• XstellaX

"skattjakt" på möhippan

Ska anordna en möhippa till min bästa kompis nu i helgen och hade allting klart fram till förra veckan då en av våra aktivitetsarrangörer plötsligt ställde in. Panik!!
    Helt plötsligt fick vi ett tidsgapp på ca 1½ timme. Så jag tänkte att vi kunde ta ut bruden på någon slags "skattjakt" där hon får en karta med ledtrådar som tar henne till vissa ställen i stan och väl där ska hon göra nåt uppdrag. Men nu har idétorkan kommit krypande och jag undrar om någon har några förslag på uppdrag hon kan göra. Har lite redan typ sjunga en sång på torget och liknande men jag behöver mer, några tips?

• Svar på tråden "skattjakt" på möhippan
  • jenbp

Hej! Hon kan vid en "station" få målar saker och få i uppgift att måla av sin blivande! Hon kan även samla tvättlappar från kalsonger, om ni åker tåg el buss kan hon "guida" passagerarna. Hon kan få intervjua ett par personer i stan, tex:

Vad har du för tips/råd till mig som tar steget in i äktenskapet?

Hur ofta tycker du man ska ha sex som gift? (Etc...)

Hoppas ni får en lyckad dag! Kom ihåg att det är inte "vad" man gör utan "vem" man gör det med!

• future mrs B

XstellaX

kanske kan kora go kart,painball,laserdome,kasta pil,spela biljard. ga till TILT(om det fortf finns) spela alla spel de har & riktigt tavla. big bowl har ocksa massa roliga spel aka skidor, kora bil etc & Glorias har ju ocksa endel roliga saker som det inte kravs sa mkt tid.Nu kanner jag inte din vannina men jag hade inte gillat att sta pa torget & sjunga-kanns som andra skrattar pa min(hennes)kostnad...
    hoppas ni far kul!

• Skog

Ofta har man ju planerat för mycket och man får stressa mellan aktiviteterna. Det kanske inte behövs så mycket för att fylla ut? Är det läge för en fikapaus eller något sådant lugnt? Eller gå till nåt ställe där de har sån där dansdator om ni inte brukar göra det i vanliga fall.

Jag har tyvärr inga andra ideer till uppdrag.

Lyckat till!

Svar på tråden "skattjakt" på möhippan