• ;o)

    Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2

    meb - you've got mail! Kram!

  • ;o)

    HA DET UNDERBART!! Jag skulle så gärna oxå åka... Kram!

  • ;o)

    Hej allesammans - det var länge sen jag skrev nåt nu, har legat lågt i planerandet ett tag

    Shiliz - vad kul att höra att ni oxå funderar på att vara på Stockmakarens. Vi ska ha vår fest där den 25:e augusti och det skulle vara jättekul att byta information med nån annan som oxå ska vara där... Vi har inte bestämt nån meny ännu, ska träffas i mars och bestämma lite mer detaljer.

    När ska ni gifta er (står säkert nånstans bland alla inlägg, men jag orkar inte leta igenom alla )? Hur många blir ni och vad har ni planerat för matupplägg (buffé el trerätters el...)? Hur ska ni göra med dryck (fri bar, betalbar...)? 1000 frågor! Jag kom på en till - musik, ska ni ha live elr inspelat?

    Jag tycker som du att Hasse (antar att det var hnm ni har pratat med) verkar vara jättebra att ha att göra med och jag tror att det kommer att bli toppen att ha festen där!

  • ;o)

    Hej igen Shiliz -

    Vi har ca 60 pers f n på vår gästlista. Lokalen är ju ganska så stor, så jag hoppas inte att det känns ödsligt när vi blir så få. Men jag antar att det blir vad man gör det till, och med lite utsmyckningar så blir det säkert mysigt.

    Jag vill nog också helst ha trerätters, medan min sambo nog lika gärna ser att vi bjuder på buffé. Vi får väl se vad vi kommer fram till, ska slå oss ner nån kväll snart och gå igenom menyn.

    Jag tycker att det är jättesvårt med dryckesbiten. Vi ska helt klart bjuda på all dricka i samband med maten, men i baren blir det värre. Man kan ju ha drinkbiljetter eller subventionera i värsta fall, men det känns inte riktigt bra ändå. Helst av allt skulle jag vilja att vi bjöd på allt men det blir ju så sagolikt mycket pengar. Vi ska hursomhelst inte ha någon starksprit i baren, bara öl, cider och vin (och alkoholfritt förstås).

    Vi ska ha ett band som spelar, det ser jag fram emot jättemycket. Jag vet faktiskt inte hur länge de kommer att spela, så vi kanske får komplettera upp med datorn oxå.

    En sak jag har funderar på är hur man avrundar en sån kväll på ett snyggt sätt - jag har för mig att Hasse sa att vi kunde vara kvar till ca kl 1 (alt kl 2, kommer inte ihåg...). Vi kommer inte att åka tidigare, är det någon fest som man vill närvara på hela tiden så är det väl sin bröllopsfest?! Men kl 1 känns så tidigt? Tänk om det är då som alla har som mest trevligt och så helt plötsligt måste alla bryta upp...
    Har funderat på fyrverkerier, men för att det ska vara snyggt och välarrangerat så kostar det ju multum...

    Har du (ni) funderat ut något färgtema ännu? Jag har inte en susning, men jag måste väl börja kolla på inbjudningarna snart så det ger väl sig.

    Dela gärna med dig om du har funderat över nåt särskilt ang Stockmakaren. Det var ett tag sedan vi var där nu och jag kan behöva lite tips o råd .

    Kram!

  • ;o)

    Förresten, jönköpingstjejer!

    Är det någon som känner till Gabriels Skrädderi och Klädbutik på Erik Dahlbergsgatan i Huskvarna?

    Enligt Brides&Beauties så är de återförsäljare av deras klänningar. Är det någon som har varit där? Hur är utbudet?

  • ;o)

    Hej Shiliz -

    Nja, vi frågade bara vad en öl kostade och jag har för mig att det var 49:- el nåt liknande. Ett alternativ är ju att man betalar hälften själva så att det inte blir så dyrt för gästen. Att vi inte vill ha starksprit är mer för att graden berusning är lättare att hålla på en sansad nivå då . Vi kommer nog dock antagligen bjuda på någon sorts avec till kaffet.

