• Draken81

Linköpingsbrudar(ogifta) forsättning (2)

Hej!
    Jag är ny här, får man vara med?

Jag är förstås också Linköpingsbo. Min sambo friade på nyårsafton, och jag svarade ja. Nu har vi bokat kyrka och lokal till den 1:a september, då vi ska ha ett litet bröllop främst för närmsta släkten är det tänkt. Hemligt för alla än så länge.

Ni andra verkar ha kommit väldigt långt i er planering, men ni ska väl antgligen gifta er tidigare än oss. Dock börjar jag känna mig lite småstressad redan :)

• Draken81

_Cinderella_

Datumet är som sagt den 1:a september, så det är gott om tid kvar för oss. Det blir Kaga kyrka, den är liten och söt. Festen efteråt blir i Kaga bygdegård. Vi ska ha ett budgetbröllop och göra egen buffé och sånt. Har börjat leta klänningar på nätet (ska ha röd klänning) och även ring till mig. Tror jag har hittat både den ring och den klänning jag ska ha nu.

Åh, då är det ju inte alls lång tid kvar nu!
    Du gifter dig borgligt alltså?
    Jag har ingen aning om var Sörsta herrgård ligger, men herrgårdar brukar ju vara fina så det blir nog toppen.

• Draken81

_Cinderella_

Den såg fin ut, men jag såg inte så mycket bilder tyvärr. Å andra sidan ska väl en herrgård helst upplevas "live".

Oj, tänk om man hade en sån mamma :) Men för oss känns det bra att ta det lite enklare i alla fall, då får man inte lika stor press på sig att allt ska vara så bra och fint och så vidare.

Jag hade egentligen sagt att ska jag någon gång gifta mig ska det vara borgligt, men nu blir det kyrkligt i alla fall. Känns mer på riktigt på något sätt, tycker jag. Plus att kyrkor är väldigt fina och romantiska.

Klänningen är här, men jag ska ha den i röd då:
    domain786398.sites.fasthosts.com/Ebay/carol.html

Ringen vill jag inte länka till just nu, den är på auktion och det finns bara en. Den känns väldigt rätt för mig, så jag vill inte att någon annan ska sno den för mig :) Menar nu inte att du skulle göra det, men kanske någon annan som läser.

Nu ska jag sticka och träna, måste komma i form till bröllopet. Det finns ingen mer här som tränar på World class? Är så trist att göra det själv...

• Draken81

Tack för alla välkomnanden :)

_Cinderella_:

Det är en platinaring med rubiner och diamanter, men mest rubiner. Jag är förtjust i rött. Ska visa en bild när jag vunnit den :)
    Har du någon bild på din klänning?

Noomi:
    Jag har inga argument direkt, det är bara så jag rent spontant känner. Jag tänker mig ett borgerligt bröllop som lite tråkigt och formellt, som att själva bröllopskänslan fattas på något sätt. Men jag vet att man kan utforma det som man själv vill.
    Det var absolut inte min mening att såra någon som ska gifta sig borgerligt.

Dolphingirl:

Är du nyfiken på Kaga så ring och hör med dem, det KAN ju råka vara ledigt erat datum.

• Draken81

_Cinderella_
    Åh, jag gillar verkligen den modellen på klänning. Vill egentligen ha den modellen jag med, men min rumpa skulle se väldigt stor ut :D Och på sitt bröllop vill man ju vara vacker, så det är bättre att jag tar en klänning som passar bättre till min kroppsbyggnad.

Noomi
    Ja, visa alla era jättefina bilder sen efteråt! Då kanske jag rent av ångrar att jag ska gifta mig kyrkligt :)

• Draken81

_Cinderella_ och Noomi:

Nä, jsg har inte provat någon sjöjungfruklänning, bara antog att jag hade för breda höfter för det. Åh, nu får jag ju ännu mer beslutsångest över klänningar.

Aprikot:

Du får jättegärna rapportera hur lokalen var sedan. Har sett någon bild innifrån samt tittat på utsidan, så lite koll har jag. Ska väl beställa tid för visning någon dag i framtiden också.

Svar på tråden Linköpingsbrudar(ogifta) forsättning (2)