Jo statistiken ser inte trevlig ut, å andra sidan så kan jag bara tänka på hur många samboförhållanden (tom med barn) som går åt skogen, som inte räknas med. Så jag tror inte att det är sämre odds flr gifta än för folki allmänhet..
Sen känner jag att man ska vara försiktig med när och varför man gifter sig. Man ska göra det när förhållandet ÄR bra, inte för att sparka liv i något som känns lite trist.
Vi har levt ihop länge, har tacklat 8 år med kriser och glädjeämnen. Vi har suttitvid köksbordet och praktiskt taget diskuterat om detvar dags att packa väskorna. Men ingen av oss ville, och vi lärde oss att även om problem känns oöverstigliga så är de inte det, så länge man har vilja och kärlek kvar.
Vi vet båda att det inte finns en perfket människa utan fel och brister där ute att hitta. Vi vet att vi har hittat den bästa vi kan få, och att gräset inte kan vara grönare, bara annorlunda, någon annanstans.
Det här låter nog mest deprimerande och inte alls glädjefyllt, men faktum är att efter 8 år så blir det bara bättre och bättre! :) och med de förutsättningarna så känner jag att, om inte vi fixar det, vem 17 ska fixa det då?Isf är det endast slumpen som avgör och isf har vi iaf 50% chans att fixa det, varken mer eller mindre än någon annan.