    Bandet är min chef och hans kompisar. De tar inte så mycket i ersättning, några tusen för att täcka resekostnader o dyl. De spelar för skojs skull och enbart ett par gig per år för bekanta.

    Det lät ju positivt att öppettiderna var flexibla

    Vi har kollat på Öland oxå men lade ner det, för meckigt med planering på så långt avstånd. Ledsamt dock, det skulle varit så vackert... Vi diskuterade även med M/S Nya Skärgården, men lade ner det pga av att det blev så vansinnigt dyrt med leasing och allt. Kul grej dock!
    Hoppas att Stockmakaren blir ett lyckat alternativ i jämförelse...

    Funderar allvarligt på att välja bort bröllopsnatten. Är man tråkig då? Känns så meningslöst att lägga en massa stålar på en sovplats... Var ska ni vara?

  • ;o)

    Shiliz -

    Mmmmm, när du lägger fram det så så låter det ju jättemysigt med en hotellnatt efter bröllopet... Har vi ett par tusen över efter vi köpt allt så kan vi ju lägga det på en övernattning .

    Näe, i jämförelse med alla på denna tråden så känns det inte som om vi kommit särskilt långt i planerandet... men vad tusan, det är ju åtminstone ett halvår kvar så det hinns säkert med.

    Vi har bestämt vigselplats o prälle, festlokal och tillfrågat värdpar, toastmastrar och best man. Det är väl i stort sett allt. Ska kolla på klänning på MaNi den 17/2 och i Borås i helgen som kommer.

    Ska pipa förbi Westers nån kväll för att få lite inspiration till inbjudningarna. Om det är nån som sitter inne med nån finfin idé om inbjudningskort så får den gärna dela med sig...

  • ;o)

    Shiliz - ja i jämförelse med allt annat som kostar skjortan i dessa sammanhang så är det ju faktiskt inte så dyrt...

    Jag känner personligen dock lite agg mot Elite då jag fick offert på bröllopsfesten av Hans Dimberg, som om jag får säga det verkar vara en snorkig en. Men det finns ju fler hotell... Kanske kunde vara en idé att ge bort natten i morgongåva?

    Hur som helst så hade jag oxå gärna åkt till Sthlm, men vi ska iväg med jobbet den helgen . Jag ser fram emot utförliga redogörelser!

    I Borås ska jag kolla på denna:
    www.bridesandbeauties.com/main.html
    Nr 143 under flik 11, Bridalgown.
    Blir det inte den så blir det nåt liknande! Jag vill ha nåt marängigt!

    Själv då?

  • ;o)

    Shiliz - ha ha... jag sitter här och bläddrar mellan Victoras och Stora Hotellets hemsida. Tänkte precis samma som du om Victorias hemsida! Men man ska väl inte döma för hårt utifrån det...

    Vilken fantastisk klänning!!! Jag har faktiskt sneglat på den också, men aldrig allvarligt övervägt den på mig. Maggie Sottero-klänningarna är verkligen helt underbara...

    Jag har ingen aning vad Brides&Beauties-klänningen kostar, men jag lär väl bli varse i helgen. Jag behöver nog inte lägga ut lika mycket som du dock... Men vi får väl se - jag har ju ingen aning om jag passar i den... Kul att prova är det i alla fall!

    Jag ska väl dra mig hemåt nu, har inte direkt avverkat många knop på jobbet idag

    Ha en trevlig kväll!

  • ;o)

    Shiliz -

    ja, att prova klänningar är verkligen världens roligaste! Aldrig trodde man väl att man kunde vara så fin...

    Jag har en fråga - jag är inte så haj på det där med tyger. På Kristinas så provade jag en klänning av siden, men inte högblank utan mer frasigt blank om ni förstår vad jag menar. Tyget var inte så slinkigt. Det tyckte jag var jättefint! Är det nån som vet vad sånt tyg heter?

