hur vi skulle förlova oss. vi tog fram och kollad epå dem ibladn och försökte komma på den perfekta förlovning som passade oss. Tillslut orkade vi inte vänta längre utan satte bara på oss ringarna. Allt känns som ett kul minne och det blev typiskt oss, vi har inget speciellt datum när vi förlovade oss utan i ringarna står det bara årtalet.

Låter kanske knasigt när man läser det så här men det är svårt att beskriva hur det var. DEt var en pirrig tid känns som vi "förlovade" oss under en hel månad nästan...

• missZapon

Det jag menade Wiilja var att jag tycker du gör helt rätt, planera nu en helt perfekt helg som ni ska förlova er på. En förlovning ska vara lika minnesvärd som sitt bröllop! Vi gjorde tvärsemot det blev minnesvärt för oss, men inget jag rekomenderar andra.

• Celiine

missZapon
    Tack för ditt inlägg :)
    Ja det är en underbar sak, att planera både förlovning och bröllop, och för mig är det nästintill lika viktigt med förlovning.
    Längtar sååå efter det :)

• Norrlandstjejen

Jag tycker som missZapon att ni gör rätt i att planera er förlovning långt i för väg, för då kan man få det precis som man vill ha det,eftersom det är ju en dag man inte kommer att glömma. Själv så förlovade vi oss på halloween 2002, hemma i vårt badkar, där vi drack Champagne med jordgubar i... det var hur romantiskt som helst

• Celiine

Förresten, kanske förvirrade er eftersom jag bytt nick :) Kom på det nu!
    Ja oavsett vad så kommer det att bli underbart, men jag är en typisk "planerare" ;)

• gica

Hejsan Wiilja!!

Jag och min sambo förlovar oss inte i juli 07 men väl i juni 07 i samband med vår tvårsdag. Vi har planerat en utlandsresa i samband med detta och är därför också ute i god tid!! Planerar ni bröllop också? Vi tänkte gifta oss nästa sommar, alltså 08.

• Hanna76

Jag och min sambo förlovade oss 060606 och bestämde det föra julen, så hade ett halvår på oss att planera och fundera och glädjas :)

Tyckte den tiden innan var jättehäftig, att gå och veta vad som skall ske. Då ingen visste att vi skulle förlova oss hängde jag mycket på BT och babblade om allt...

Å nu planerar jag giftermålet för fullt, vilket kommer ske den 6 juni i år :)

Grattis och Lycka till!!!

• Ung men säker

Hej på dej!:)

Här har du en till som kommer att bära ringen efter 070707.. :) Det känns jättehäärligt!!:):) Lycka till med planerandet!:)

• sannaviggo

Hanna76: Jag o sambon förlovade oss också 060606

• Celiine

Har ju som ni tidgare kanske läst, bytt nick... ;) Så att jag inte förvirrar er *L* Ja det känns helt underbart, och jag planerar för fullt :)
    Dock har vi sagt att vi ska vänta med att gifta oss till 111111 (11/11 2001) så jag lär nog hinna planera det också *ler*
    Just nu är det förlovningen som är "på tapeten", sen vet man ju aldrig vad som händer :)
    Lycka till ni andra med er planering ;)
    Kram

• WomanOnTop

Vi ska gifta oss 070707. Längtar verkligen. Har precis beställt en brasiliansk vaxning, så man är extra fin på bröllopsnatten..

Svar på tråden Förlovning 070707