• snuttungen

HURRA jag har gått upp två kilo

Hipp Hurra, jag är så glad att jag äntligen lyckats gå upp lite i vikt!!! Det finns så många trådar för överviktiga, så jag kände att jag ville ha en för oss som är underviktiga vilket inte heller är så himla kul. I alla fall så tröttnade jag totalt på att kämpa för att hålla vikten, så jag beställde tid hos en nutritionist. I hela mitt liv har jag varit smal som en sticka och folk har frågat bakom ryggen på mig om jag har/har haft anorexia, inte så kul! Så fick jag plötsligt mjölkallergi och gick ner ändå mer i vikt, SUCK!!! 47 kg till 170 cm, snyggt vad! Jag fick ingen ordning på maten efter det, men lyckades ändå gå upp till 49 - 50 genom att undvika mjölkprodukter. Så gick jag till denna underbara människa som verkligen har hjälpt mig genom att visa vad min kropp behöver i form av kolhydrater, proteiner, fibrer och fetter. Nu, 3 månader med rätt matintag senare, har jag lyckats gå upp 2 hela kilo i vikt och ökat på min kropps fettprocent ( som låg långt under minimivärdet ) med 4,5 %!!!! Kände bara att jag måste få dela med mig. Än en gång, HIPP HURRA vad jag är glad!!!

• Svar på tråden HURRA jag har gått upp två kilo
  • Skog

Stort grattis. Jag har förstått att det kan vara riktigt jobbigt att vara underviktig också. Själv har jag glädjen att vara normalviktig så länge jag håller lite koll på hur mycket jag rör mig och vad jag äter.

• Buslinna

Grattis!! Vad skönt att se resultat!!

• Clobberella

Grattis! Jag kämpar också med vikten (upp!) men det händer inte så mycket tyvärr...

• pickolina

GRATTIS! Kämpa på nu... :)

• Thezz

Grattis!
    Har också jobbat mig uppåt.
    Kämpa på.

• snuttungen

Tack allihopa, och vet ni - det är inte ens kämpigt. Det går som en dans nu när jag vet vad och hur jag ska äta!!! Hon förklarade för mig att kroppen kan jämföras med en bil, du kan inte tanka diesel i en bensinmotor, då funkar det inte, men med rätt bränsle sköter kroppen sig själv. Enligt henne så gäller det även för överviktiga. Hon tyckte att alla bantningsmetoder är helt förkastliga, man ska äta vanlig mat i rätt mängder, då hamnar man automatiskt på sin idealvikt enligt henne. Och det funkar ju faktiskt, åtminstone på mig, fast det känns som ett mirakel! Hon höll i princip föredrag för mig om kolhydrater och proteiner och allt det där, och sedan var det typ 120 frågor om min livsstil för att hon skulle kunna klura ut vilken mängd kolhydrat - protein - fiber - fetter just jag behövde för att min kropps förbränning skulle funka som bäst. Dessutom har jag fått en sådan otrolig massa mer energi och ork! Vilken människa! Jag rekommenderar verkligen ett besök hos någon som kan kost och kropp! Kram alla, och skönt att se att man inte är ensam.

• Billa

Här är en till! Har oxå svårt att gå upp i vikt!! Kanske skulle kontakta ett proffs då?!

Svar på tråden HURRA jag har gått upp två kilo