  • ;o)

    En dag i juni - jag tror du satte huvudet på spiken där!

    Skor, ingen aning. Jag vill nog hellre ha andra än bröllopsskor. Hellre sköna än med skyhög klack. Jag har inga ambitioner att komma upp i min m2b:s längd - han är ändå 30 cm längre än mig .

    Efter jobbet idag ska jag till den där killen i Huskvarna som säljer Brides and beauties-klänningar. Har inga större förväntningar, men det är ju alltid kul med alternativ. Jag återkommer med recensioner!

    Är det någon av er som har varit i Borås och kollat på brudklänningar? Vilka affärer finns det? Någon som har någon att rekommendera?

  • ;o)

    Jönköpingstjejer - jag kom på ett annat spörsmål... som ni säkert diskuterat innan, men jag frågar igen

    Fotograf! Vem kommer ni att anlita, hur mycket kostar de, vilka alternativ finns i jönköpingstrakten?

    Jag har fått in två offerter. Den billigaste vill ha 4000:-, den andra 2500:- mer. Antar då att den som vill ha 4 papp är billig?! I BTs budget räknar de m 1900:-... Glädjekalkyl eller vad?!

  • ;o)

    Lilla Li - oj vilka bilder... Jag blev alldeles tårögd!

    Här är en till (dyr, oxå 7000 fotograf som tar fina bilder:
    www.carlrobertjonzon.se/

    Håller med Shiliz, man vill ju gärna VETA lite om fotografen innan, el åtminstone ha hört om någon som rekommenderar den...

  • ;o)

    Hej hej... jag blir helt full i skratt när jag tänker på det...

    Nog hade jag iofs inga förväntningar på butiken i Huskvarna, men den var verkligen helt under isen . Ska tipsa Brides & Beauties i Borås om att de kanske ska ta bort dem som återförsäljare på hemsidan...

    Nu slipper ju ni andra i alla fall att åka dit...

    Natti!

  • ;o)

    Shiliz - jo, allt ska ingå. Serveringspersonal, dukning, städning osv. Så har jag fattat det i alla fall.

    Fast jag börjar få kalla fötter. Tror att jag har ett annat, bättre (och billigare) alternativ på gång. Vet inte hur jag ska göra...

    Till alla er som rekommenderade Fotografiqa - nu har jag oxå skickat in en förfrågan till dem. De verkar ju toppen. Dunderfina bilder på hemsidorna!

  • ;o)

    Shiliz -

    Det är ett cateringalternativ. Vi har snubblat över ett jättefint ställe, enda hindret är att en bekant funderar på att ha en stor fest i samma lokal nästan samtidigt som vårt bröllop. Vill verkligen inte "ta hennes idé", men om hon inte ska vara där så är vi det gärna. Vill gärna veta hur hon ska ha det...

    Känns lite taskigt att avboka Stockmakaren oxå, men vi har ju inte betalat något och det är ju gott om tid till bröllopet, så det borde väl vara ok.

    Alternativ 2 känns inte på långa vägar så "fint" som Stockmakaren, men man får ju vad man betalar för - som alltid.

  • ;o)

    Snabba er tjejer - ni som vill ha Fotografiqa! Jag fick nobben, hoppas på bättre tur åt er andra!

  • ;o)

    Korall & Shiliz - vi ska gifta oss den 25:e augusti, säkerligen ett av de mest populära datumen . Både Verolica och Marlin var upptagna.

    Gick förresten förbi deras skyltfönster igår - vilka fina tackkort de har där! Precis som jag skulle vilja ha dem... kolla in dem! Hoppas man får tag i någon annan som kan göra nåt liknande

  • ;o)

    SuperSara -

    generellt brukar många rekommendera Unik www.unikblommor.se/.

    Jag ska antagligen göra min hos Blommor o Sånt på Barnarpsgatan, jag hittar ingen hemsida dock.

Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2