Jag hade tagit och pratat med de tjejer som var aktuella att komma på ev hippa, helst en och en, och förklarat var jag absolut inte velat göra och varför. Jag tror att de flesta människor som är normalt funtade vill att bruden ska ha en härlig dag utan att behöva ha ångest och oro för en obehaglig hippa. Mina vänner och jag har pratat mycket om hippor och alla har sagt vad de vägrar att göra, att de inte vill ha fylleslag osv. Dina vänner är ju människor som tycker om dig, och rimligtvis borde det vara i deras intresse att du får en glad och minnesvärd kväll. Jag tycker inte det är fel att du är väldigt tydlig och förklarar din oro över pinsamheter och sånt! Nu för tiden är ju dessa sk förnedringshippor mer och mer sällsynta. Med mina vänner har vi tex gjort någon femkamp, åkt vattenskidor, laserdome, gått på spa och bruden fick massage, sen middag och för de som velat utgång på krogen. Inga pinsamma utstyrslar utan det blev en rosa T-shirt som vi skrivit tex "jag ska gifta mig" och en liten slöja till det. En tjej var precis som du jätteorolig och ville INTE ha någon hippa. Men eftersom jag var tärna ville jag ändå göra något trevligt och det blev ungefär som ovan och hon var så glad och nöjd och sa att hon aldrig velat vara utan det! Visa dina vänner den här tråden så förstår de säkert! :)